شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

گیاهی که تسکین‌دهنده سردرد است

06 اسفند 1402
گیاهی که تسکین‌دهنده سردرد است

آژانس فضایی ناسا می‌گوید که نگهداری این گیاه در خانه می‌تواند به کاهش سردرد شما کمک کند.

به گزارش بانک اول به نقل از هلث، در این تحقیق چندین گیاه معمولی داخلی و توانایی آنها در تصفیه هوا مورد بررسی قرار گرفت و یکی از آنها موثرترین نوع بود.

به گفته ناسا، اگر از سردردهای منظم رنج می‌برید، داشتن گیاه آپارتمانی خاص در خانه می‌تواند به تسکین علائم شما کمک کند. مطالعه آژانس فضایی روی گیاهان داخلی و آلودگی هوا، درختچه معمولی را مشخص کرد که ممکن است راهی طبیعی برای مبارزه با این ناخوشی و مزایای سلامتی دیگری ارائه دهد.

محققان چندین گیاه معمولی داخلی و توانایی آنها در تصفیه هوا را بررسی کردند ازجمله اینکه چقدر می‌توانند آلاینده‌های کلیدی مرتبط با مشکلات سلامتی مختلف را حذف کنند.

آلاینده‌های هوا مانند بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن و آمونیاک با اثرات منفی بر سلامتی ازجمله سردرد، سرگیجه، سوزش چشم و موارد دیگر مرتبط هستند.

ناسا کشف کرد که زنبق صلح در از بین بردن هر پنج مورد از این آلاینده‌ها و مواد شیمیایی از هوا موثر است و آن را به‌عنوان یکی از رقبای اصلی برای کاهش سردرد ناشی از آنها تبدیل می‌کند.

تری کلرواتیلن که در جوهرهای چاپ، رنگ‌ها، لاک‌ها، چسب‌ها و پاک‌کننده‌های رنگ یافت می‌شود، یکی از مواد مضر است. فرمالدئید، عامل سمی دیگر، در کیسه‌های کاغذی، کاغذهای موج‌دار، دستمال کاغذی، دستمال سفره، تخته سه‌لا و پارچه‌های مصنوعی وجود دارد.

بنزن، ماده شیمیایی مضر است که در دود تنباکو، اگزوز وسایل نقلیه، چسب، رنگ و موم مبلمان یافت همچنین برای ساخت مواد شوینده، رنگ، پلاستیک و رزین استفاده می‌شود.

زایلن در چاپ، لاستیک، چرم، رنگ، دود تنباکو و اگزوز وسایل نقلیه یافت می‌شود. آمونیاک، یکی دیگر از عوامل سمی، در محصولات پاک کننده خانگی، واکس‌های کف، نمک‌های بویایی و کودها وجود دارد.

قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض این سموم می‌تواند علائم مختلفی ایجاد کند.

بنزن می‌تواند باعث تحریک چشم، خواب آلودگی، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، سردرد و گیجی، زایلن می‌تواند باعث تحریک دهان و گلو، سرگیجه، سردرد، گیجی، مشکلات قلبی، آسیب کبد و کلیه، در حالی که آمونیاک می‌تواند باعث تحریک چشم، سرفه و گلودرد شود.

انجمن سلطنتی باغبانی بیان کرد که سایر فواید نیلوفرهای صلح شامل کاهش فشار خون است همچنین نتایج تحقیق نشان داد که خستگی و سردرد را ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش دادند.

گل داودی یکی دیگر از گیاهان برتر برای تمیز کردن هوای خانه است. این کمک می‌کند تا هوای خانه شما بهتر شود و از چیزهای بد دور شود.

اخبار مرتبط
تلفن‌های همراه با برج‌های تلفن همراه و یکدیگر با استفاده از امواج فرکانس رادیویی که نوعی تابش الکترومغناطیسی هستند، ارتباط برقرار می‌کنند. اما امواج فرکانس رادیویی کم شدت ترین شکل در طیف تابش الکترومغناطیسی هستند. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که آنها کاملاً بی ضرر هستند. به گفته انجمن سرطان آمریکا، تابش فرکانس رادیویی با شدت بالا می‌تواند گرما تولید کند و باعث افزایش دمای بدن و حتی سوختگی شود.
متخصصان برخی از علائم هشداردهنده اولیه حمله قلبی و آنچه را که در صورت تجربه آنها باید انجام دهید را به اشتراک می‌گذارند:
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها