پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اعلام جزئیات جدید از دهمین حراج سکه در مرکز مبادله

08 اسفند 1402
 اعلام جزئیات جدید از دهمین حراج سکه در مرکز مبادله
علی سعیدی با تشریح جزبیات عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به‌صورت حراج، اظهار کرد: عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران از روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از طریق سامانه طلای مرکز مبادله که آدرس آن متعاقباً اعلام خواهد شد، آغاز می‌شود و عموم مردم می‌توانند در حراج مذکور شرکت کنند.

به گزارش  بانک اول به نقل از بانک مرکزی، علی سعیدی با تشریح جزبیات عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به‌صورت حراج، اظهار کرد: عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران از روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از طریق سامانه طلای مرکز مبادله که آدرس آن متعاقباً اعلام خواهد شد، آغاز می‌شود و عموم مردم می‌توانند در حراج مذکور شرکت کنند.
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: آگهی عرضه سکه‌های طلای مرکز مبادله، دو روز قبل از عرضه در سایت این مرکز به نشانی http://www.ice.ir منتشر می‌شود و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.
وی افزود: در فرآیند خرید سکه طلای بهار آزادی، متقاضی خرید سکه طلا برای شرکت در حراج، ابتدا باید از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام کرده و اطلاعات هویتی برای احراز هویت را ثبت کند. متقاضی خرید همچنین باید یکی از شعب منتخب بانک ملی را جهت دریافت فیزیکی سکه طلا در استان موردنظر انتخاب کند.
سکه در حراج بر اساس اولویت‌بندی از بالاترین به پایین‌ترین قیمت تخصیص داده می‌شود
سعیدی تصریح کرد: احراز هویت و ثبت نام در طول دو روز قبل از روز حراج قابل انجام است. در طول این دو روز، متقاضی باید معادل تعداد سفارش موردنظر متناسب با قیمت پیشنهادی خود را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سامانه، به حساب اعلام شده واریز کند.
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان کرد: روز حراج و در طول ساعت ثبت سفارش خرید، متقاضی بر اساس واریز خود، تعداد سکه موردنظر را ثبت خواهد کرد.
وی گفت: سکه طلا در حراج بر اساس اولویت‌بندی از بالاترین اولویت قیمت به پایین‌ترین اولویت و متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده می‌شود. وضعیت تخصیص سکه طلا از طریق پیامک به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.
سعیدی ادامه داد: برنده حراج سکه طلا می‌تواند جهت تحویل فیزیکی سکه خود از شعبه منتخب، از ۷ روز کاری پس از تخصیص به مدت ۷ روز کاری بعد مراجعه کند. در صورت تاخیر در دریافت سکه از شعبه بانک، متقاضی به مدت ۷ روزکاری دیگر می‌تواند با پرداخت هزینه نگهداری، سکه خود را تحویل بگیرد.

زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی اعلام می‌شود

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران تصریح کرد: عدم مراجعه متقاضی برای دریافت سکه در مهلت مقرر به فسخ معامله منجر خواهد شد و وجوه واریزی پس از کسر هزینه‌های عملیاتی به متقاضی عودت داده می‌شود. علاوه بر این وجه پرداخت شده توسط متقاضیان خریدی که در حراج برنده نشده‌اند نیز به آنها عودت داده خواهد شد.
وی در پایان گفت: سکه‌های عرضه شده در حراج روز ۱۳ اسفندماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ضرب سال ۱۳۸۶ است و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقباً و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها