پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

ویرایش و ثبت‌نام جدید خودروهای جانبازان آغار شد

05 اسفند 1402
ویرایش و ثبت‌نام جدید خودروهای جانبازان آغار شد

جانبازان ثبت‌نام کرده در نوبت قبلی (٩ تا ١٣ بهمن ماه)، امکان ویرایش خودروی ثبت درخواست کرده‌ خود را خواهند داشت.

به گزارش بانک اول براساس سامانه فروش واردات خودرو، نظر به اصلاح بند (1) ماده (17) آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور مبنی بر اینکه جانبازان معزز می توانند، بدون کارت بازرگانی پس از ثبت سفارش و با تشخیص و تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران رأساً اقدام به واردات خودرو نمایند به استحضار می-رساند با توجه به پیگیری های جانبازان معزز درخصوص نحوه واردات توسط شخص جانباز و ضرروت آگاهی کامل از نحوه واردات، اقدامات ذیل جهت واردات خودرو ضروری می باشد.

1- ثبت سفارش توسط شخص جانباز

2- تایید توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران

3- اخذ ارزش گمرکی خودرو مورد نظر از کمیته ارزش گذاری خودرو

4- دریافت خدمات پس از فروش

5- اخذ مجوز استاندارد برای خودرو وارداتی

6- اخذ مجوز محیط زیست برای خودرو واردات

7- درخواست از بانک عامل به منظور اخذ ارز براساس سقف تعیین شده

8- انجام فرآیند ترخیص گمرکی

9- انجام فرایند شماره گذاری

10-پرداخت کلیه عوارض قانونی

* بدیهی است در صورتیکه خودرو وارداتی انتخاب شده توسط جانباز قبلاً واردکشور شده باشد ردیف های 3، 4، 5 و 6 نیاز نمی باشد اما سایر مراحل باید توسط جانباز انجام پذیرد.

با عنایت به ابلاغ تصویب نامه شماره 21061 /ت62202هـ مورخ 1402/11/17 درخصوص اصلاحیه آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 و تغییرات ایجاد شده در لیست مشمولین جانبازان در سطوح 35، 30 و 25 هزار یورو همچنین افزوده شدن برخی خودروهای وارداتی برای جانبازان و عدم ثبت نام تعدادی از جانبازان به اطلاع جانبازان معزز 70 درصد (ویژه ) می رساند از تاریخ 1402/12/05 لغایت 1402/12/06 می تواند با مراجعه به سایت، اقدام به ویرایش نموده و خودرو مورد نظر خود را انتخاب نمایند. خودروهای مشمول جانبازارن معزز 70 درصد ( ویژه ) به شرح ذیل می باشد.

 

*لازم به ذکر است پیش ثبت نام فوق صرفاً جهت اطلاع از نوع درخواست و نیازسنجی خودروهای درخواستی جانبازان است و پس از پالایش با اطلاع رسانی به کلیه جانبازان، نحوه ثبت سفارش و عقد قرارداد با شرکت های وارد کننده، به آگاهی این عزیران خواهد رسید.

در این دور از ثبت‌نام همچون مرحله قبلی، ثبت‌نام در سه سطح و به تفکیک میزان درصد جانبازانی واجدان شرایط انجام می‌شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از فردا ( یکشنبه/6 اسفند ماه) طی دو روز (ششم و هفتم اسفند) جانبازان ویژه 70 درصد، طی روزهای هشتم و نهم  اسفند سایر جانبازان 70 درصد و در نهایت 10 تا 12 اسفند هم جانبازان 50 تا 69 درصد، می‌توانند ثبت‌نام جدید یا ویرایش ثبت‌نام‌های قبلی خود را از طریق سایت Janbazan.saleauto.ir انجام دهند.

گفتنی است که در آیین‌نامه جدید واردات خودروهای جانبازان، منع قانونی پنج سال عدم فروش خودرو از آیین‌نامه حذف شده و جانبازان راساً می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند. همچنین بر اساس آیین‌نامه جدید، چنانچه فرد جانباز اقدام به واردات کند، تمامی مراحل مربوط به اخذ خدمات پس از فروش، استاندارد، محیط زیست، امور گمرکی و شماره‌گذاری را شخصاً باید انجام دهد؛ مگر آنکه قبلاً خودرو انتخابی وارد کشور شده و مراحل استاندارد و محیط‌زیست را طی کرده باشد که در این صورت دو مرحله استاندارد و محیط زیست را لازم نیست انجام دهند.

البته بر اساس جلساتی که گروه خودروسازی سایپا با جانبازان داشته است، با تاکید معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، این گروه خودروسازی در امر واردات خودرو جانبازان همکاری خواهد کرد و همچنین خریدار حواله خودروی آن‌ها خواهد بود.

طبق تاکید سازمان توسعه‌ تجارت، ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودرو در سامانه به منزله واردات قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی می‌شود./تسنیم

اخبار مرتبط
این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.
لازم به ذکر است که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه نیز لازم‌الاجرا خواهد بود. علاوه بر این، برنامه‌های فروش پیش‌فروش ارائه شده در این بخشنامه، مشمول مصوبه 473 شورای رقابت می‌باشد و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش‌پرداخت مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵۵ میلیون تومان ریزش داشت و به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها