ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

نخستین پست ایکس با اینترنت ماهواره‌ای گوشی‌های عادی ارسال شد

07 اسفند 1402
نخستین پست ایکس با اینترنت ماهواره‌ای گوشی‌های عادی ارسال شد

ایلان ماسک در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) برای نخستین بار با استفاده از ویژگی Direct-to-Cell اینترنت ماهواره‌ای استارلینک توییت کرد.

به گزارش بانک اول شرکت اسپیس ایکس در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت: «این پست از طریق ماهواره Direct to Cell اسپیس ایکس در فضا ارسال شده است.»

با این‌ حساب، به‌نظر می‌رسد که عملکرد این ماهواره موفقیت‌آمیز بوده است.

این آزمایش مهم گامی دیگر در مسیر ارائه ارتباط ماهواره‌ای مستقیم برای گوشی‌های عادی است. اسپیس ایکس قصد دارد در سال جاری میلادی سرویس ارسال پیام متنی ماهواره‌ای را در اختیار کاربران بگذارد و بعد در ادامه در سال 2025، اینترنت ماهواره‌ای را در دسترس گوشی‌های عادی قرار دهد تا قابلیت ارسال صوت و داده داشته باشند.

در کنار اسپیس ایکس که حضور پررنگی در حوزه اینترنت ماهواره‌ای دارد، شرکت AST SpaceMobile هم قصد دارد چنین سرویسی را برای گوشی‌های عادی فراهم کند. چندی قبل در خبری اعلام شد که گوگل و AT&T نیز در AST SpaceMobile سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که شرکت‌ها متوجه اهمیت این فناوری در آینده بازار شده‌اند./تسنیم

اخبار مرتبط
سقف دریافتی هر فرد در استخدام دولت اعم از مدیر و کارمند برای سال ۱۴۰۳ رقم ۷۰ میلیون تومان تعیین شده و تمام شرکت‌های دولتی مکلفند این قاعده را رعایت کنند.
سقف برداشت از حساب‌های بانکی که به صورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.
توجه فرمائید که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.
معمولا در زمان افتتاح حساب در بانک‌ها، کارمندان بانک، مشتریان را از خدمات مختلف از جمله خدمات پیامکی آگاه کرده و از این‌رو مشتریان مختارند که این خدمات را دریافت کنند یا خیر. اما درخصوص بانک رسالت، این مساله کمی متفاوت است. بانک رسالت اگرچه دارای شعب فیزیکی بوده، ولی مشتریان آن ناچارند که برای افتتاح حساب، از اپلیکیشن این بانک استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها