شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

پژو پارس ۱۴۰۳ تولید می‌شود

09 اسفند 1402
پژو پارس ۱۴۰۳ تولید می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تولید خودروی پژو پارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین المللی استاندارد، ادامه خواهد داشت.

به گزارش بانک اول  اسلام پناه ، گفت: ما در شورای عالی استاندارد بر روی قانون و مقررات فنی تمرکز داریم و تلاشمان این بوده که خودروسازان را متعهد به اصلاح، بهبود عیوب فنی در حوزه ایمنی و کیفیت کنیم که خودروی پژو پارس هم از جمله آنهاست.

وی افزود: برای رفع دغدغه ثبت نام کنندگان، تولید کننده باید در چند شیفت با ترافیک بالا به تولید بپردازد و دغدغه مصرف کنندگان را برطرف کند از این رو همانطور که به تولید کننده فرصت داده بودیم که تولید خودش را ادامه دهد با اخذ تعهداتی این فرصت را همچنان ادامه دادیم تا نتایج مرکز آزمون بین المللی از بابت تست‌هایی که از آنها خواسته‌ایم واصل شود.

وی پیش بینی کرد نتایج آزمون استاندارد فروردین ماه 1403 مشخص شود.

این درحالیست که 24 دی ماه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر قانون استاندارد‌های اجباری در صنعت خودرو، گفت: قطعا این قانون اجرا می‌شود و تولیدکنندگان نیز بایستی خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند و گروه صنعتی ایران‌خودرو هم تا نیمه اسفند ماه سال جاری برای خودروی پژو پارس مجوز تولید خواهد داشت و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد. پس از مدتی مدیرعامل ایران‌خودرو از رایزنی با سازمان استاندارد برای تداوم تولید تا پایان امسال خبر داد و گفت: برای سال آینده اگر مجوز تولید با استاندارد‌های فعلی صادر نشود، خودروی جایگزین با استاندارد‌های بهتر برای مشتریان در نظر خواهیم گرفت.

تولید خودروی پژو پارس از سال 1379 با نام پرشیا و سپس با نام پارس در گروه صنعتی ایران‌خودرو آغاز شد./تسنیم

اخبار مرتبط
معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده بیان کرد: به دلیل نبودن گواهی و کم فروشی و رشد قیمت‌ها خارج از ضابطه این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد.
فعال‌سازی این بخشنامه بر روی وبسایت esale.ikco.ir پس از دریافت پیامک از ایران‌خودرو انجام خواهد شد. تکمیل مراحل ثبت نام تنها از طریق وبسایت ثبت نام ایران خودرو امکان‌پذیر است. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت انجام مراحل از طریق وبسایت‌های دیگر، شرکت ایران خودرو هیچ‌گونه مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. ثبت نام تنها از طریق وبسایت ایران خودرو و به صورت آنلاین انجام می‌شود و متقاضیان موظفند نمایندگی محل سکونت خود را برای ثبت سفارش انتخاب کنند.
پژو پارس برخلاف وعده سازمان ملی استاندارد از خط تولید ایرانخودرو کنار نرفت و احتمالا بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه در سال جدید به متقاضیان سامانه تحویل داده می‌شود. این وسط حدود ۱۵۰ میلیون به خریدارانی که از زمستان پارسال چشم‌انتظار این محصول بودند، ضرر وارد شد. براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.
فروش ۳ محصول سایپا در سامانه این شرکت فعال شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها