جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

جزئیات میانگین حقوق کارمندان / کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟

06 اسفند 1402
جزئیات میانگین حقوق کارمندان / کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟

با توجه به اطلاعات سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت، میانگین ناخالص پرداختی به کارمندان دولت برابر حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

به گزارش  بانک اول براساس اطالاعات میانگین ریالی حقوق و مزایای ناخالص دریافتی سالانه در دوره زمانی 1397-1401 که به تفکیک حکم کارگزینی غیر حکم کارگزینی و ناخالص پرداختی، میانگین حکم کارگزینی کارکنان دولت در سال 1401، حدود 11 میلیون تومان و میانگین ناخالص پرداختی آنها برابر حدود 15 میلیون تومان بوده است.
 

اقتصاد , اخبار حقوق و دستمزد ,

با توجه به اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت حقوق و مزایای کارکنان دولت میزان ضریب جینی حقوق و مزایای کارکنان دولت در سال 1397 معادل 0,277 واحد بوده که در سال 1401 به مقدار 0,239 واحد رسیده است نابرابری حقوق و مزایا در طی سالهای 1397 تا 1401 کاهشی معادل 0٫038 واحد (14 درصد) را تجربه کرده است.

اقتصاد , اخبار حقوق و دستمزد ,

لازم به ذکر است، اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کلیه کارکنان دولت از سوی سازمان اداری و استخدامی و براساس داده‌های سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت در دسترس قرار گرفته است. البته این آمارها تا پایان سال 1401 است. 

در این بین و در خصوص حقوق سال 1403 نیز اخیرا میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی گفته است، هر یک درصد افزایش حقوق کارمندان دولت ماهانه هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه خواهد داشت. او این مسئله را در خصوص تبدیل افزایش 18 درصدی حقوق به 20 درصد در لایحه بودجه سال آینده گفت و تاکید کرد که سازمان برنامه و بودجه باید در این خصوص با مجلس و شورای نگهبان مذاکره کند.

درحال حاضر و با توجه به اینکه همچنان لایحه بودجه به طور کامل به تصویب نرسیده و به نظر می‌رسد که پس از انتخابات مجلس بررسی بخش دوم لایحه بودجه آغاز خواهد شد، همچنان اعداد و ارقام جزئی مربوط به حقوق و دستمزد و همچنین جداول بودجه مشخص نشده است. با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت که همچنان سرنوشت نهایی بودجه مورد نظر دولت برای هزینه حقوق و دستمزد که بخش عمده بودجه جاری کشور را تشکیل می‌دهد، تعیین تکلیف نشده است.

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها