پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

اقساط وام کرونا از یارانه چه زمانی تمام می شود؟ / نحوه استعلام اقساط باقی مانده

29 بهمن 1402
اقساط وام کرونا از یارانه چه زمانی تمام می شود؟ / نحوه استعلام اقساط باقی مانده

پرسش مهمی که این روزها مطرح می شود این است که بالاخره بعد از دو سال چه زمانی وام کرونا و کسر اقساط آن از یارانه ها به پایان می رسد؟

به گزارش بانک اول طبق اطلاعیه شماره 30 سازمان هدفمندسازی یارانه ها ، یارانه کمک معیشتی مرحله 156( بهمن ماه 1402) به حساب سرپرستان خانوار دهک های اول تا سوم واریز شد.

در این اطلاعیه آمده است: در صورتی که سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون ریالی دوم وام کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

گفتنی است، سال 1399و همزمان با اوج کرونا در کشور دولت حسن روحانی در دو مرحله دو وام یک میلیون تومانی کرونا برای مردم واریز کرد و قرار شد اقساط 35 هزار تومانی وام کرونا طی 30 قسط ماهانه از یارانه نقدی و معیشتی کسر شود.

حال پرسش اساسی مردم این است که پس از حدود دو سال از کسر اقساط وام کرونا، بالاخره چه زمانی کسر اقساط وام کرونا از محل یارانه ها به اتمام می رسد؟

یکی از مخاطبان در این خصوص نوشت: اقساط 35 هزار تومانی وام «دوم» کرونا که آذر 1399 پرداخت شد، قرار بود در 30 ماه تسویه شود. اولین قسط دی ماه 1399 برداشت شده است و آخرین قسط می بایست اردیبهشت ماه 1402 برداشت می شد که برداشت قسط 35 هزار تومانی وام دوم کرونا تا بهمن ماه 1402 ادامه داشته است و همچنان اقساط وام کرونا از مبلغ یارانه کسر می شود و به نظر می رسد در سازمان هدفمندسازی یارانه ها اشتباهی در برداشت از یارانه صورت گرفته است و تا الان 9 ماه بیشتر از زمان تسویه وام برداشت کرده است.

سیده طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در پاسخ به این سوال که چه زمانی کسر اقساط وام کرونا به اتمام می رسد، گفت: بستگی دارد. این مسئله برای هر فرد متفاوت است.

وی تاکید کرد: دوره ای برای برخی یارانه معیشتی هم پرداخت شد. دوره ای نیز یارانه برخی از مردم قطع و دوباره برقرار شد و در این مدت اقساط وام کرونا از آنها کسر نشد و بنابراین اقساط وام کرونا طولانی تر شد. برای برخی هم اقساط وام کرونا تسویه شده است. لذا باتوجه به شرایط افراد، برای هر فرد متفاوت است.

حسینی در ادامه تاکید کرد: وقتی اقساط وام کرونا از یارانه فردی کسر می شود به منزله این است که کماکان اقساط باقی مانده است و قطعا وقتی اقساط از فردی کسر نمی شود به منزله این است که وام تمام شده است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها با بیان اینکه از یارانه برخی مردم دو وام کرونا کسر شده است، گفت: محاسبات اقساط وام کرونا و کسر آن از یارانه به طور دقیق و به صورت سیستمی تعریف و انجام می شود و طبق زمانبندی معین اقساط به پایان می رسد.

حسینی در پاسخ به این سوال که یارانه بگیران چگونه می توانند از وضعیت اقساط وام کرونا مطلع شوند، گفت: همه افراد می توانند با مراجعه به پنجره ملی دولت، مشخصات و وضعیت پرداخت یارانه خود را در قسمت سامانه رفاهی مشاهده کنند و براین اساس می توانند به طور دقیق از جزئیات وام کرونا و اقساط کسر شده و باقی مانده،  مطلع شوند.

اخبار مرتبط
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.
چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.
بانک پارسیان این طرح تسهیلاتی را برای تمامی کسب و کارها، شرکت‌ها، اصناف، مشاغل حرفه‌ای و واحدهای اقتصادی اعم از تولیدی، خدماتی و بازرگانی تدارک دیده است. همچنین بانک پارسیان این تسهیلات را به اشخاص حقیقی اعم از بانوان خانه‌دار سپرده گذار، موجران، کارمندان، حقوق بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کنند.
دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها