پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

وزارت صمت برای گرانی خودروهای مونتاژی مجوز داد؟

01 اسفند 1402
وزارت صمت برای گرانی خودروهای مونتاژی مجوز داد؟

در حالی قیمت خودروهای گروه بهمن شامل فیدلیتی و دیگنیتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داشته که بررسی ها از شورای رقابت، وزارت صمت و سازمان حمایت حاکی است، ظاهرا مجوز افزایش قیمت به این خودروساز داده شده است.

به گزارش  بانک اول در پی افزایش بیش از 200 میلیون تومانی قیمت خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی از گروه خودروسازی بهمن موتور، خریداران این خودروهای سواری با اعتراض در صدد پیگیری این تغییرات قیمتی هستند.

مقایسه قیمت عرضه این خودرو در بهمن ماه امسال نسبت به آبان حاکی از آن است که قیمت فیدلیتی پرایم تیپ یک در بهمن ماه نسبت به آبان ماه 2.075.000.000 ریال و قیمت فیدلیتی پرایم تیپ 2 نیز 1.865.000.000 افزایش یافته است.

یک مقام مسئول در شورای رقابت مدعی شده است"هیچ مجوز افزایش قیمتی به خودروسازان داخلی و مونتاژی داده نشده و قیمت‌گذاری خودرو نیز همچنان براساس مصوبه 543 شورای رقابت انجام می‌شود."

در عین حال کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از سازمان حمایت و وزارت صمت در مورد این تغییر قیمتی نشان می‌دهد: براساس بند 3 مصوبه 50 کارگروه خودرو شورای رقابت مورخ 7 آذر 1402 درخصوص بررسی مجدد قیمت تمام شده خودروهای مونتاژی از محل تغییر منبع ارز و استفاده از ارز صادراتی عنوان شده است که با تغییر نرخ ارز  محاسبه قیمتی مجدد انجام شود.

براساس این بند" درخواست برخی شرکتهای مونتاژی مبنی بر تغییر منبع تامین ارز و استفاده از ارز حاصل از صادارت در قیمت تمام شده و بررسی مجدد قیمتها در جلسه مطرح و مقرر گردید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نسبت به بررسی اقدام و نتیجه به کارگروه اعلام گردد.

 سازمان حمایت مطابق همین مصوبه کارگروه خودروی شورای رقابت بررسی قیمت تعدادی از خودروهای مونتاژی را بنا بر درخواست شرکت ها انجام داده و در نهایت وزارت صمت مجوز تغییر قیمتی محصولات را برای این شرکت ها صادر کرده است.

گروه بهمن در همین ارتباط عنوان کرده است:

مجوز منطقی‌سازی قیمت‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده تولید صادر شده است، از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت، همه عوامل تولید افزایش قیمت داشته‌اند که بدیهی است این حقیقت بر قیمت تمام شده تولید خودرو اثرگذار خواهد بود، در ادامه روشن است این شرکت مانند گذشته تابع قوانین و مقررات بوده و بدون مجوز از وزارت صمت افزایشی قیمتی نخواهد داشت و شرکت بهمن موتور تنها مخاطب این مجوز نخواهد بود و مرجع صادر کننده در این مجوز امکان انتشار آن را دارد.

تسنیم

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها