چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

آغاز ویرایش ثبت‌نام‌ خودرو وارداتی برای جانبازان ٧٠ درصد و جاماندگان

06 اسفند 1402
 آغاز ویرایش ثبت‌نام‌ خودرو وارداتی برای جانبازان ٧٠ درصد و جاماندگان

در پی تصمیم اخذ شده مبنی بر ایجاد امکان ثبت‌نام‌ جدید خودروهای وارداتی یا ویرایش ثبت‌نام‌های قبلی برای جانبازان، ظرف امروز (یکشنبه ششم اسفند ماه) و فردا امکان ثبت‌نام/ ویرایش‌ برای جانبازان ویژه ٧٠ درصد فراهم خواهد بود.

به گزارش بانک اول  بر اساس تصمیم سازمان توسعه تجارت از امروز (یکشنبه ششم اسفندماه)، امکان ثبت‌نام یک خودروی وارداتی برای جانبازان فراهم شده است؛ در این امکان ایجاد شده، علاوه بر اینکه جانبازان ثبت‌نام کرده در نوبت قبلی(٩ تا ١٣ بهمن ماه)، امکان ویرایش خودروی ثبت درخواست کرده‌ خود را خواهند داشت، ۳۰۰۰ جانباز جامانده از ثبت‌نام می‌توانند برای ثبت‌نام جدید اقدام کنند.

این امکان با توجه به اضافه شدن تعدادی خودروی جدید به لیست خودروهای قابل عرضه برای جانبازان فراهم شده است؛ بر این اساس برخی از جانبازانی که طی نوبت اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی (۹ لغایت ۱۳ بهمن ماه) اقدام به ثبت‌نام کردند، درخواست‌ تغییر خودروی انتخابی داشتند؛ از سوی دیگر حدود ۳۰۰۰ نفر از جانبازان واجد شرایط ثبت‌نام خودروهای وارداتی در دور قبلی ثبت‌نام موفق به ثبت خودرو نشده‌اند، بنابراین تصیم گرفته شد که برای آخرین بار به کلیه جانبازان اجازه داده شود در صورت تمایل خودروی خود را ویرایش کنند یا متقاضیانی که ثبت‌نام نکردند، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

در این دور از ثبت‌نام همچون مرحله قبلی، ثبت‌نام در سه سطح و به تفکیک میزان درصد جانبازان واجدان شرایط انجام می‌شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از امروز ( یکشنبه/۶ اسفند ماه) طی دو روز (ششم و هفتم اسفند) جانبازان ویژه ۷۰ درصد، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (هشتم و نهم اسفند) سایر جانبازان ۷۰ درصد و در نهایت پنجشنبه و جمعه (۱۰ تا ۱۲ اسفند) هم جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد، می‌توانند ثبت‌نام جدید یا ویرایش ثبت‌نام‌های قبلی خود را از طریق سایت Janbazan.saleauto.ir انجام دهند.

طبق تاکید سازمان توسعه‌ تجارت، ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودرو در سامانه به منزله واردات قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین قابل توجه است در صورتی‌که جانبازی بعد از تاریخ دوم دی ماه ۱۳۹۱  (لازم الاجرا شدن قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران) به هر نحوی از تسهیلات موضوع ماده ۴۵ (خودرو داخلی یا خارجی) بهره‌مند شده باشد، مشمول دریافت خودروی وارداتی نخواهد بود؛  چنانچه در طی فرآیند ثبت‌نام و انتخاب خودرو مشخص شود که جانباز مشمول، از تسهیلات ماده ۴۵ استفاده کرده، از لیست معرفی شده حذف خواهد شد.

اخبار مرتبط
این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.
لازم به ذکر است که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه نیز لازم‌الاجرا خواهد بود. علاوه بر این، برنامه‌های فروش پیش‌فروش ارائه شده در این بخشنامه، مشمول مصوبه 473 شورای رقابت می‌باشد و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش‌پرداخت مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵۵ میلیون تومان ریزش داشت و به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها