پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

سرمایه گذاران بیت کوین بخوانند؛پیش بینی جدید قیمت بیت‌کوین مشخص شد

05 اسفند 1402
سرمایه گذاران بیت کوین بخوانند؛پیش بینی جدید قیمت بیت‌کوین مشخص شد

پلتفرم ماتریکسپورت (Matrixport) پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین (BTC) می‌تواند تا ماه مارس ۲۰۲۴ به هدف ۶۳ هزار دلاری برسد.

به گزارش بانک اول این پلتفرم چند کاتالیزور کلیدی را شناسایی کرد که می‌توانند بیت‌کوین را به ارتفاعات جدیدی سوق دهند و شامل تایید اخیر صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین، رویداد هاوینگ آینده و کاهش نرخ بهره است.

از زمان تایید صندوق‌ها در ۱۰ ژانویه، تقاضای فزاینده‌ای برای این محصولات وجود داشته است و در اوایل این هفته، حجم معاملات روزانه آن نزدیک به ۲ میلیارد دلار بود که بالاترین سطح از اولین روز معامله در ۱۱ ژانویه است.

هاوینگ بیت‌کوین که برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، با کاهش عرضه، قیمت بیت‌کوین را بیشتر افزایش می‌دهد. از لحاظ تاریخی، رویدادهای هاوینگ زمینه‌ای برای افزایش قیمت قابل‌توجه بوده که به کاهش عرضه بیت‌کوین‌های جدید وارد بازار نسبت داده می‌شود.

این گزارش همچنین اشاره کرد که انتظارات کاهش نرخ بهره پس از جلسات کمیته بازار باز فدرال رزرو (FOMC) می‌تواند ترازو را به نفع دارایی‌های پرریسک‌تر مانند بیت‌کوین کج کند. نرخ‌های بهره پایین‌تر معمولا جذابیت سرمایه‌گذاری‌های بازدهی را کاهش می‌دهد و دارایی‌های رشد محور را جذاب‌تر می‌کند.

 علاوه بر این، انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایالات‌متحده و عدم قطعیت سیاست نیز می‌تواند بر قیمت بیت‌کوین تاثیر بگذارد. چنین دوره‌هایی اغلب شاهد هجوم سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های جایگزین مانند بیت‌کوین به‌عنوان پوششی در برابر تغییرات بالقوه سیاست‌های اقتصادی بوده‌اند، با این حال، تاثیر چنین رویدادهای سیاسی بر بازارهای ارزهای دیجیتال کاملا پیچیده است و پیش‌بینی دقیق را به چالش می‌کشد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۹۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱.۲۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۶ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۶ میلیارد دلار است که ۱۳.۹۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۸.۹۲ میلیارد دلار است که ۱۳.۷۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۸.۴۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۲۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۸:۰۲ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۵۰ هزار و ۹۲۴.۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۹ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۹۴۳.۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۴۷ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۷۹.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۴۲ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۰۰.۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۱۳ درصد کاهش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۵۳۸۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۳.۷۰ درصد کاهش

۷- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۸- کاردانو

قیمت: ۰.۵۷۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۷ درصد کاهش

۹ - آوالانچ

قیمت: ۳۶.۰۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۴۰ درصد کاهش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۰۸۵۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد افزایش

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها