پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

برای شکایت از فروشگاه‌های متخلفِ طرف قرارداد یارانه کالابرگ الکترونیکی چه کنیم؟

07 اسفند 1402
برای شکایت از فروشگاه‌های متخلفِ طرف قرارداد یارانه کالابرگ الکترونیکی چه کنیم؟

برای شکایت از فروشگاه‌های طرف قرارداد یارانه کالابرگ الکترونیکی، وزارت کار شماره تلفن «۶۳۶۹» را برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی (یعنی فروشگاه‌ها) تعیین کرده است.

به گزارش بانک اول ا، وزارت کار شماره تلفن «۶۳۶۹» را برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی (یعنی فروشگاه‌ها) تعیین کرده است. همچنین افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات کل کار مناطق، استان‌ها و… طرح شکایت کنند. عدم همکاری برخی از فروشگاه‌های زنجبیره‌ایِ طرف قرارداد برای ارائه‌ی خدمات و اعلام عدم اتصال به شبکه، یکی از انتقاداتِ مطرح در طول اجرای طرح بوده است. وزارت کار در این رابطه اعلام کرده است که از ماه اردیبهشت تقریبا تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد با وزارت تعاون شعب خود را ملزم به اتصال به شبکه وزارت تعاون برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خواهند کرد.

بهره‌مندی از کالابرگ به شرطِ خرید از فروشگاه!

اگر فروشگاهی اعلام کرد که شرطِ بهره‌مندی از کالابرگ الکترونیکی، خرید چند کالای دیگر است، تخلف کرده است و مردم می‌توانند از طریق مراجعه به ادارات کار وزارت تعاون در شهر‌ها و یا سامانه تلفنی به‌روز شده و شماره‌ی ۶۳۶۹ تماس گرفته و اسم، کد و محل دقیق فروشگاه را اعلام کنند تا با متخلفین برخورد و سامانه اتصال فروشگاه بسته شود.

گران‌فروش در فروشگاه‌های طرف قرارداد

اگر فروشگاهی گران‌فروشی کرد یا در محاسبه ضرب و تقسیم یارانه تخلفی انجام داد چه باید کرد؟ در این رابطه، هم سازمان تعزیرات مداخله می‌کند و هم مردم می‌توانند از طریق راه‌های اعلام شده طرح شکایت کنند. به گفته‌ی وزارت کار در طول مدتِ اجرای طرح، با بیش از ده هزار فروشگاه متخلف برخورد شده است.

با صف‌های طولانیِ مقابلِ فروشگاه‌ها چه کنیم؟

وزارت کار اعلام کرده است که دلیلی برای تشکیلِ صف‌های مردم برای تهیه مرغ و گوشت منجمد در فروشگاه‌های طرف قرارداد وجود ندارد. کالای یارانه‌ای گوشت و مرغ بین منجمد و گرم چرخشی است و ممکن است جایی گوشت گرم داشته باشد، یا فروشگاهی گوشت منجمد در دسترس داشته باشد. فروشگاه‌ها باید مابه‌التفاوت قیمتی یارانه‌ای و آزاد را کسر کرده تا فردِ خریدِ ارزان‌تری داشته باشد. شهروندان می‌توانند فروشگاه‌هایی که بی‌جهت صف ایجاد کرده‌اند را معرفی کنند.

چه زمانی با سامانه‌ی ۶۳۶۹ تماس بگیریم؟

در ساعات غیر شلوغ روز مثل بعد از ظهر و شب یا ابتدای صبح بهترین زمان برای تماس با سامانه است. ظهر و عصر که ساعات شلوغ است، شهروندان باید چند دقیقه پشت صف انتظار برای پاسخ به سامانه تلفنی بمانند.

اخبار مرتبط
همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.
منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.
برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.
دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها