شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

این افراد یک ماه بیمه رایگان می‌گیرند

28 بهمن 1402
این افراد یک ماه بیمه رایگان می‌گیرند

افرادی که به هر دلیلی تحت پوشش هیچ‌یک از بیمه‌های درمانی کشور قرار ندارند، می‌توانند با مراجعه به سایت bimehsalamatiranian.ir تحت پوشش بیمه سلامت دولت قرار بگیرند.

به گزارش بانک اول مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع بیمه سلامت گفت: حق بیمه ۵ دهک اول جامعه توسط دولت تقبل و پرداخت می‌شود و افرادی که از گذشته نیز تعیین دهک نشده باشند می‌توانند به مدت یک ماه بیمه رایگان دریافت کنند.

 دکتر جمشید شایانفر بیان کرد: در سازمان بیمه سلامت ۴۵ میلیون نفر بیمه شده تحت پوشش هستند که در قالب ۴ صندوق بیمه‌ای بیمه شده هستند. ۲۰ میلیون نفر بیمه شدگان روستایی هستند که به صورت رایگان توسط دولت بیمه شده‌اند. کارمندان دولت و خانواده‌های آنها با جمعیت ۵ میلیون نفر براساس قانون باید ۷ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که ۲ درصد توسط خودشان و ۵ درصد آن توسط دولت و دستگاه بیمه گذار پرداخت می‌شود.

وی افزود: بازنشستگان به جای پرداخت ۲ درصد، ۱/۷ پرداخت می‌کنند. گروه دیگر تحت پوشش بیمه شامل مددجویان بهزیستی، مددجویان کمیته امام (ره)، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، طلاب و روحانیون مشغول به تحصیل، اتباع خارجی و دانشجویان می‌شود. همچنین ۱۷ میلیون نفر از افراد که بیمه گذار ندارند و در شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. این گروه باید حق بیمه خودشان را پرداخت نمایند.

وی در یک برنامه رادیویی ادامه داد: حق بیمه ۵ دهک اول جامعه توسط دولت تقبل و پرداخت می‌شود که براساس ارزیابی وسع صورت می‌گیرد. افراد بدون مراجعه به سامانه، اطلاعات ۵ دهک اول جامعه از وزارت رفاه دریافت شده و بیمه شده‌اند. افرادی که در دهک‌های ۶ تا ۱۰ قرار دارند میزان مشارکت امسال کاهش یافته است. دهک ۶ مجموعا باید ۲۰ درصد از حق بیمه را پرداخت کند که حدود ۲۸۰ هزار تومان برای یک نفر در سال شمسی است. دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه با مبلغ ۴۳۰ هزار تومان، دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه با مبلغ ۵۷۴ هزار تومان، دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه با مبلغ ۷۱۷ هزار تومان و دهک ۱۰ کل مبلغ حق بیمه با مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان باید پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع بیمه سلامت از تسهیل شرایط بیمه نسبت به سال گذشته یاد کرد و افزود: افراد می‌توانند از طریق سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی bimehsalamatiranian.ir وارد شده و اطلاعات خود را ثبت کنند. به سرعت با ارتباط سامانه‌ای دهک فرد مشخص شده و می‌تواند بیمه خود را دریافت کند.

وی همچنین گفت: افرادی که از گذشته نیز تعیین دهک نشده باشند می‌توانند به مدت یک ماه بیمه رایگان دریافت کنند تا جواب ارزیابی دهک آنها مشخص شود و اگر برای ماه آینده نیز هنوز نتیجه ارزیابی مشخص نشده بود می‌تواند یک ماه دیگر از بیمه رایگان استفاده نماید.

شایانفر اذعان کرد: تلاش شده با کم کردن حق بیمه و تسهیل شرایط، افراد فاقد بیمه بتوانند به راحتی بیمه شده و از مزایای آن برخوردار شوند. همچنین فرانشیزی که افراد پرداخت می‌کنند در موسسات طرف قرارداد برای خدمات سرپایی ۳۰ درصد و برای خدمات بستری ۱۰ درصد توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

ایسنا

اخبار مرتبط
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها