جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

روزهای پایانی دریافت سود سهام عدالت متوفیان + لینک ثبت‌نام

07 اسفند 1402
روزهای پایانی دریافت سود سهام عدالت متوفیان + لینک ثبت‌نام

وراث متوفیان سهام عدالت از طریق شعب 4 بانک و دفاتر 44 کارگزاری منتخب در سراسر کشور می توانند انتقال سریع و رایگان اصل و سود سهام عدالت متوفیان را تا قبل از روز 10 اسفند ماه سال جاری انجام دهند تا سود این سهام را تا پایان امسال دریافت کنند.

به گزارش بانک اول،سازمان بورس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی خدمات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در 4 بانک و 44 کارگزاری منتخب به صورت رایگان است و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نیست.

بر اساس این گزارش، وراث متوفیان سهام عدالت بعد از مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» و مشخص شدن زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث می‌بایست به بانک‌های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری‌های منتخب از جمله «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» مراجعه کنند.

نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

این گزارش می‌افزاید، با راه‌اندازی سامانه «میراث» در 15 آبان ماه سال جاری از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که با حضور مجید عشقی، رییس سازمان و بورس و اوراق بهادار در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس رونمایی شد، انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تسهیل شد.

افزون بر این، یکی از وراث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد شوند و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می‌توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کنند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده

وراث پیش از مراجعه به دفاتر کارگزاری یا شعب بانک‌های مورد تایید سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه باید به یکی از دفاتر اعلام شده، نسبت به ارائه مدارک ذیل اقدام کنند:

1- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

2- اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد.)

3- اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (شایان ذکر ا ست در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده 892 قانون مدنی جهت کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است.)

4- در صورتی‌که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است.

سامانه سجام چیست؟

در بخش دیگر این گزارش آمده است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

افزون بر این، به گزارش سنا، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد. سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

گفتنی است، ارائه تمامی خدمات انتقال سهام عدالت به وراث توسط بانک‌ها و کارگزاری‌های منتخب کاملاً رایگان بوده و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نیست.

برای مشاهده فرایند دریافت خدمت تقسیم دارایی سهام عدالت متوفیان(میراث) و مشاهده لیست 4شعب بانکی ودفاتر کارگزاری منتخب که این خدمت را رایگان انجام می دهند روی این لینک کلیک کنید.

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها