ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

فروش طلای دست دوم ممنوع شد؟

06 اسفند 1402
فروش طلای دست دوم ممنوع شد؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به درخواست این اتحادیه برای ممنوعیت فروش طلای دست‌دوم، عنوان کرد: ما به‌صورت مرتب با مسئولان نامه‌نگاری انجام دادیم در جلسات حضوری هم اعلام کردیم که باید قانونی مصوب شود که فروش طلای دست‌دوم ممنوع شود و فقط مصنوعات نو فروخته شود.

به گزارش بانک اول بذرافشان با اشاره به درخواست اتحادیه طلا برای ممنوعیت فروش طلای دست‌دوم، عنوان کرد: ما به‌صورت مرتب با مسئولان نامه‌نگاری انجام دادیم در جلسات حضوری هم اعلام کردیم که باید قانونی مصوب شود که فروش طلای دست‌دوم ممنوع شود و فقط مصنوعات نو فروخته شود.

وی با بیان اینکه فروش طلای دست‌دوم به بخش تولید صنعت طلا آسیب زده است؛ افزود: برخی از طلاهای دست‌دومی که مردم خریداری می‌کنند ساخت قدیم بوده است که کد استاندارد هم ندارد و گاهی مشاهده شده این طلاها مشکل عیار نیز دارند. توصیه ما این است مردم به سمت خرید طلای دست‌دوم و کم اجرت نروند.

بذرافشان اضافه کرد: شاید به جرات بتوان گفت طلاهای دست‌دوم حدود ۵۰ درصد به بخش تولید کشور آسیب زده است، بنابراین از مسئولان صادقانه تقاضا داریم تا از طریق قانون فروش طلای دست‌دوم را متوقف کنند. این طلاها باید ذوب شود و مجدداً به چرخه تولید برود و به شکل مصنوعات جدید با مدل‌های روز و کد استاندارد وارد بازار شود. اگر این کار انجام شود می‌تواند مشکلات زیادی را از تولیدی‌های صنعت طلا حل کند.

اخبار مرتبط
در ابتدا، برای دریافت ۲۰۰۰ یورو یا دلار، شما باید به یکی از بانک‌ها مراجعه کرده و یک حساب سپرده ارزی را باز کنید. مهم است بدانید که در این مرحله هزینه‌ای از شما دریافت نخواهد شد.
این فعال بازار طلا ادامه داد: صبح دیروز دلار 70 هزار تومان هم شده بود ولی هم اکنون در کانال 64 و 65 هزار تومان در معامله است. همین موضوع باعث شده تا قیمت سکه طرح قدیم نسبت به دیروز دو میلیون و 200 هزار تومان و سکه طرح جدید نیز دو میلیون تومان کاهش داشته باشد.
عمده قیمت ها امروز در جریان معاملات بازار روند نزولی را نسبت به روز گذشته تجربه کردند.
شاید از خود بپرسید چه چیزی تعیین کننده قیمت طلا است؟ چه چیزی باعث افزایش ناگهانی قیمت طلا می‌شود و آن را دچار نوسانات صعودی یا نزولی می‌کند؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها