پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند دریافت کالابرگ

08 اسفند 1402
کلاهبرداری اینترنتی با ترفند دریافت کالابرگ

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری اینترنتی با سواستفاده از نام یکی از خبرگزاری های رسمی کشور هشدار داد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری اینترنتی با سواستفاده از نام یکی از خبرگزاری های رسمی کشور هشدار داد و گفت: مجرمان با طراحی یک متن اطلاع رسانی نحوه دریافت کالابرگ حاوی لینک آلوده به بدافزار و انتشار آن به نقل از یکی از خبرگزاری‌های مطرح کشور در کانال‌ها و گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر گفت:‌ با توجه به اینکه افراد سودجو و فرصت طلب از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند شهروندان دقت داشته و حتما از طریق مبادی اعلام شده نسبت به دریافت کالابرگ اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ممکن است شیادان مجازی با انتشار تبلیغاتی نظیر نحوه دریافت کالابرگ، یارانه و ... بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند، افزود: این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند؛ در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی هدایت کرده یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رئيس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهارکرد: حتما اخبار و روش‌های دریافت کالابرگ را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ فریب پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را نخورید و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که با مضامین مختلف از جمله دریافت یارانه ،کالابرگ و... برایتان ارسال می شود، پرهیز کنید.

سرهنگ داود معظمی گودرزی با تاکید بر اینکه پلیس فتا نیز بر این فضا نظارت داشته و با موارد تخلف برخورد خواهد کرد، توصیه کرد:‌ لازم است شهروندان نیز با پلیس همکاری کرده و اگر چنانچه با چنین مواردی روبه‌رو شدند، بدون آنکه وارد لینک شوند، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بهمن ماه ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای با اشاره به تغییر در زمان واریز یارانه نقدی اعلام کرد که واریز یارانه‌های دهک‌های یک تا سه ۲۵ هرماه و دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه واریز می‌شود.
خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.
یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه قابل برداشت است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها