ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر فوری مجلس / حقوق وزارت کار سال ۱۴۰۳ اعلام شد

28 بهمن 1402
خبر فوری مجلس / حقوق وزارت کار سال ۱۴۰۳ اعلام شد

حقوق سال ۱۴۰۳ حوالی ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. یعنی این ۲۰ درصد افزایش حقوق اینطور تقسیم می‌شود که ۱/۵ میلیون تومان ثابت و ۱۰ درصد هم به همه افزوده می شود.

به گزارش بانک اول حقوق سال ۱۴۰۳ حوالی ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس در توضیح محاسبه رقم حقوق سال آینده گفته است: یعنی این ۲۰ درصد افزایش حقوق اینطور تقسیم می‌شود که ۱/۵ میلیون تومان ثابت و ۱۰ درصد هم به همه افزوده شود، آن وقت اتفاقی که رخ می‌دهد این است که کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند؛کف حقوقش می‌شود ۱۰ میلیون، ۱/۵ میلیون هم به آن اضافه می‌شود یعنی ۱۱/۵ میلیون و حدوداً ۱ میلیون تومان هم عائله‌مندی و اولاد به او اضافه می‌شود که خارج از این قاعده است و در نهایت تقریباً حدود ۴۰-۴۱ درصد افزایش را خواهد داشت.  

یعنی ما برای آن کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، تقریبا متناسب با تورم افزایش داشتیم و همینطور برای آن کسی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کند هم همان ۱/۵ میلیون تومان به همراه ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهد بود که می‌شود حدود ۱۳-۱۴ درصد افزایش حقوق که متوسط افزایش حقوق‌ها ۲۰ درصد خواهد شد.

اخبار مرتبط
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.
سقف دریافتی هر فرد در استخدام دولت اعم از مدیر و کارمند برای سال ۱۴۰۳ رقم ۷۰ میلیون تومان تعیین شده و تمام شرکت‌های دولتی مکلفند این قاعده را رعایت کنند.
سقف برداشت از حساب‌های بانکی که به صورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.
توجه فرمائید که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها