ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌ها می شود؟ + نحوه استفاده

06 اسفند 1402
اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌ها می شود؟ + نحوه استفاده

بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

به گزارش  بانک اول  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی تحت عنوان "فجرانه کالابرگ" را از 17 بهمن‌ماه 1402 آغاز کرده است که تا 17 اردیبهشت 1403 ادامه خواهد داشت. این طرح شامل حال مشمولان یارانه‌بگیر دهک‌های 1 تا 7 می‌شود و به آنها اعتبار مضاعف 220 هزار تومانی تعلق می‌گیرد.

نحوه استفاده:

افراد می‌توانند با مراجعه به 220 هزار فروشگاه و سوپرمارکت متصل به طرح، از اعتبار شارژ شده خود استفاده کنند. سبد کالای این طرح شامل 11 قلم کالای اساسی (گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات) است.

قیمت و مابه‌التفاوت:

قیمت مبنایی این 11 قلم کالا براساس قیمت سال 1401 (523 هزار تومان) تعیین شده است و افراد فقط این مبلغ را پرداخت می‌کنند. مابه‌التفاوت قیمت (220 هزار تومان) توسط دولت پرداخت خواهد شد.

اطلاع از دهک‌بندی و نحوه پیگیری:

سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت "حمایت" از دهک‌بندی خود مطلع شوند. همچنین، فقط سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به این سامانه و دریافت کد به صورت پیامکی، سایر فرایندهای مربوط به طرح را پیگیری کنند.

مهلت استفاده از اعتبار:

به گفته سیدرضا یحیوی؛ مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه‌بگیران یک ماه فرصت دارند از اعتبار 220 هزار تومانی خود در طرح کالابرگ استفاده کنند.

اخبار مرتبط
سیدامیر سیاح رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم تا ۲۵ اردیبهشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از ۲ میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.
اسعدی درباره پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار گفت: سالانه به بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش، آموزش مهارت‌های کارآفرینی و کسب و کار، مهارت‌های زندگی، فنی و حرفه‌ای، آشنایی با قوانین کار و تأمین اجتماعی، اصول ایمنی در محیط کار، اطلاع‌رسانی و آگاه کردن خدمت گیرندگان از مزایای بیمه‌های تأمین اجتماعی و بازرگانی به تعداد قریب به ۱۲۰۰۰ نفر ارائه می‌گردد.
عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)ها و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌باشد
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است حسب نیاز سازمان، اطلاعات ریز تراکنش‌های «ورودی به» و «خروجی از» هر حساب اعم از تجاری و غیرتجاری به تفکیک وجوه نقد و غیرنقد و نیز اطلاعات «بابت تراکنش» موضوع بند «ج» ماده (۱۰) این قانون را حداکثر ظرف ده روز پس از درخواست سازمان به‌صورت سامانه‌ای برای سازمان ارسال نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها