جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

این ساعت هوشمند سکته قلبی را تشخیص می‌دهد!

06 اسفند 1402
این ساعت هوشمند سکته قلبی را تشخیص می‌دهد!

ساعت هوشمندی که توسط محققان دانشگاه رادبود آزمایش شده است از نور برای تشخیص جریان خون و نشانه‌هایی که در هنگام کاهش گردش خون ایجاد می‌شود، استفاده می‌کند.

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، گروهی از محققان با استفاده از یک ساعت هوشمند، توقف گردش خون که وضعیتی شبیه به ایست قلبی است را با موفقیت تشخیص دادند. آنها این کار را بر روی بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار می‌گیرند، بررسی کردند زمانی که گردش خون به عنوان بخشی از عمل جراحی متوقف می‌شود.

به نقل از آی‌او، پزشکان مرکز پزشکی دانشگاه رادبود نایمگن، مطالعه DETECT-1 را روی ۲۹۱ بیمار انجام دادند و این ساعت هوشمند تقریبا در همه بیماران ایست قلبی را با موفقیت شناسایی کرد.

ساعت هوشمند کاردیوواچ (Cardiowatch) از شرکت Corsano Health از حسگرهای فوتوپلتیسموگرافی (PPG) استفاده می‌کند و با کمک نور کاهش جریان خون در کوچکترین رگ‌های خونی پوست را اندازه‌گیری می‌کند. این زمانی اتفاق می‌افتد که گردش خون به دلیل ایست قلبی متوقف شود. علاوه بر این، محققان نرم افزار خاصی را برای تشخیص زمان توقف گردش خون توسعه دادند.

آزمایش بیشتر در محیط واقعی

در تحقیقات بیشتر، محققان ارزیابی خواهند کرد که آیا این روش در زندگی روزمره قابل اعتماد است یا خیر. در طول جراحی، بیماران بی حرکت دراز می‌کشند، اما در زندگی روزمره، افراد حرکت می‌کنند. برای این پروژه، محققان هنوز به دنبال داوطلبان سالم و سایر بیماران قلبی هستند که مایل به مشارکت هستند.

راه حل مورد نیاز برای ایست قلبی

هدف مطالعه DETECT توسعه ساعت هوشمندی است که می‌تواند به طور خودکار ایست قلبی را تشخیص دهد و به سرویس خدمات اورژانسی هشدار دهد. ۳۰ درصد از افرادی که دچار ایست قلبی می‌شوند تنها هستند. در چنین مواردی هیچ شاهدی برای ارائه یا درخواست کمک در دسترس نیست و شانس زنده ماندن بسیار کم است. در صورت هشدار کاذب برای ایست قلبی، افراد می‌توانند تماس با اورژانس را لغو کنند. محققان این دکمه لغو را در دوره آینده آزمایش خواهند کرد.

اخبار مرتبط
پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.
سبک زندگی غلط، تغذیه اشتباه، عدم تحرک و استرس روزانه، از طول عمر ما کم می‌کند و زمینه را برای بیماری‌های حاد و غیر معمول فراهم می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تهدید کننده سلامت عمومی بدن، تغذیه درست است
محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.
دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به خطر بیندازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها