شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط دریافت فوری وام ۳۰ میلیون تومانی بانک توسعه تعاون

26 بهمن 1402
شرایط دریافت فوری وام ۳۰ میلیون تومانی بانک توسعه تعاون

این تسهیلات در رده وام‌های خرد بوده و دوره بازپرداخت طبق مدت زمان خواب سپرده و میانگین حساب ایجاد شده معین خواهد شد و حداکثر به ۳۶ ماه می‌رسد. سود این تسهیلات تا ۱۵ درصد اعلام شده است.

به گزارش بانک اول پرسنل شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که از مشتریان بانک توسعه تعاون محسوب می‌شوند می‌توانند از طرح تسهیلاتی «همیار» این مجموعه استفاده کنند.

 مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ساخت و نوسازی واحدهای مسکن روستایی توسط بانک‌ها خوب پیش رفته است، اما هنوز کم کاری‌ها در این حوزه شاهد هستیم که باید اصلاح شود.

بنیاد مسکن طبق دستور وزیر راه وشهرسازی سیاست‌های را برای مهاجرت معکوس به روستاها در نظر گرفته است به طوری که برای متقاضیانی که قصد بازگشت به روستاها را دارند اقدام به پرداخت‌تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی می‌کند.

اعطای زمین رایگان و تسهیلات ۵۵۰ میلیونی به این متقاضیان

وی افزود: در صورتی که متقاضیان قصد بازگشت از شهر به روستاها را دارند بنیاد مسکن یک قطعه زمین همراه با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان می‌کند.

او یادآور شد: در صورتی که بانک‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت کنند روند بازگشت متقاضیان به روستاها رونق گرفته و ما شاهد بهبود وضعیت مهاجرت معکوس خواهیم بود.

بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات‌مسکن همکاری کنند

معاون بازسازی بنیاد مسکن تاکید کرد: باید تمامی بانک‌ها در این زمینه همکاری کنند و دولت در صورت عدم همکاری آن‌ها اقدام به کاهش قدرت اعتبار دهی آن‌ها و یا افزایش سرمایه بانک‌های همراه کند.

وی تاکید کرد: این تسهیلات به متقاضیان با شرایط جدید پرداخت می‌شود و افرادی که قصد مهاجرت معکوس دارند زمین رایگان اعطا می‌شود و برای متقاضیانی که فرم ج آن‌ها قرمز باشد هم این تسهیلات اعطا می‌شود.

شرایط دریافت فوری وام ۳۰ میلیون تومانی بانک توسعه تعاون

پرسنل شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که از مشتریان بانک توسعه تعاون محسوب می‌شوند و به وام احتیاج دارند، می‌توانند از طرح تسهیلاتی «همیار» این مجموعه استفاده کنند. این تسهیلات در رده وام‌های خرد بوده و سقف آن ۳۰ میلیون تومان است.

افرادی که در یکی از شرکت‌ها و مجموعه‌های مشتری بانک توسعه تعاون مشغول به کار هستند و به دریافت تسهیلات همیار تمایل دارند، باید سپرده جاری داشته باشند. این تسهیلات نیز به خواب سپرده احتیاج دارد و مدت زمان ایجاد میانگین برای امکان درخواست این وام دو ماه اعلام شده است.

دوره بازپرداخت نیز طبق مدت زمان خواب سپرده و میانگین حساب ایجاد شده معین خواهد شد و حداکثر به ۳۶ ماه می‌رسد. سود این تسهیلات تا ۱۵ درصد اعلام شده و لازم به ذکر است که افراد به منظور دریافت این وام باید از ارگان یا مجموعه طرف قرارداد بانک توسعه تعاون معرفی نامه داشته باشند.

با در نظر گرفتن مبلغ وام، نرخ سود و زمان پرداخت اقساط، میزان هر قسط ۱ میلیون و ۳۹ هزار و ۹۶۰ تومان است. کل سود تسهیلات به ۷ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۵۵۵ تومان می‌رسد. جمع رقم وام و سود آن نیز ۳۷ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

برخی از اهداف تشکیل بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون با هدف تشویق و تقویت اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری به شکل تعاونی، نوآوری و ابداع در زمینه نهادسازی مالی تعاونی و توسعه فرآیندهای شغلی و حرفه‌ای، فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه مشارکت بخش غیردولتی در فعالیت‌های اقتصادی با اولویت بخش تعاونی، کمک به حضور فعال و ایفای نقش موثر تعاونی‌ها در بازار بورس، سرمایه و بازارهای بین المللی و …. فعالیت خود را آغاز کرد.

مبلغ ۲ وام‌ ازدواج و فرزندآوری افزایش یافت

با موافقت شورای نگهبان با رشد بیش از ۶۵ درصدی وام ازدواج، مبلغ این وام در سال ۱۴۰۳ برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال به ۳۵۰ میلیون تومان رسید. مبلغ این وام برای سایر زوجین واجد شرایط ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

پیش از این مجلس در راستای حمایت از خانواده‌ها و بحث فرزندآوری، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات را به موضوع ازدواج، فرزندآوری، ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن اختصاص داده بود که این طرح موافقت شورای نگهبان را به دنبال داشت.

واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند

همچنین، طرح واگذاری «زمین رایگان» به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر نیز در راستای حمایت از فرزندآوری، از سوی شورای نگهبان تایید شد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در این رابطه، گفت: ۳۰۰ همت برای تسهیلات ازدواج، فرزندآوری ودیعه، خرید یا ساخت مسکن پیش‌بینی شده بود که این به تأیید شورای نگهبان رسید. افزایش مبلغ وام برای زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال و به ۳۵۰ میلیون و سایر زوجین به ۳۰۰ میلیون تومان، خلاف قانون اساسی شناخته نشد.

به گفته وی، واگذاری زمین رایگان به خانوارهای بالای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال نیز خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

این تسهیلات وام ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱ /۱۳۹۸ است تعلق می‌گیرد و دوره بازپرداخت آن نیز ۱۰ ساله است.

جزییات افزایش وام فرزندآوری

همچنین نمایندگان مجلس با افزایش سقف وام قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید مسکن به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، مبلغ وام قرض الحسنه فرزندآوریرا برای سال آینده به ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و بعد از آن ۲۰۰ میلیون تومان، افزایش دادند.

اخبار مرتبط
: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.
سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. مبلغ تسهیلات براساس میانگین حساب مشتریان قابل تغییر است. افراد متقاضی دریافت وام ۲۰۰ میلیونی باید در یکی از شعب سینا سپرده قرض الحسنه افتتاح کنند.
سیستم توزیع وام در هر جامعه‌ای عموما یکی از ابزارهای تصمیم‌گیری برای مدیریت جامعه است و نتایج آن بیانگر آن است که اهتمام یک جامعه در کدام سمت و سو قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهد عموما بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی در ایران به صاحبان کسب و کار تخصیص می‌یابد اما قابل توجه است که در سال گذشته سهم خانوار از وام‌های پرداخت شده افزایش یافته است.
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها