شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

این فروشندگان برای ۲ سال از مالیات معاف شدند

06 اسفند 1402
این فروشندگان برای ۲ سال از مالیات معاف شدند

اشکان هراتی معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه طبق قانون از ابتدای دی ماه تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورت حساب الکترونیکی هستند گفت:، اما تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی ملزم به پرداخت این صورت حساب الکترونیکی نیستند.

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، او با بیان اینکه فروشندگان و عرضه کنندگان کالا که سقف فروش تا ۱۸ میلیارد تومان دارند تا دو سال معاف از مالیات هستند گفت: به موجب قانون تسهیل مؤدیان برای سال ۱۴۰۲ تا سقف فروش هجده میلیارد تومان الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند. فروشندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات با نرخ مالیات بر ارزش افزوده واحد یا عرضه کنندگان کالا و خدمت واحد تا سقف فروش مزبور، می‌توانند از دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت الکترونیکی خود برای صدور صورتحساب استفاده کنند.

وی افزود: طبق این قانون معافیت‌های را در ماده ۱۴ مکرر پایانه‌های فروشگاهی در نظر گرفته اند به طوری که طبق ماده ۸ تسهیل اشخاصی که در سال ۱۴۰۲ تا سقف ۱۵۰ برابر معافیت مالیاتی و طبق ماده ۸۴ مالیات‌های مستقیم که درآمد آن‌ها حدود ۱۸میلیارد تومان است الزامی به صدور صورت حساب الکترونیکی ندارندو معاف هستند.
او گفت: در هر دوره مالیات بر ارزش افزوده یک فصل است از ابتدای ۲دوره بعد ملزم به صدور صورت حساب الکترونیکی خواهند شد این معافیت برای سال ۱۴۰۳، ۱۰۰برابر ماده ۸۴ مالیات‌های مستقیم و برای ۸۴ پنجاه برابر و از سال ۱۴۰۵ به بعد این معافیت ۲۵برابر معافیت ماده ۸۴ است، اما کسانی که تا ۱۸میلیارد تومان فروش نداشتند و از صدور صورت حساب معاف هستند.

او در پاسخ به این سوال که مالیات بر ارزش افزوده این فروشندگان به چه صورت است گفت: مالیات بر ارزش افزوده این فروشندگان برمبنای میزان فروش است و درواقع ضریبی که سازمان مالیاتی موجب ماده ۱۴ مکرر تعیین خواهد کرد یعنی جمع فروش را یک معافیتی لحاظ می‌کند و باقی مانده را در نرخ لحاظ می‌کند.

وی در خصوص صدرو و ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی به متقاضیان گفت: همواره به شرکت‌های که درآمد آن‌ها از ۱۸ میلیارد تومان افزایش یافته است توصیه می‌کنیم که از شرکت نوع یک که در صدور صورت حساب‌های الکترونیکی مشکلی نداشته اند استفاده کنید تا مشمول جریمه نشوید.

هراتی افزود: کسانی که از خدمات شرکت نوع یک برای صدور صورت حساب استفاده می‌کنند، دیگر در خصوص عدم ارسال و یاصدور صورت حساب جریمه‌ای متوجه آن‌ها نیست.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: هر دستگاه‌های پزی که در اختیار صاحبان حساب است، هر تراکنش یک صورت حساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

او گفت: فروشندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات با نرخ مالیات بر ارزش افزوده واحد یا عرضه کنندگان کالا و خدمت واحد تا سقف فروش ۱۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲، می‌توانند از دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت الکترونیکی خود برای صدور صورتحساب استفاده کنند.

اخبار مرتبط
چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز‌دهنده الزامی می‌باشد در غیر این‌صورت می‌بایست در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوطه تعلق گیرد. بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده است تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارشهای مورد نظر اقدام نمایند.
سیاح با بیان اینکه با فروش اینترنتی دارو، سیستم توزیع دارو شفاف‌تر خواهد شد، گفت: «با ثبت درخواست خرید و تحویل دارو در یک سکوی اینترنتی، نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت بروز تخلف، مانند ارائه داروی تاریخ‌گذشته، پیگیری‌ها راحت‌تر خواهد شد. همچنین سیستم توزیع دارو شفاف می‌شود.»
سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات ستانی، پردرآمدها هستند
در راستای تکریم ارباب رجوع و جهت تسهیل و تسریع بهره‌مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده‌های متوفیان نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ 1403/01/01 ورّاث متوفیان 1395/01/01 و بعد از آن می‌توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذی‌ربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذی‌ربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده‌های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام نمایند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها