پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

برای دریافت وام ازدواچ چند نفر ضامن نیاز است؟

08 اسفند 1402
برای دریافت وام ازدواچ چند نفر ضامن نیاز است؟

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موضوع تضامین و همچنین پشت صف ماندن برای دریافت وام ازدواج توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بانک اول، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موضوع تضامین و همچنین پشت صف ماندن برای دریافت وام ازدواج گفت: این دو مسئله با پیگیری‌های انجام شده در سال جاری با همکاری بانک مرکزی بهبود یافته، به طوری که ۷۵ درصد متقاضیان تا پایان دی‌ماه وام ازدواج را دریافت کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص وام‌های ازدواج بیان کرد: یکی از مهمترین خدماتی که دولت به زوجین ارائه می‌کند بحث وام ازدواج است. در صورتی که یک یا دو مشکل اساسی وام ازدواج برطرف شود، می‌تواند برای زوجین شیرین باشد و به خوبی از آن استفاده کنند. 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه یکی از این مشکلات بحث تضامین است، گفت: در این خصوص در بسیاری از بانک‌ها به صورت غیرقانونی سختگیری می‌شود؛ طبق قانون باید یک ضامن خواسته شود ولی متاسفانه در برخی از بانک‌ها درخواست دو ضامن و سه ضامن می‌شود که این موضوع کار را برای دریافت وام سخت می‌کند.

متقی‌فر موضوع دیگر را پشت صف ماندن برای وام ازدواج مطرح کرد و یادآور شد: این دو مسئله با پیگیری‌های انجام شده در سال جاری با همکاری بانک مرکزی بهبود یافته، به طوری که ۷۵ درصد متقاضیان تا پایان دی‌ماه وام ازدواج را دریافت کرده‌اند و این نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

البته مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: اما باز هم حدود ۲۰۰ هزار نفر در صف دریافت وام هستند و امید است که تا پایان سال بخشی از این تعداد کاهش یافته و بتوانیم وام ازدواج را به آنها برسانیم.

اخبار مرتبط
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟
نداشتن بدهی معوق و چک برگشتی، عدم استفاده قبلی از وام کالا و خرج کردن این مبلغ در فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک ملت از دیگر شروط استفاده از این وام محسوب می‌شود. این تسهیلات در قالب کارت اعتباری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده و نرخ سود آن 23 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن بین 12 تا 36 ماه متغیر است.
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها