پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان برگزاری دهمین حراج حضوری شمش طلا اعلام شد

07 اسفند 1402
زمان برگزاری دهمین حراج حضوری شمش طلا اعلام شد

مرکز مبادله ارز و طلای ایران، زمان برگزاری دهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد را اعلام کرد.

 

به گزارش بانک اول ،‌ دهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد در روز سه شنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

بر اساس شیوه‏ نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلااستاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، دهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد در روز سه شنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۶:۰۰ است و وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ( ۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می تواند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند

گفتنی است، مبلغ وجه الضمان باید نزد بانک ملی ایران، شعبه بانک کارگشایی مرکز و به شماره حساب مرکز مبادله ارز و طلای ایران پرداخت شود.

با آغاز حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ۲۷ دی ماه تا کنون ٥٥٥ کیلوگرم شمش طلا به ارزش ٢ هزار میلیارد تومان فروش رفته است.

طبق اعلام مسئولان این مرکز، هدف اصلی عرضه شمش طلا در مرکز مبادله این بود که هم صادرکنندگان با رفع تعهد ارزی از این طریق به سرمایه در گردش خود دسترسی سریعی پیدا کنند هم اینکه بازار طلا از این طریق به منابع خوبی برای ساخت مصنوعات طلا دسترسی پیدا کند که خۊشبختانه این دو هدف محقق شد.

اخبار مرتبط
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها