پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

جزییات پرداخت یارانه «فجرانه» به مردم

28 بهمن 1402
جزییات پرداخت یارانه «فجرانه» به مردم

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: اعتباری که علاوه بر یارانه نقدی برای مردم واریز و از آن محل خریدها انجام می‌شود، در دور بعدی پرداخت یارانه‌های نقدی از حساب آنها کسر خواهد شد.

به گزارش بانک اول علی عسکری درباره جزییات یارانه فجرانه اظهار داشت: الان مردم یارانه‌ها را از تاریخ بیستم تا بیست و پنجم هر ماه دریافت می‌کنند. حال اینکه وزارت کار اعلام کرده است که اعتبار دیگری علاوه بر یارانه واریز می‌کند که با این اعتبار فقط امکان خرید وجود دارد و غیر از یارانه نقدی که دریافت می‌کنند اعتباری هم برای خرید دریافت می‌کنند.      

وی ادامه داد:‌ اگر این خرید از یک سقف افزایش پیدا کند، بابت هر میزان خرید مشخص، 220 هزار تومان هم تشویقی به خانوار پرداخت خواهد شد اما تاکید می‌شود که اعتباری که علاوه بر یارانه نقدی برای مردم واریز می‌شود که از آن محل خریدها انجام می‌شود، در دور بعدی پرداخت یارانه‌های نقدی از حساب آنها کسر خواهد شد.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: این یارانه دوم و اعتباری که از محل آن امکان خرید وجود دارد قبلا 200 هزار تومان بود اما الان سقف این رقم تا میزان یارانه افراد افزایش پیدا کرده و تا 400 هزار تومان بالا رفته‌است و دهک‌های یک تا سه 400 هزار تومان دریافت می‌کنند و برای دهک‌های چهار تا 9 ، 300 هزار تومان واریز می‌شود.

عسکری درباره نحوه کسر این اعتبار از یارانه ماه بعد گفت: مشخص می‌شود که نفر چقدر خرید انجام داده‌ است و در نهایت پس از مشخص شدن مبلغ خرید و آن اعتبار از حساب افراد کسر می‌شود.

ایلنا

اخبار مرتبط
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها