شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

خریداران بدون صورت حساب الکترونیکی از فروشگاه خارج نشوند

08 اسفند 1402
خریداران بدون صورت حساب الکترونیکی از فروشگاه خارج نشوند

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: صدور صورت حساب الکترونیکی تکلیف و وظیفه فروشندگان است.

به گزارش بانک اول  اشکان هراتی معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: صدور صورت حساب الکترونیکی تکلیف و وظیفه فروشندگان است و دریافت صورت حساب چه به صورت نسخه‌های چاپی یا قابل چاپ حق خریدار و یا مصرف کننده نهایی است.

وی افزود: اگر خریدار صورت حساب الکترونیکی را از فروشندگان دریافت نکند بعد در بخش مالیات این هزینه ها برای آنها به عنوان خرید ثبت نمی شود.

او گفت: همچنين  مصرف‌کنندگان نهایی هم اگر اقدام به دریافت صورت حساب الکترونیکی نکنند از جوایز نقدی که در بخش صورت حساب الکترونیکی فعالیت کرده اند، محروم می شوند.

وی افزود: به موجب ماده ۴ قانون مالیات  برای کسانی که به سامانه مودیان مالیاتی متصل شده اند و صورت حساب  خود را به صورت الکترونیکی صادر می کنند مامور سازمان امور  مالیاتی حق مراجعه و مطالبه از آنها به صورت حضوری ندارد چراکه  در سامانه مودیان اصل بر ثبت اطلاعات است و شخص مودی  ۱۰۰ درصد قابل اعتماد است.

وی گفت: حتی اگر  تخلفی در این بخش رخ دهد بعد از تخلف باز هم رسیدگی نخواهیم داشت و  مودی خود موظف  به اصلاح اطلاعات است. مودیان مراقب صورتحساب‌های درج شده در سامانه مؤدیان باشید که تخلفی صورت نگیرد.

هراتی اظهار کرد: در نظام مالیاتی کشور ثبت نام کنید و به صورت خودکار در سامانه برای شما کارپوشه ثبت خواهد شد. کسانی که در نظام مالیاتی ثبت نام می‌کنند به صورت خودکار با کارپوشه خود می‌توانند انواع صورتحساب ثبتی خود را در سامانه مشاهده کنند.

معاون پژوهشی سازمان مالیات اظهار کرد: صورتحساب‌های مالیاتی در سامانه ثبت می‌شود و اگر فروشنده ای در این صورتحساب‌ها تخلفی داشته باشد ما به شخص مؤدی اول تذکر خواهیم داد. خریداران طلا فقط در مقابل اجرت و سود کالا ارزش افزوده مالیاتی پرداخت می‌کنند.

او گفت: در صورتحساب الکترونیکی نوع اول مشخصات خریدار توسط فروشنده در صورتحساب درج خواهد شد و خریدار خود یک مؤدی است و می‌تواند به صورت کد ۲۲کاراکتری صورتحساب خود را مشاهده کند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها