پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

زمان ثبت‌ نام جدید مسکن دولتی اعلام شد+ هزینه

06 اسفند 1402
زمان ثبت‌ نام جدید مسکن دولتی اعلام شد+ هزینه

درحالی حدود ۴ سال از آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن (طرح اقدام ملی) شهر پردیس می‌گذرد که پیشرفت این واحدها به ۵۸ درصد رسیده است.

به گزارش بانک اول، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه دومین مرحله ثبت‌نام مسکن هنرمندان و خبرنگاران عضو این صندوق به زودی آغاز می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات مازاد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر برای متقاضیان در نظر گرفته شود.

طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی در زمان حاضر ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور در حال ساخت است. بخشی از این واحدها، همان پروژه‌های طرح اقدام ملی دولت قبل است که با تغییر نام با طرح نهضت ملی مسکن ادغام شده است.

در دولت قبل (سال ۹۸) ساخت بیش از ۵۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن آغاز شد که تا آبان ماه سال ۱۴۰۰ پیشرفت فیزیکی آنها طبق اعلام دیوان محاسبات کشور حدود ۱۲ درصد بود. پروژه‌های طرح ملی مسکن در شهرهای اطراف تهران از جمله پردیس جانمایی و سال ۹۸ کار ساخت حدود ۲۰۴۳ واحد آغاز شد.

در حالی این پروژه‌ها در اراضی بین فاز ۹ و فاز ۵ توسط ۱۷ پیمانکار در حال اجراست که به گفته مدیر طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید پردیس مدت قرارداد احداث واحدها ۲۴ ماهه بوده است!

مجتبی قدمگاهی با اشاره به این‌که واحدهای نهضت ملی مسکن در ۳۲ بلوک در حال ساخت است، گفت:‌۴ تیپ بلوک مختلف داریم؛ ۸ طبقه ۲۴ واحدی. ۸ طبقه ۵۴ واحدی. ۱۱ طبقه ۷۲ واحدی و ۱۴ طبقه ۷۲ واحدی. اینها برای قبل از تغییر نقشه واحدهاست.

وی ادامه داد: تعداد طبقات پس از تغییر نقشه تغییر نکرد اما در واحدها، ۷۲ واحدی ۱۱ طبقه به ۸۸ واحد و ۱۴ طبقه ۷۲ واحدی به ۸۳ واحد افزایش یافت.

هزینه ۹۰۰ میلیارد تومان محوطه‌سازی واحدها

وی افزود: این کار برای تامین هزینه‌های محوطه‌سازی صورت گرفته است. هزینه محوطه‌سازی بسیار هنگفت است و طبق قراردادهای پیمانکار حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای پروژه نیاز است.

وی با بیان این‌که هزینه اجرا دیوارهای حائل بر عهده متقاضیان است، یادآور شد: در شیوه‌نامه نهضت ملی مسکن بر متراژ تاکید شده و تقریباً باید یکنواخت و حدود ۱۰۰ متر باشد، تصمیم گرفته شد واحدهای ۱۳۰ متری تغییر کرده و این‌گونه نبوده که نقشه همه پروژه‌ها را تغییر دهیم.

وی با اشاره به این‌که نقشه واحدهای دیوارکشی شده ۱۳۰ متری تغییر نکرد اما متراژ واحدهایی که دیوار آنها اجرا نشده بود تغییر کرد و به حدود ۹۰ متر کاهش یافت، اضافه کرد:‌ قرارداد ساخت پیمانکاران دو ساله است؛ وقتی می‌خواهیم بلوکی را بسازیم باید تا فونداسیون خاک‌برداری انجام شده باشد و پس از این مرحله طی ۲ سال واحد ساخته می‌شود. در نهضت ملی مسکن پردیس حدود ۶ ماه سنگ‌برداری و خاک‌برداری کردیم که باعث تاخیر در احداث واحدها می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که با این تفاسیر باید الان ساخت واحدها تمام می‌شد، گفت: اگر متقاضیان آورده را واریز می‌کردند تا امروز کار ساخت واحدها به اتمام می‌رسید!

مدیر طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید پردیس در خصوص میزان آورده متقاضیان اظهار کرد: متقاضیانی داریم که ۴۰ میلیون تومان واریزی داشته که تعیین تکلیف هم نشده است. اما متقاضیانی داریم که تا ۶۰۰ میلیون تومان هم واریزی داشته‌اند.

قدمگاهی با بیان این‌که بر اساس پیشرفت پروژه از متقاضیان آورده خواسته‌ایم به مثالی در این باره اشاره کرد و افزود: در پروژه سازه‌کاران،‌با توجه به پیشرفت فیزیکی به متقاضیان اعلام کرده‌ایم ۷۰۰ میلیون تومان واریز کنند.

آورده علی‌الحساب ۹۰۰ میلیون تومانی متقاضیان

وی با اعلام این‌که متوسط واریزی متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۴۸۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: برای انتخاب واحدهای نهضت ملی مسکن یعنی این‌که واحد به پیشرفت ۸۵ درصدی برسد احتمال می‌دهیم علی‌الحساب ۹۰۰ میلیون تومان از متقاضیان آورده بخواهیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های مربوط به دیوار حائل، محوطه‌سازی و ... در پایان کار بر اساس شاخص‌های تعدیل محاسبه می‌شود و قیمت نهایی بعد از تحویل واحد اعلام می‌شود.

وی با بیان این‌که متقاضیان می‌گویند چرا باید ما هزینه محوطه‌سازی را پرداخت کنیم، اظهار کرد:‌ در شیوه‌نامه نهضت ملی مسکن آمده که پول محوطه‌سازی را باید مردم پرداخت کنند.

وی از اولین سری واحدهای نهضت ملی مسکن پردیس در انتهای بهار یا اوایل تابستان آینده خبر داد و گفت: البته این واگذاری با دو شرط این‌که متقاضیان آورده خود را واریز و دستگاه‌های خدمات‌رسان هم همکاری کنند.

اخبار مرتبط
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.
در حالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است که در شهرهای پردیس و پرند این کار با قیمت‌های نسبتا بالا در حال انجام است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها