جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است/ تشخیص اصالت کالا با فاکتور الکترونیک

03 اسفند 1402
اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است/ تشخیص اصالت کالا با فاکتور الکترونیک

معاون پژوهشی مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اصل طلا از جمله کالاهایی است که از مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

به‌ گزارش بانک اول به نقل از  سازمان امور مالیاتی کشور، «اشکان هراتی» بیان‌داشت: طبق قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و در خرید طلا، فقط اجرت طلا محاسبه می‌شود و خریدار هیچگونه مالیاتی غیر از آن نباید بپردازد.

وی تصریح‌کرد: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و از طریق جریان صدور صورتحساب الکترونیکی، شفافیت ایجاد می شود و دیگر خریدار بابت کالای معاف از مالیات بر ارزش افزوده مالیات پرداخت نمی کند.

معاون پژوهشی مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی خاطرنشان‌کرد: در صورتحساب الکترونیکی، یک‌بار مالیات بر ارزش افزوده کالا دریافت می‌شود و سازوکار آن طوری طراحی شده که امکان اخذ مالیات از کالای معاف و اخذ دوباره مالیات امکانپذیر نیست، اما در غیر این صورت فروشنده می ‌تواند ارزش افزوده دیگری نیز از افراد بگیرد.

هراتی افزود: همه کالاها در سامانه مودیان با ذکر شماره سریال ثبت شده است و افراد می‌ توانند با در دست داشتن شماره سریال کالا از اصل و تقلبی بودن آن اطمینان حاصل کنند. صورتحساب الکترونیک مالیاتی دارای سریال ۲۲ کاراکتری منحصر به فردی است که اقلام و اطلاعات آن متناسب با نوع کسب و کار توسط سازمان امور مالیاتی تعریف شده و شناسه کالا (۱۳ رقمی) و نرخ مالیات آن مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه از اول دی ماه اشخاص مشمول مکلفند صورتحساب الکترونیک صادر کنند، گفت: اعتبار فروشگاه‌ها در صدور صورتحساب الکترونیکی است. توصیه می شود مصرف کننده از کسانی خرید کند که صورتحساب الکترونیکی صادر می ‌کنند، زیرا به طور قطع کسانی که صورتحساب الکترونیکی صادر می ‌کنند، جزو فروشگاه و کسب و کارهای معتبر هستند.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها