جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

ثبت درخواست غیرحضوری ملت کارت از طریق همراه‌بانک ملت

08 اسفند 1402
 ثبت درخواست غیرحضوری ملت کارت از طریق همراه‌بانک ملت

به گزارش بانک اول  در راستای کاهش مراجعات حضوری به شعب، علاوه بر سامانه‌های «پیشخوان الکترونیک» و «بانکداری اینترنتی»، امکان ثبت درخواست صدور ملت‌کارت از طریق «همراه بانک ملت» نیز فراهم شد.

بر این اساس تمامی مراحل ثبت درخواست، صدور، فعال‌سازی و دریافت رمز ملت‌کارت، بدون نیاز به حضور مشتری در شعبه قابل انجام است و پس از ثبت «درخواست صدور ملت‌کارت» و انتخاب روش «تحویل در نشانی مشتری»، عملیات صدور ملت‌ کارت مشتری انجام و کارت صادره، از طریق پست به نشانی مورد نظر مشتری ارسال می‌شود.

شایان ذکر است نشانی محل دریافت کارت به صورت پیش‌ فرض براساس اطلاعات موجود در سامانه متمرکز است اما در هنگام ثبت درخواست، امکان ویرایش نشانی برای مشتری فراهم شده است.

همچنین با هدف ترویج فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری، هزینه‌های کسر شده از حساب مشتری بابت صدور و ارسال پستی ملت‌کارت صرفاً یک بار برای هر حساب تا اطلاع ثانوی در پایان روز کاری به حساب مشتری عودت می شود و رایگان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تمامی خدمات فوق درصورت انتخاب روش تحویل در نشانی مشتری، از طریق سامانه پیشخوان الکترونیک به صورت غیرحضوری قابل دریافت است، اما در صورت انتخاب روش تحویل در شعبه در سامانه پیشخوان الکترونیک، مشتری باید به باجه صدور آنی کارت در شعبه انتخاب شده مراجعه کند.

اخبار مرتبط
سازمان امور مالیاتی اعلام کرد، با توجه به قوانین و مقررات موجود، کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد. حساب های شخصی (غیر تجاری )، حساب های معمولی هستند که افراد با مراجعه به بانک ها اقدام به افتتاح آن ها می کنند اما حساب های تجاری حساب هایی محسوب می شوند که در طول یک ماه بیش از صد مورد واریزی با مبلغ ۳۵ میلیون تومان داشته باشند. این
در روش انتقال وجه داخلی می‌توانید از حساب خود در یک بانک به حساب فردی دیگر در همان بانک انتقال وجه انجام دهید. در این روش با داشتن شماره حساب مقصد می‌توانید تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه انتقال وجه انجام دهید. سقف خرید کارتی روزانه چقدر است؟ حداکثر مبلغ تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان روزانه در کل شبکه بانکی است.
گاهی ممکن است با وارد کردن شماره حساب اشتباهی در گوشی موبایل خود یا در عابربانک یا همراه بانک و اینتربانک و ... پولی را اشتباها به حساب شخص دیگری واریز کنید که هیچ نام و نشانی از او ندارید؛ دراین شرایط چگونه باید پول خود را پس بگیرید؟
توصیه می‌شود کاربران اپلیکیشن‌های بانکی، نسخه مورد استفاده خود را فقط از وب‌سایت‌ رسمی بانک‌ها یا اپ‌استورهای رسمی اندرویدی داخلی همچون بازار دریافت کنند، چرا که بانک‌ها مستقیما نسخه‌های اصلی را در آنجا منتشر می‌کنند و علاوه بر این، پلیس فتا نیز روی عملکرد آنها نظارت دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها