جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پرداخت وام تا سقف ۱۵ میلیون تومان به مستمری بگیران بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان

30 بهمن 1402
پرداخت وام تا سقف ۱۵ میلیون تومان به مستمری بگیران بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان

مدیرعامل بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان گفت: همه مستمری بگیرانی که نیاز به دریافت وام دارند می‌توانند از طریق ثبت‌نام برای دریافت ۵ تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به صورت قرض الحسنه اقدام کنند.

به گزارش بانک اول بیت اله برقراری مدیرعامل بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۱۹۲ هزار نفر مستمری بگیر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان هستند که در سراسر کشور سکونت دارند. به همه این افراد عیدی پرداخت می‌شود.


وی ادامه داد: تعداد کل بیمه شدگان صندوق ما حدود ۲ میلیون ۷۰۰ هزار است که از این تعداد، ۸۰۰ هزار نفر در دولت سیزدهم جذب شده‌اند این تعداد معادل ۶ سال سنوات دولت‌های گذشته است.


مدیرعامل بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان افزود: جذب این ۸۰۰ هزار نفر با نگاه بسیجی و انقلابی رخ داد است. در سال‌های گذشته افراد اطلاعات درستی از وجود این صندوق نداشتند؛ اما با اطلاع رسانی‌های مفید و به جا توانستیم حدود ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید را از سراسر کشور جذب کنیم.


برقراری در رابطه با پرداخت وام به مستمری بگیران گفت: همه مستمری بگیرانی که نیاز به دریافت وام دارند می‌توانند از طریق ثبت‌نام برای دریافت ۵ تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به صورت قرض الحسنه اقدام کنند.


وی مطرح کرد: در پرداخت وام محدودیتی وجود ندارد افراد بدون نیاز به ضامن و مراجعه به بانک می‌توانند این وام را دریافت کنند. اقساط این تسهیلات به صورت ماهانه از حساب مستمری بگیران کسر می‌شود.


مدیرعامل بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان در خصوص نحوه بازنشستگی بیمه شدگان این صندوق گفت: کسانی که ۱۵ سال حق بیمه پرداخت کنند و سنشان به ۶۵ سال برسد می‌توانند بازنشسته شوند. اما کسانی که جوان‌تر عضو صندوق ما می‌شوند باید طبق قانون عمل کنند و سال‌های بیشتری حق بیمه پرداخت کنند تا به سن بازنشستگی برسند.


برقراری خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی در صندوق ما سه فاز دارد که اختیاری است. فاز اول در استان‌های همدان، اصفهان و آذربایجان شرقی انجام شد و نتیجه خوبی هم داشت. فاز دوم مستمری بگیران سراسر کشور هستند و فاز سوم برای همه بیمه شدگان است.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها