ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

کاهش قیمت مسکن مشروط شد

07 اسفند 1402
کاهش قیمت مسکن مشروط شد

امروز با معرفی سریع ۵ دلیل با شما هستیم که معتقدیم، به این ۵ دلیل قیمت خانه ارزان خواهد شد. و به همین دلیل است که احتمالا تا اواسط بهار ۱۴۰۳ مسکن جای مناسبی برای سرمایه گذاری نخواهد بود.

 

به گزارش بانک اول نرخ ارز ثابت نگه داشته شده و در عین حال رو به بالا نشان می دهد که ایران همچنان تورم بالایی را تجربه می کند. تورم بالا می تواند قدرت خرید را از بین ببرد و املاک و مستغلات را برای خریدار عادی کمتر مقرون به صرفه کند و به طور بالقوه منجر به کاهش تقاضا و قیمت مسکن شود.

تحریم‌های اقتصادی

ایران تحت تحریم‌های اقتصادی مختلفی قرار گرفته است که می‌تواند بر اقتصاد آن از جمله بخش املاک و مستغلات تأثیر بگذارد. تحریم ها می تواند منجر به کاهش سرمایه گذاری خارجی و رشد اقتصادی شود و با کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت مسکن شود.

ثبات نرخ ارز

ثبات در نرخ ارز ممکن است نشان دهنده مداخله دولت برای تثبیت ارز باشد. در حالی که این امر می تواند به طور موقت از بازار مسکن حمایت کند، ممکن است در درازمدت پایدار نباشد، به خصوص اگر منجر به کاهش ذخایر خارجی شود، که در نهایت می تواند باعث کاهش ارزش و تاثیر منفی بر قیمت مسکن شود.

قدرت خرید مصرف‌کننده

نرخ بالای مبادله در برابر دلار آمریکا نشان‌دهنده این است که ریال ایران به‌طور قابل‌توجهی قدرت خرید کمتری دارد که می‌تواند بر توانایی مصرف‌کنندگان در خرید مسکن تأثیر بگذارد و در نتیجه تقاضا را کاهش دهد و به طور بالقوه منجر به کاهش قیمت‌ها شود.

روندهای اقتصادی جهانی

محیط اقتصاد جهانی، از جمله قیمت نفت و روابط بین‌الملل، می‌تواند بر اقتصاد ایران و بازار مسکن تأثیر بگذارد. هر گونه روند منفی اقتصاد جهانی می تواند اقتصاد ایران را بیشتر تحت فشار قرار دهد و منجر به کاهش بالقوه قیمت مسکن شود.

عوامل متعددی می‌توانند بر کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار باشند. در ادامه، برخی از این عوامل را بررسی می‌کنیم:

عرضه بیشتر: افزایش عرضه مسکن، از طریق ساخت و ساز بیشتر و یا آماده‌سازی مسکن‌های خالی، می‌تواند به کاهش قیمت‌ها منجر شود. افزایش تعداد واحدهای مسکونی موجود در بازار، تقاضا را تعدیل کرده و قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

کاهش تقاضا: کاهش تقاضا برای مسکن نیز می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ها شود. عواملی مانند کاهش توان خرید جمعیت، افزایش نرخ بیکاری و کاهش مهاجرت به مناطق مسکونی خاص می‌توانند تقاضا را کاهش دهند و قیمت‌های مسکن را تحت تأثیر قرار دهند.

سیاست‌های دولتی: سیاست‌های دولتی می‌توانند تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت مسکن داشته باشند. تسهیلات مالی، اعمال محدودیت‌های قرض‌الحسنه، ارائه زمین‌های ارزان قیمت برای ساخت مسکن میان‌قیمت و تنظیم قوانین و مقررات مربوط به بازار مسکن، می‌توانند به کاهش قیمت‌ها کمک کنند.

تغییرات اقتصادی: عواملی مانند رکود اقتصادی، کاهش نرخ رشد اقتصادی و افزایش نرخ بهره می‌توانند تأثیر مستقیمی بر قیمت مسکن داشته باشند.

عوامل جغرافیایی و منطقه‌ای: عوامل جغرافیایی مانند موقعیت جغرافیایی، توسعه زیرساخت‌ها و نزدیکی به مناطق کاری و خدماتی نیز می‌توانند قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار دهند.

تأثیر هر عامل بر کاهش قیمت مسکن به وضعیت خاص هر بازار و شرایط محلی وابسته است و در هر حالت ممکن است ترکیبی از این عوامل تأثیرگذار باشند.

اخبار مرتبط
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.
در حالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است که در شهرهای پردیس و پرند این کار با قیمت‌های نسبتا بالا در حال انجام است.
با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.
وی با بیان اینکه این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت می‌گیرد، افزود: هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها