شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

فروش جدید سامانه یکپارچه آغاز شد / سوزوکی و تویوتا بخرید! + شرایط

10 اسفند 1402
فروش جدید سامانه یکپارچه آغاز شد / سوزوکی و تویوتا بخرید! + شرایط

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از عصر دیروز (چهارشنبه ٩ اسفند ماه) با عرضه ١٢ مدل خودرو برای صرفاً متقاضیان مرحله اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه سال گذشته) به مدت سه روز بازگشایی شد.

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر دیروز (چهارشنبه ٩ اسفند ماه) تا پایان روز شنبه (١٢ اسفند ماه) فرصت خواهند داشت تا از میان ١٢ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در دوره، صرفاً یک خودرو خود انتخاب کنند.

تاکید می‌شود که در این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی، هیچگونه ثبت‌نام جدیدی برای متقاضیان جدید در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه تنها ویژه ثبت‌نام کنندگان مرحله اول است.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی پنج خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت‌ واردکننده) دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین پنج خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت)‌ دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است.

فروش جدید سامانه یکپارچه آغاز شد / سوزوکی و تویوتا بخرید! + شرایط

فروش جدید سامانه یکپارچه آغاز شد / سوزوکی و تویوتا بخرید! + شرایط

شایان ذکر است که قیمت‌ خودروها (قطعی و علی‌الحساب) قیمت پایه در مبادی ورودی است و هزینه‌ها و عوارض قانونی معمول پس از ترخیص، در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌ قطعی که مصوب خواهد شد، اضافه می‌شود.

همانطور که اشاره شد، تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی (نوبت‌دهی اولیه صورت گرفته) و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌شود؛ آن دسته از متقاضیان خودروهای وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده اما هنوز تخصصی به آن‌ها صورت نگرفته و در پورتال خود «عدم تخصیص» را مشاهده می‌کنند، در صورت تمایل می‌توانند در این مرحله، نسبت به ثبت‌نام یک خودرو از میان خودروهای ارائه شده در جداول فوق اقدام کنند.

پس از اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت برای منتخبان ارسال خواهد شد و پس از آن، مشتریان  فرصت واریز خواهند داشت؛ عدم واریز وجه طی مدت تعیین شده، پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

گفتنی است که با توجه به اینکه نوع فروش به صورت قطعی است، شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، نسبت به تحویل خودرو با قیمت قطعی حداکثر ظرف یک ماه پس از تکمیل وجه، اقدام کنند؛ در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف از خرید و... قراردادهای مذکور مشمول جرائم مندرج در آیین‌نامه خواهد شد.

اخبار مرتبط
پیش از هر چیز باید بدانید که قدمت گارانتی خودرو در دنیا به بیش از یک قرن می‌رسد. در واقع اولین بار و در سال 1908 بود که شرکت فورد به‌دلیل آنچه «ادای احترام به حقوق مشتری و اثبات کیفیت خودروهای تولیدی خود» خوانده بود، خودرو فورد T را برای 9 ماه گارانتی کرد.
معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده بیان کرد: به دلیل نبودن گواهی و کم فروشی و رشد قیمت‌ها خارج از ضابطه این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد.
فعال‌سازی این بخشنامه بر روی وبسایت esale.ikco.ir پس از دریافت پیامک از ایران‌خودرو انجام خواهد شد. تکمیل مراحل ثبت نام تنها از طریق وبسایت ثبت نام ایران خودرو امکان‌پذیر است. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت انجام مراحل از طریق وبسایت‌های دیگر، شرکت ایران خودرو هیچ‌گونه مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. ثبت نام تنها از طریق وبسایت ایران خودرو و به صورت آنلاین انجام می‌شود و متقاضیان موظفند نمایندگی محل سکونت خود را برای ثبت سفارش انتخاب کنند.
پژو پارس برخلاف وعده سازمان ملی استاندارد از خط تولید ایرانخودرو کنار نرفت و احتمالا بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه در سال جدید به متقاضیان سامانه تحویل داده می‌شود. این وسط حدود ۱۵۰ میلیون به خریدارانی که از زمستان پارسال چشم‌انتظار این محصول بودند، ضرر وارد شد. براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها