چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

نسبت عکس قیمت طلا با نرخ سود !

01 اسفند 1402
نسبت عکس قیمت طلا با نرخ سود !

بالا رفتن تورم تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و کاهش نرخ سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به نفع این فلز گرانبها بوده است.

به گزارش بانک اول،فلز زر در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت اما هنوز سومین روز پیاپی افزایش قیمت را پس از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته تجربه می‌کند. تورم در آمریکا بالاتر از سطح هدف فدرال رزرو قرار دارد و شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده هم در ژانویه بیش از حد انتظار افزایش یافته است. بدین ترتیب احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا کاهش یافته که قیمت دلار را بالا می‌برد.

تحلیلگر بازار IG، ییپ جان رانگ می‌گوید، با توجه به تحولات ژئوپلیتکی اخیر که نشان از طولانی شدن تنش‌ها دارد، ویژگی امنیت طلا دوباره پررنگ شد.

رانگ می‌گوید، نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال به دقت رصد می‌شود تا سرنخ‌های بیشتری در مورد نرخ بهره به دست آید اما هرگونه لحن تند از سوی سیاست‌مداران که نشان از بالا ماندن نرخ بهره دارد، برای طلا خوب نیست.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار افزایش به 2018 دلار رسید.

بالا رفتن تورم تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و کاهش نرخ سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به نفع این فلز گرانبها بوده است. نرخ سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا که به اوج 4.332 درصد رسیده بود، تا 4.293 درصد پایین آمده است. نرخ سود همیشه یک نسبت عکس با قیمت طلا دارد.

تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو برابر با 25 واحد و در ماه ژوئن صورت بگیرد.

جدیدترین گزارش تورم آمریکا موضع فدرال رزرو را محتاطانه‌تر کرده است. رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا اعلام کرد این بانک عجله‌ای برای آسان کردن سیاست‌های پولی خود ندارد و باید صبورتر باشد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 2.04 درصد کاهش به 23 دلار رسید و پلاتین با یک کاهش 0.62 درصدی 897 دلار و 17 سنت معامله می‌شود.

اکنون تمرکز بازار به سوی این نشست در روز چهارشنبه معطوف شده است. رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفته آمار بیشتری نیاز دارد تا متقاعد شود که فشارهای تورم واقعا کاهش یافته است.

اخبار مرتبط
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها