پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

هوش مصنوعی به میان خودروسازان آمد

30 بهمن 1402
هوش مصنوعی به میان خودروسازان آمد

اکسپنگ، سازنده خودروهای برقی چینی اعلام کرد که امسال ۴۰۰۰ نفر را استخدام خواهد کرد و میلیون‌ها یوان در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد زیرا به دنبال جان سالم به در بردن از رقابت در بزرگترین بازار خودروی جهان است.

به گزارش بانک اول  کارکنان بیشتر، نشان دهنده افزایش ۲۵ درصدی نیروی کار سازنده خودروهای برقی تحت حمایت فولکس واگن از آخرین تعداد ۱۵ هزار و ۸۲۹ نفر در پایان سال ۲۰۲۲ است.

هی شیائوپنگ- مدیرعامل اکسپنگ گفت که این شرکت همچنین ۳.۵ میلیارد یوان (۴۸۶.۳۶ میلیون دلار) در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی برای رانندگی هوشمند سرمایه‌گذاری خواهد کرد و قصد دارد تا حدود ۳۰ محصول جدید یا مدل اصلاح شده را طی سه سال عرضه کند.

او افزود در مواجهه با وضعیت بدبینانه اقتصاد کلان، بسیاری از شرکای تجاری عقب نشینی می‌کنند و از سرمایه‌گذاری می‌ترسند. من فکر می‌کنم این فرصتی برای توسعه ماست. در سال ۲۰۲۴، ما روند را کاهش خواهیم داد و در سه ماهه چهارم یا قبل از آن وارد یک چرخه مثبت پرسرعت خواهیم شد.

برنامه‌های توسعه اکسپنگ با رقبایی که برای کاهش هزینه‌ها رقابت می‌کنند، در تضاد است. تقاضا در بزرگترین بازار خودروی جهان علیرغم تخفیف‌های مجدد به رهبری تسلا، همچنان کاهش می‌یابد.

نیو، یکی دیگر از تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی، در ماه نوامبر گفت که نیروی کار خود را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد تا در بحبوحه رقابت رو به رشد، کارایی را بهبود بخشد. خودروسازان در چین در مواجهه با تقاضای ضعیف تر در داخل، به صادرات به عنوان نیروی محرکه برای رشد نگاه کرده‌اند اما نفوذ رو به رشد چین به عنوان یک صادرکننده خودرو باعث ایجاد مشکل در خارج از کشور شده است.

وزارت بازرگانی چین اوایل این ماه گفت که صنعت خودروهای انرژی جدید را تشویق می‌کند تا به محدودیت‌های تجارت خارجی پاسخ دهد و با شرکت‌های خارج از کشور همکاری کند، در حالی که اروپا در مورد یارانه‌های چینی برای این بخش تحقیق می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن در ماه جولای اعلام کرد که حدود ۷۰۰ میلیون دلار در اکسپنگ سرمایه‌گذاری کرده و ۴.۹۹ درصد از سهام این شرکت را خریداری خواهد کرد./ایسنا

اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها