جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

سامانه میراث سهام عدالت بازگشایی شد

10 اسفند 1402
سامانه میراث سهام عدالت بازگشایی شد

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: سامانه میراث برای ثبت نام وراث متوفیان سهام عدالتی که بعد از ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ فوت کرده اند، هنوز بازگشایی نشده است.

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق با مصوبه شورای عالی بورس از آنجایی که مالیات بر دارایی مشمول متوفیان سهام عدالت بعد از تاریخ ۳۱/۰۴/۱۳۹۹ می شود، بنابراین این شرکت در تلاش برای ایجاد بستر مناسب غیرحضوری برای پرداخت مالیات است و به محض حصول نتیجه نهایی از سازمان امور مالیاتی کشور، اطلاع رسانی مقتضی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر تا اطلاع ثانوی تنها برای متوفیان با تاریخ فوت قبل از ۳۱/۰۴/۱۳۹۹ که سهام عدالت غیرمستقیم داشتند امکان تشکیل پرونده تقسیم سهام عدالت در دفاتر شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب  وجود دارد.

بر اساس این گزارش، هم اکنون سامانه میراث برای متوفیان سال های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده است تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.

همچنین تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت های کارگزاری و یا بانک های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

اخبار مرتبط
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها