جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

ثبت نام وام یارانه +جزئیات

10 اسفند 1402
ثبت نام وام یارانه +جزئیات

بانک رفاه برای کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و مشمولان یارانه اقدام به پرداخت وام ویژه کرده است.

به گزارش بانک اول وام یارانه،وامی است که با کارت یارانه به شخص تعلق میگیرد. دریافت وام یارانه شرایط آسانی دارد در ادامه به جزئیات دریافت وام یارانه پرداختیم

 

بانک رفاه برای کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و مشمولان یارانه اقدام به پرداخت وام ویژه کرده است. برای جزئیات بیشتر، مقاله زیر را بخوانید.

بانک کارگران رفاه برای کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و سایر اقشار مردم انواع تسهیلات را تدارک دیده است. یکی از طرح های تامین مالی بانک رفاه کارگران، طرح “افق” نام دارد که طی آن تمامی افراد واجد شرایط تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام دریافت می کنند.

به گزارش رده بندی، افرادی که می خواهند وام ۳۰۰ میلیون تومانی بدون بهره از بانک رفاه کارگران دریافت کنند باید سپرده قرض الحسنه داشته باشند. افراد موظفند علاوه بر واریز حداقل ۲۰ میلیون تومان در حساب خود نگهداری کنند. مدت زمان حفظ این مبلغ برای درخواست این تسهیلات از یک تا ۱۲ ماه می باشد.

این وام قرض الحسنه است و سودی ندارد و فقط برای تامین هزینه های بانک چهار درصد کارمزد دریافت می شود. ضمانت اصلی دریافت این تسهیلات داشتن وام کار و ارائه ضمانت نامه رسمی است. ظهرنویسی رسمی در صورتی پذیرفته می شود که کسر از حقوق باشد. این وام در مدت حداقل شش ماه و حداکثر ۶۰ ماه قابل بازپرداخت است.

افراد حقیقی که وام ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ معین و حداکثر مدت دریافت می کنند باید ماهانه ۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۴۵ تومان به صورت اقساط پرداخت کنند. سود کل شیء به ۳۶ میلیون تومان و مبلغ وام و سود به ۳۳۶ میلیون تومان خواهد رسید.

اگر افراد تمایلی به ادامه روند دریافت تسهیلات نداشته باشند، می توانند امتیاز را به اعضای درجه یک خانواده خود منتقل کنند.

ثبت وام بازنشستگان

مقدم زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا امروز سابقه اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بانکی در آموزش و پرورش نداشتیم که در قالب این تفاهم نامه اتفاق افتاد. البته سقف وام قرض الحسنه را استان ها با توجه به تعداد فرهنگیان تعیین کردند یعنی به جای ۱۰۰ میلیون تومان ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان پرداخت کردند.

سید سعید مقدم زاده; مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اعطای وام به فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش طی سال های گذشته تفاهم نامه های متعددی با بانک ملی داشته که آخرین آن مربوط به سال ۱۳۹۸ است. وام به فرهنگیان اختصاص یافت و این تفاهم نامه تا سال ۱۴۰۱ اعتبار داشت.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تمرکز جدید دولت و وزارت آموزش و پرورش بر مهر ۱۴۰۱، موفق شدیم تفاهم نامه جدیدی با بانک ملی ایران منعقد کنیم و بر این اساس، ۱۴ میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم. سه اعتباری را برای اعطای تسهیلات با سود ۱۲ درصد به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داد. در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و از سال ۱۴۰۱ تا امروز ۹ میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

شرایط دریافت وام

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا امروز سابقه اعطای تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون تومانی در آموزش و پرورش نداشتیم که در قالب این تفاهم نامه اتفاق افتاد. البته استان ها سقف وام را بر اساس تعداد فرهنگیان تعیین می کنند، یعنی به جای ۱۰۰ میلیون تومان، ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان می پردازند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه جدید در واقع تمدید همان تفاهم نامه مهر ۱۴۰۱ است و امتیازات جدیدی را در اختیار فرهنگیان قرار می دهد، گفت: در مذاکره با بانک ملی ایران مقرر شد مبلغی که ماهانه در بانک واریز می کنیم. برای پرداخت حقوق معادل ۲٫۵ درصد آن است که باید به ما بدهند تا وام فرهنگیان را پرداخت کنیم.

وام ۴ درصدی دریافت کنید

مقدم زاده ادامه داد: بنابراین ۲٫۵ درصد از مبلغ واریزی حقوق در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد تا بتوانیم وام قرض الحسنه فرهنگیان را با کارمزد ۴ درصد بازپرداخت کنیم. این وام نیاز به سپرده گذاری ندارد و نیاز به ضمانت فرهنگی دارد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی اعطای وام به فرهنگیان به زودی به استان ها ارسال و بر اساس عملکرد واریز حقوق در استان ها تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: سقف بازپرداخت وام بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است و در ۴ استان (اصفهان، قزوین، شهر تهران و شهرستان های استان تهران) نیز به صورت حضوری وام دریافت شده است. به طوری که فرم الکترونیکی پس از تایید آموزش و پرورش به بانک ارائه می شود و در صورت تکمیل مدارک پس از گذشت تقریباً ۱۰ روز کاری مبلغ وام به حساب متقاضی تسهیلات واریز می شود. .

وی درباره راهکاری برای پرداخت کمک های اجتماعی به فرهنگیان گفت: در راستای توسعه در حوزه رفاه و معیشت فرهنگیان تمام تلاش وزیر آموزش و پرورش و معاونت برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش است. منابع با هدف پیگیری ایجاد سازمان رفاه معلمان با تجمیع منابع و تمرکز بیشتر در این حوزه قابل رسیدگی است.

مقدم زاده در ادامه در پاسخ به این سوال که معلمان از مدارس طرح اسکان نوروزی و وضعیت نامناسب آنها گلایه دارند، گفت: علیرغم کمبودها، امسال تلاش می کنیم به سمتی برویم که کلاس های «ج» که امکانات کمتری دارند حذف کنیم. . لازم به ذکر است که وزارت آموزش و پرورش عضو اصلی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور است و می توان گفت ظرفیت اسکان وزارت آموزش و پرورش تا حد کمی به پشتوانه تبدیل شده است و اگر مدارس را خارج کنیم. چرخه. از نظر خدمات گردشگری، به نظر می رسد گردشگری کشور دچار مشکل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش کمبود فضای اقامتی در کشور را جبران می کند، بر عهده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان هماهنگی سازمان مسافرت کشور است که این امر را جبران کرده و کیفیت خدمات را ارتقا داده و کرامت را حفظ کنند. آموزش و پرورش از طریق تخصیص منابع و امکانات جدید به ویژه برای وزارت آموزش و پرورش مفید خواهد بود.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استقبال از طرح اسکان موقت فرهنگیان در بهار و تابستان زیاد است، ادامه داد: همچنین از اختصاص مدارس به اسکان موقت راضی نیستیم و مدرسه نمی خواهیم. برای تبدیل شدن به مراکز اقامتی، اما در برخی شهرها و مناطق، کارکنان سایر مؤسسات و شهروندان عادی به ناچار از مدارس طرح شهرک استفاده می کنند.

مقدم زاده درباره کارت اعتباری توانا برای فرهنگیان گفت: این کارت مجازی از آبان ماه سال ۱۴۰۱ راه اندازی شده و فرهنگیان آن را روی تلفن همراه خود نصب کرده و می توانند به صورت اقساطی خرید کنند.

وی افزود: توانا کارت با در نظر گرفتن وضعیت حقوقی فرهنگیان اعتباری را برای خرید سهمیه اختصاص می دهد که تا سقف ۲۴ سهمیه تخفیف داده می شود. این طرح هم اکنون در اکثر استان ها اجرا شده است و اجرای آن در همه استان ها بستگی به تقاضای فرهنگیان دارد و تا امروز ۷۶ میلیارد تومان خرید شده است که بیشتر خریدها مربوط به کالاهای دیجیتال (۶۲ درصد)، پوشاک است. و هدایا، غذا، خانه و آشپزخانه و غیره.

مقدم زاده گفت: به دنبال ارائه خدمات سفر اقساطی به دانشگاهیان هستیم، یعنی به سفر بروند و سپس هزینه آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند و از طریق بسترهایی مانند تووانا کارت و اتما به این موضوع رسیدگی می کنیم.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا صندوق ذخیره معلمان وظیفه ارائه خدمات به معلمان در دوران اشتغال را ندارد، تصریح کرد: علت ایجاد صندوق ذخیره معلمان. برای معلمان در دهه ۱۹۷۰ هدف ایجاد بستری برای ارائه خدمات رفاهی و معیشتی برای مربیان بود، خدماتی که گاهی از طریق توانمندی های دولتی امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد فراز و نشیب هایی در صندوق ذخیره فرهنگیان بوده ایم و امیدواریم با تغییرات بیشتر مدیریتی و اصلاح روش ها، تغییر نگرش و تعامل سازنده صندوق با مجموعه های درون سازمانی ایجاد شود. وزارت آموزش و پرورش به عنوان اداره کل رفاه و پشتیبانی، ارتقای رفاه و معیشت را به عهده دارد.» و در آخر شاهد کرامت فرهنگیان باشیم.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها