ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

کدام شعب بانک‌ها در ایام تعطیلات نوروز فعال است؟

05 اسفند 1402
کدام شعب بانک‌ها در ایام تعطیلات نوروز فعال است؟

عموم بانک‌های دولتی و خصوصی از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی روز ملی شدن صنعت نفت و تعطیلات ایام نوروز بسته می‌شوند اما همانند سال‌های گذشته بانک‌ها در این ۵ روز شعب دایری را تحت عنوان شعب کشیک برای خدمت‌رسانی به مشتریان معرفی خواهند کرد.

به گزارش بانک اول ، از سه‌شنبه ۲۹ اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت) تا شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ در تقویم رسمی کشور تعطیل  است و بانک‌ها نیز مانند سایر مراکز و ادارات تعطیل خواهند بود. با این وجود ۵ روز تعطیلی مداوم در کشور ممکن است بسیاری از شهروندان را از تأمین نقدینگی یا برخی دیگر از خدمات ضروری بانکی محروم کند و به همین جهت در سال‌های اخیر برخی شعب بانک‌ها در روزهای تعطیل هم دایر بوده‌اند.

در واقع بنا بر تشخیص مدیریت بانک‌ها، در کلانشهرها چند شعبه از هر بانک و در شهرهای کوچکتر معمولاً یک شعبه، به عنوان شعبه کشیک در ایام نوروز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این شعب باید ایام و ساعات فعالیت خود را قبلاً به نزدیک‌ترین کلانتری‌ها کتباً اعلام کنند.

شعب کشیک چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

شعبی که بانک‌های دولتی یا خصوصی به عنوان شعب کشیک در ایام نوروز معرفی می‌کنند، کلیه خدمات بانکی اعم از واریز، برداشت، افتتاح حساب، انتقال وجه و... را ارائه می‌کنند. همچنین برخی از بانک‌ها در سال‌های گذشته اعلام کردند که در ایام نوروز تسهیلات بانکی نیز به مشتریان خود ارائه خواهند کرد، با این وجود ممکن است تعدادی از بانک‌ها ارائه تسهیلات را به بعد از تعطیلات موکول کنند.

در کنار خدمات حضوری، در تعطیلات نوروز تمامی دستگاه‌های خودپرداز در سراسر کشور به صورت ۲۴ ساعته به مشتریان و هموطنان سرویس خواهند داد. مشتریان همچنین می‌توانند خدمات بانکی مورد نیاز خود در این ایام را از طریق درگاه‌های غیرحضوری همچون همراه بانک و اینترنت بانک دریافت کنند.

شعب کشیک چه زمانی اعلام می‌شوند؟

بانک‌ها در سال‌های اخیر معمولاً در روزهای پایانی سال شعب کشیک خود در ایام نوروز را معرفی کرده‌اند که احتمالاً امسال نیز چنین خواهد شد. فهرست این شعب در سایت رسمی بانک‌ها اعلام می‌شود. پیشتر تنها بانک‌های دولتی در ایام نوروز شعب دایر داشتند اما در سال‌های اخیر بانک‌های خصوصی هم در این ایام اقدام به معرفی شعب کشیک می‌کنند.

گفتنی است که در سال‌های گذشته برخی از بانک‌ها در دو روز پایانی غیر تعطیل سال، یعنی ۲۷ و ۲۸ اسفندماه، با توجه به افزایش مراجعات حضوری به شعب بانک‌ها، ساعت فعالیت شعب خود را افزایش داده‌اند که ممکن است در سال جاری نیز این رویه تکرار شود. برای اطلاع بیشتر از نحوه فعالیت بانک‌ها در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ و ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باید منتظر اطلاعیه‌های رسمی در روزهای آتی ماند.

اخبار مرتبط
هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک غیردولتی، مؤسسه اعتباری غیر بانکی و بانک قرض‌الحسنه را تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ کرد.
، بانک‌های کشور در بهمن ماه نیز به بیش از 7 هزار بدهکار بانکی فرصت جبران برای بازپرداخت تسهیلات دادند.
ساعت شروع به کار و پذیرش مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام شد
شلوغی آخر سال و حجم زیاد فعالیت‌های بانکی و مالی مردم در چند روز پایانی هر سال، روال روتین و ثابت ساعات کاری بانک‌ها را تغییر می‌دهد. امسال هم مانند سال‌های گذشته، بانک‌ها ساعات کاری‌شان را در روزهای آخر سال افزایش می‌دهند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها