جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بهترین خودرو ۲۰۲۴ معرفی شد

07 اسفند 1402
بهترین خودرو ۲۰۲۴ معرفی شد

خودروساز فرانسوی روز دوشنبه در نمایشگاه خودروی ژنو از رنو۵ الکتریکی رونمایی کرد، مدلی که از پرفروش‌ترین خودروی سال ۱۹۷۲ الهام گرفته شده و شرکت رنو امیدوار است که این مدل نوستالژیک بتواند موفقیت ۵۲ سال پیش خود را تکرار کند.

به گزارش بانک اول به نقل از یورونیوز، این سدان کوچک و جمع و جور که طرح ساخت آن در سال ۲۰۲۱ کلید خورد، به وضوح نشانه‌های مدل پنج دهه پیش را در طراحی بدنه و شکل چراغ‌ها با خود به همراه دارد. 

هر چند که رنو۵ (R۵) در کانون تلاش‌های شرکت رنو برای ساخت خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه قرار دارد، ولی خودروساز فرانسوی اعلام کرده که ابتدا نسخه پرقدرت‌تر و گران‌تر آن را در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد کرد. 

این نسخه دارای باتری ۵۲ کیلووات ساعتی با برد ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) خواهد بود. رنو سپس نسخه دیگری از این مدل را با باتری ۴۰ کیلووات ساعتی و برد ۳۰۰ کیلومتری به بازار عرضه خواهد کرد که قیمت آن ۲۵ هزار یورو (حدود ۲۷ هزار دلار) خواهد بود. 

در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو که از سال ۱۹۰۵ آغاز به کار کرده، خودروی برگزیده سال ۲۰۲۴ نیز معرفی شد. 

از میان شش فینالیست که توسط خودروسازانی همچون بی‌ام‌و، کیاموتورز و پژو معرفی شده بودند، رنو سینِک (Renault Scenic) موفق شد با کسب ۳۲۹ امتیاز عنوان برترین خودروی سال ۲۰۲۴ را از آن خود کند. 

ژیل لو بورن، رئیس بخش فناوری و مهندسی رنو به هنگام دریافت این جایزه، آن را نماد خروج رنو از بحرانی دانست که از سال ۲۰۲۰ گریبان این شرکت را گرفته بود. 

فینالیست‌های امسال نیز شامل بی‌ام‌و (BMW) سری ۵، ولوو EX۳۰، کیا EV۹، پژو E-۳۰۰۸/۳۰۰۸ و تویوتا C-HR بودند. همچنین برای نخستین خودروساز چینی BYD با خودروی مدل Seal به فهرست فینالیست‌ها راه یافته بود.

بازدید از نمایشگاه خودروی ژنو که برای اولین بار پس از همه‌گیری ویروس کرونا در حال برگزاری است، از ۲۷ فوریه تا ۳ مارس برای عموم آزاد است.

اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها