جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

جزئیات پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی بدون ضامن به خریداران شب عید + اسامی بانک‌ها

07 اسفند 1402
جزئیات پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی بدون ضامن به خریداران شب عید + اسامی بانک‌ها

مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت درباره طرح عید تا عید و اختصاص تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به خریداران شب عید توضیحاتی داد.

 

به گزارش بانک اول محمدحسین قمری از اختصاص تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به خریداران شب عید صرفا از طریق اعتبارسنجی و بدون ضامن، سود و وثیقه خبر داد.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت در مورد برگزاری نمایشگاه‌های بهاره اظهار کرد: برای ساماندهی بازار شب عید طرحی در وزارت صمت به اسم طرح عید تا عید کلید خورد که شامل چند بخش اصلی می‌شود.

وی افزود: بخش نخست مربوط به نمایشگاه‌های بهاره است که مقرر شده چه از نظر غرفه و چه از نظر حجم فروش نسبت به پارسال ساماندهی شوند. بر این اساس با دستور معاون اول رئیس جمهور به استانداران مقرر شد امسال همه نمایشگاه‌ها با هماهنگی اتاق اصناف برگزار شوند.

در همین راستا تاکنون ۳۶۰ نمایشگاه ثبت نام شده در سراسر کشور برای شب عید داریم که نسبت به پارسال بیش از دو برابر شده است. همچنین در این نمایشگاه‌ها ۳۰ هزار غرفه فعال خواهند بود.

قمری در مورد خرید اعتباری هم گفت: چه در نمایشگاه‌های بهاره و چه در حدود ۲۷ هزار فروشگاهی که برای فروش شب عید ثبت نام کرده‌اند مردم با اعتبارسنجی از طریق بانک‌ها می‌توانند در اسفند ماه خرید و پول را در اردیبهشت ماه پرداخت کنند. این خرید اعتباری تا سقف ۲۰ میلیون تومان (نفری) بدون ضامن، سود و وثیقه است و صرفاً با اعتبارسنجی انجام می‌شود

وی با بیان اینکه فعلاً بانک تجارت، بانک قرض الحسنه مهر ایران و یک مجموعه اعتباری آنلاین مسئولیت اعتباردهی به متقاضیان را برعهده گرفته‌اند، افزود: ۶ تجارت یار پرداخت اقساط را تضمین کرده و ۳۰ هزار فروشگاه جدید هم که اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ هستند به این طرح اضافه خواهند شد.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت گفت: سود اعتبار این طرح برای مردم صفر درصد است و بانک تجارت ضمانت کننده اعتبار ۲۰ میلیون تومانی پس از اعتبارسنجی است و هیچ‌گونه چک و سفته‌ای برای ضمانت نیاز نیست. بانک قرض الحسنه مهر ایران هم اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی با ضمانت الکترونیکی و به صورت اقساط ۶ ماهه به متقاضیان می‌دهد.

وی افزود: مردم می‌توانند برای دریافت اعتبار به بخش خریدارها در سامانه eidtaeid.ir مراجعه کنند.

قمری در مورد وضعیت نظارت بر قیمت‌ها در بازار شب عید، گفت: نظارت یکپارچه توسط اتاق اصناف و البته نظارت مردمی بر بازار شب عید انجام می‌شود. سامانه‌ای تحت عنوان کالافی و سامانه ۱۲۴ برای ثبت تخلفات آماده خدمت است.

وی با بیان اینکه در نظام توزیع بر هر گونه گرانفروشی نظارت می‌شود، تصریح کرد: برای شب عید برنامه تشدید نظارت بر بازار با هماهنگی اتاق اصناف و سازمان حمایت تدوین شده تا مردم در شب عید مشکلی نداشته باشند.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها