جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

راهنمای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث + مدارک لازم

07 اسفند 1402
راهنمای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث + مدارک لازم

وراث متوفیان سهام عدالت برای دریافت سود خود تا قبل از پایان سال، فقط 3 روز دیگر یعنی تا 10 اسفند فرصت دارند تا نسبت به انتقال اصل و سود سهام عدالت متوفی اقدام کنند؛ در غیراین صورت، سود سهام آنها جزو مطالبات منظور شده و تا دوره بعدی واریز سود سهام عدالت به حسابشان واریز نخواهد شد. ، مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از پایان سال به‌حساب دارندگان این سهام واریز خواهد شد و وراث سهام عدالت متوفیان نیز به‌شرط انجام امور مربوط به انتقال سهام فرد متوفی تا 10اسفند، در همین بازه زمانی سود خود را دریافت خواهند کرد.

راهنمای انتقال سهام عدالت متوفیان
به گزارش بانک اول وارثان متوفیانی كه سهام عدالت داشته‌اند، بعد از مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» و مشخص شدن زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث باید به بانک‌های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری‌های منتخب «مفید، آگاه، فارابی، معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش‌جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، مبین سرمایه، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه و دفاتر کارگزاری بانک‌های سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» مراجعه کنند.

نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث
از ۱۵ آبان‌ماه سال‌جاری با راه‌اندازی سامانه «میراث»، انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تسهیل شد. البته برای این انتقال، یکی از وراث که حتماً باید در سامانه سجام احراز هویت شده باشد، به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir»
 وارد شده و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب می‌کند. در ادامه، درصورت تأیید زمان تشکیل پرونده می‌توانند به هر یک از دفاتر منتخب مراجعه کنند و پس از تشکیل پرونده، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل‌مشاهده خواهد بود.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده
وراث سهام عدالت برای تشکیل پرونده انتقال سهام عدالت متوفیان باید این مدارک را ارائه دهند:
   تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی
  اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث
  اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی
  درصورتی‌که در گواهی حصر وراثت به وصیت‌نامه متوفی اشاره شده باشد، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت‌نامه نیز ضروری است.

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها