پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

اعلام آخرین قیمت انواع خودرو

28 بهمن 1402
اعلام آخرین قیمت انواع خودرو

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: کاهش قیمتی که در هفته‌های گذشته برای خودروهای ایرانی و چینی رقم خورده بود همچنان پابرجاست با این حال بازار همچنان در رکود و معاملات حداقلی است.

 به گزارش بانک اول سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: بازار همچنان شرایط رکود را سپری می‌کند و نمی‌توان از وقوع اتفاق جدیدی خبر داد. قیمت انواع خودرو در کل بالاست، با این حال فاکتور شدن چند خودرو در هفته‌های پیش کاهش اندک قیمت‌ها را رقم زد اما پس از آن دیگر شاهد تغییری نبوده‌ایم.

موتمنی ادامه داد: فاکتور شدن چند خودروی مونتاژی در هفته‌های گذشته توسط کارخانه‌ها قیمت این اقلام را پایین آورد اما این خودروها در گروه خودروهای پرتقاضای ایرانی قرار ندارند و حتی گاه با هدف واسطه‌گری و فروش دوباره خریداری می‌شوند که این تقاضا نه واقعی بلکه کاذب است.

او  در تشریح قیمت کنونی خودروهای چینی اظهار کرد: لاماری که حدود دو هفته پیش از 2 میلیارد تومان به حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان ریزش کرده بود بر همین قیمت مانده و هایما از حدود یک میلیارد و 700 میلیون به یک میلیارد و 560 میلیون کاهش یافت. قیمت تیگو7 نیز از دو میلیارد تومان فراتر رفته بود به حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان کاهش یافته است.

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو همچنین شرحی از قیمت خودروهای ایرانی داد و گفت: قیمت کوییک از حدود 90 میلیون تومان به 85 میلیون تومان و دنا نیز از 990 میلیون تومان به 950 میلیون تومان ریزش قیمت پیدا کرده‌اند. همه این کاهش‌ها در پی فاکتور شدن خودروها و تقویت عرضه اتفاق افتاده شاهد درستی این ادعا تغییر نیافتن قیمت خودرویی مانند پژوپارس است که عرضه آن متوقف شده و قیمت آن از 610 میلیون تومان در یک ماه گذشته تاکنون پایین نیامده است.

موتمنی خاطرنشان کرد: محصولات سایپا همان کاهش قیمت 5 میلیون تا 6 میلیون تومانی را که در هفته‌های گذشته تجربه کرده بودند را حفظ کرده‌اند. سورن نیز حدود 15 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و سورن از 695 میلیون به 680 میلیون تومان تغییر یافته است. دنا اتومات فول 30 میلیون، دنا اتومات معمولی 23 تومان و رانا پلاس 30 میلیون تومان ارزان‌تر شده‌اند. در میان خودروهای وارداتی نیز اِلنترا نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت را تجربه کرده است.  

وی در پاسخ به پرسش که دلیل واکنش اتحادیه به خرید و فروش کد ملی در موضوع واردات و ثبت‌نام خودرو چیست، تصریح کرد: این کار به زبان ساده به این معناست که دارنده کد ملی حساب بانکی خود را در اختیار دیگری قرار دهد و امکان تبادلات مالی را برای آن شخص فراهم می‌کند؛ این کار یک جرم محسوب می‌شود و کسی که حساب خود را آگاهانه یا ناآگاهانه در اختیار دیگری قرار داده در واقع شریک جرم است.

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: صاحب حساب بانکی متحمل پرداخت مالیات به دلیل تبادلات مالی می‌شود که به واسطه حساب بانکی او انجام شده و در واقع کسی که قصد دارد از طریق واگذاری کارت ملی و حساب بانکی خود به دیگری درآمدی از این راه کسب کند بیش از آنکه منتفع شود متضرر می‌شود و در این بین وظیفه اتحادیه ارائه راهکار و اعلام هشدار است.  

اخبار مرتبط
این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.
لازم به ذکر است که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه نیز لازم‌الاجرا خواهد بود. علاوه بر این، برنامه‌های فروش پیش‌فروش ارائه شده در این بخشنامه، مشمول مصوبه 473 شورای رقابت می‌باشد و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش‌پرداخت مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵۵ میلیون تومان ریزش داشت و به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها