پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

بهترین موبایل در بازه ۱۰ تا ۱۶ میلیون / 7 گوشی معروف که می‌توان با عیدی کارگری ۱۴۰۲ خرید

08 اسفند 1402
بهترین موبایل در بازه ۱۰ تا ۱۶ میلیون / 7 گوشی معروف که می‌توان با عیدی کارگری ۱۴۰۲ خرید
هفت گوشی محبوب و پرفروش بازار موبایل با مبلغ عیدی کارگری ۱۴۰۲ دردسترس خریداران قرار دارد

عیدی کارگری ۱۴۰۲ در کمترین حالت حدود ۱۰ میلیون تومان تعیین شده و بسته به توافق بین کارگر و کارفرما می‌تواند تا مرز ۱۶ میلیون تومان افزایش پیدا کند. در همین بازه قیمت دست کم ۴۰ مدل جورواجور در فروشگاه‌های اینترنتی و بازار موبایل وجود دارد که هفت‌تا از آن‌ها در هفته‌های اخیر با استقبال بیشتری از سمت خریداران روبرو بودند.

گلکسی A54؛ حداکثر ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

قیمت گلکسی A54 سامسونگ با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی به بیش از ۱۵ میلیون رسیده، اما اگر نسخه ۱۲۸ گیگ کارتان را راه می‌اندازد، می‌توانید با حول‌وحوش ۱۳ میلیون سراغ خرید گلکسی A54 بروید.

گلکسی A54 تا زمان معرفی و عرضه A55 صاحب لقب بهترین میان‌رده سامسونگ است و خیلی از فعالان بازار موبایل آن را اصلح‌ترین گزینه برای انتخاب بهترین گوشی از نظر دوربین در این بازه قیمت می‌دانند. گلکسی A54 به‌جز دوربین قابل قبولی که به‌عنوان یک گوشی ۱۵ میلیونی در اختیارتان قرار می‌گذارد، به‌خاطر نمایشگر سوپر AMOLED و تراشه پنج‌نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ انتخاب بدی به‌حساب نمی‌آید و تقریبا در همه فهرست‌های مربوط به پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار به‌چشم می‌خورد.

گلکسی A34؛ حداکثر ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

گلکسی A34 نهایتا ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد و در کمترین حالت قریب ۱۰ میلیون فروخته می‌شود. یعنی با مدلی طرفیم که نسبت به A54 حدود سه میلیون تومان ارزان‌تر است؛ درعوض گلکسی A34 از کیفیت پردازشی کمتری برخوردار است و در بحث دوربین اصطلاحا به گرد پای A54 نمی‌رسد.

گلکسی A34 مثل A54 یک سال قبل روانه بازار شد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد باید تا پایان سال منتظر رونمایی از نسل جدید آن یعنی A35 باشیم. با این وجود هنوز هم A34 جزو مدل‌های روی بورس بازار است و می‌تواند با عیدی کارگری ۱۴۰۲ جزو گزینه‌های پیشنهادی برای خرید گوشی باشد.

پوکو X6 پرو؛ حداکثر ۱۶ میلیون

پوکو X6 پرو جزو مدل‌های نسل جدید شیائومی در بازار است که زیر ۴۵ روز از ورود آن به بازار می‌گذرد. چقدر؟

قیمت پوکو X6 پرو نسخه ۵۱۲ گیگ که از ۱۲ گیگابایت حافظه‌موقت پشتیبانی می‌کند، در مرز ۱۶ میلیون قرار دارد و نسخه گلوبال آن که به ۲۵۶ گیگ مجهز است، در بازار خودمان موجود نیست.

قیمت پوکو X6 پرو با این اوصاف تقریبا در بازه‌ای قرار می‌گیرد که A54 سامسونگ ایستاده است. اولی به‌خاطر تراشه قدرتمند و چهارنانومتری دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا، در بخش پردازنده جای حرف‌وحدیثی باقی نمی‌گذارد، اما وقتی بحث دوربین و کیفیت عکاسی وسط می‌آید، بازهم کفه ترازو سمت A54 سنگینی می‌کند.

ردمی نوت 13؛ حداکثر ۱۰ میلیون

ردمی نوت 13 به‌عنوان اقتصادی‌ترین گوشی از نسل جدید ردمی نوت شیائومی راهی بازار شده است. الان که حدود یک ماه از حضور ردمی نوت 13 در ویترین موبایل‌فروشی‌ها می‌گذرد، فروشنده‌های موبایل آن را با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی نهایتا ۱۰ میلیون می‌فروشند و آن‌هایی که وقت بیشتری برای جست‌وجو در بازار می‌گذارند، می‌توانند با بودجه‌ای نزدیک ۹ میلیون سراغ ردمی نوت 13 بروند.

ردمی نوت 13 به‌عنوان جانشین ردمی نوت 12 روانه بازار شده که این یکی ظرف یک سال گذشته فروش خوبی را در بازار موبایل ایران تجربه کرده است. در قدم اول به‌خاطر تبدیل تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ به مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۸۰ شاهد پیشرفت ۴۰ درصدی در آیتم پردازنده هستیم.

ردمی نوت 13 از طرف دیگر به‌خاطر مجهز شدن به حسگر ۱۰۰ مگاپیکسل توانایی بیشتری در بخش دوربین دارد، اما در آیتم نمایشگر و باتری پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی نمی‌بینیم.

ردمی نوت 13 پرو؛ حداقل ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو به‌شرطی با حقوق کارگری قابل خریداری است که روی نسخه ۲۵۶ گیگ دست بگذاریم وگرنه قیمت ردمی نوت 13 پرو نسخه ۵۱۲ توسط یکسری از فروشنده‌ها بیش از ۱۷ میلیون اعلام می‌شود. همان نسخه ۲۵۶ گیگ ردمی نوت 13 پرو بین ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون و ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

ردمی نوت 13 پرو به‌خاطر حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل در بخش دوربین عملکرد بهتری نسبت به ردمی نوت 13 از خودش نشان می‌دهد و به‌لطف تراشه اسنپدارگون ۷s نسل دوم انتخاب بهتری از حیث پردازنده به‌شمار می‌رود.

گلکسی A25 ؛ حداکثر ۱۱ میلیون تومان

گلکسی A25 با عنوان میان‌رده اقتصادی سامسونگ وارد بازار شده و آن‌هایی که به فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگ بسنده می‌کنند، حدود ۹ میلیون تومان در خرج می‌افتند، اما قیمت گلکسی A25 نسخه ۲۵۶ گیگ نهایتا به ۱۱ میلیون تومان می‌رسد.

گلکسی A25 به دوربین ۵۰ مگاپیکسل اصلی و حسگر سلفی ۱۳ مگاپیکسل مجهز شده، اما نقطه قوت آن را می‌توانیم تراشه پنج‌نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ بدانیم که آن را از این نظر ۱۵ درصد بالاتر از نسل قبلی (A۲۴) قرار می‌دهد.

ناتینگ‌فون 1؛ حداقل ۱۵ میلیون تومان

ناتینگ‌فون 1 نسبت به اغلب رقبای اقتصادی که در بازار دارد، با طراحی متفاوتی فروخته می‌شود. وجود هزار LED مختلف در قاب پشتی گوشی آن را از نظر ظاهری با گزینه‌ها متمایز می‌کند و احتمالا به‌خاطر همین زرق‌وبرقی که دارد، توانسته خودش را به جمع مدل‌های پرفروش برساند.

قیمت ناتینگ‌فون 1 در کمترین حالت حدود ۱۵ میلیون تومان است و به‌همین خاطر قابلیت خرید آن با عیدی کارگری ۱۴۰۲ وجود دارد.

مشخصات فنی ناتینگ فون ۱ به‌شکلی است که در بخش نمایشگر با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچ از نوع OLED سروکار داریم و حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل و تراشه اصلی اسنپدراگون ۷۷۸G+ نیز بخش دیگری از خصوصیات آن است.

اخبار مرتبط
اسفند سال گذشته بود که هیات وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد که بند (6) ماده (1) دستورالعمل اجرایی بند (ط) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور موضوع تصویب نامه بهمن ‌ماه 1402، اصلاح شود.
بازار موبایل در کمال و تعجب و شگفتی سفره خودش را از بازار ارز جدا کرده و با نزدیک شدن به شب عید شاهد ارزان شدن مدل‌های نوبرانه هستیم.
نبرد بین پرچمداران اندرویدی مجهز به تراشه‌های مدیاتک و کوالکام هرگز به اندازه امروز جذاب نبوده است! در سال‌های گذشته عموما تراشه‌های اسنپدراگون موفق شده بودند چه در بنچمارک‌ها و چه عملکرد واقعی پیروز نبرد باشند. با این وجود چیپست‌های قدرتمند مدیاتک نیز اخیرا توانسته‌اند با عملکرد بسیار خوب خود اختلاف با رقیب آمریکایی خود را به حداقل برسانند. نبرد نزدیک این دو تراشه در لیست قدرتمندترین گوشی های اندرویدی فوریه 2024 که به‌تازگی توسط AnTuTu اعلام شده کاملا مشهود است.
کارشناسان حوزه سخت‌افزار اعتقاد دارند خرید کالای دیجیتال دست‌دوم به خصوص لپ‌تاپ اشکالی ندارد، به شرطی که این دستگاه بی‌عیب و نقص باشد، چون عده‌ای از افراد که قدرت خرید بالایی دارند و می‌توانند کالاهای دیجیتال نو بخرند، معمولاً کالاهای دیجیتال خود را که مدتی با آن کار کرده‌اند، می‌فروشند، این کالاها، چون قابلیت استفاده دارند، از این رو خریدشان توصیه می‌شود، چون قیمت پایین‌تری- ۳۰ تا ۷۰ درصد قیمت کالای نو- دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها