پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی حقوق مشاغل در سال 1403 + جدول

10 اسفند 1402
پیش‌بینی حقوق مشاغل در سال 1403 + جدول
با توجه به افزایش حقوق ۲۰ درصدی در سال آینده، میانگین حقوق ۱۰ شغل در سطح کارشناس و مدیر ارشد در سال ۱۴۰۳ بررسی شده است

به گزارش بانک اول میزان افزایش حقوق و دستمزد در سال جدید همیشه یکی از دغدغه‌های قشر حقوق‌بگیر بوده، در این میان حقوق کارمندان دولت براساس قانون بودجه هر سال به اجرا در‌می‌آید، اما جمعیت زیادی از قشر فعال جامعه که طبق قانون کار حقوق می‌گیرند منتظر تصمیم شورای عالی کار در روز‌های پایانی سال برای تعیین نرخ دستمزد هستند.

 دولت برای سال ۱۴۰۲ حقوق کارکنان خود را به صورت پلکانی ۲۰ درصد افزایش داد و شورای عالی کار نیز نرخ حقوق و دستمزد را ۲۷ درصد بالا برد تا این افزایش‌ها بخشی از فشار تورم بر این اقشار را کاهش دهد.

اما برای سال آینده طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳ قرار شد که حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و حداقل حقوق به ۱۰ میلیون تومان در تمام بخش‌های اجتماعی برسد و به همان نسبت سقف حقوق ۷ برابر شود و به ۷۰ میلیون تومان برسد که این حداکثر حقوقی است که یک فرد می‌تواند دریافت کند.

براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، حقوق‌های کمتر از ۱۲ میلیون تومان نیز از پرداخت مالیات معاف شدند.

در این میان برخی از مشاغل تا حدودی از قانون کار تبعیت می‌کنند و برخی دیگر دستمزد خود را براساس کارکرد خود دریافت می‌کنند.

سایت ایران‌تلنت هر سال با توجه به رقم افزایش حقوق برای سال آینده پیش‌بینی از روند افزایش حقوق ارائه می‌دهد، این سایت که یک مرجع تو حقوق و دستمزد محسوب می‌شود، براساس افزایش ۲۰ درصدی احتمالی حقوق در سال آینده نیز میانگین حقوق‌های سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرده و طبق این پیش‌بینی برخی افراد بیش از میانگین و برخی دیگر کمتر از میانگین در سال آینده حقوق خواهد گرفت.

در این پیش‌بینی حقوق‌های مورد نظر به صورت ناخالص بوده و میزان پاداش و دیگر مزایای دریافتی افراد در نظر گرفته نشده است.

در این جدول‌ها براساس داده‌های این سایت میانگین حداکثر و حداقل حقوق برخی مشاغل برای سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده که رقم میانگین حقوق ۱۰ شغل نسبتاً پرطرفدار را بررسی کرده‌ایم.

پیش‌بینی حقوق مشاغل در سال ۱۴۰۳

پیش‌بینی می‌شود که برنامه‌نویس، کارشناس شبکه، وکیل، داروساز و کارشناس کنترل و مدیر پروژه در سطح کارشناس در سال آینده بیش از ۲۱ میلیون تومان به طور میانگین دریافت کنند.

مدیران ارشد در رده‌های شغلی برنامه نویسی، بانکداری/ سرمایه‌گذاری، حسابداری/مالی، داروسازی و توسعه محصول نیز پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین بیش از ۵۶ میلیون تومان دریافتی داشته باشند.

پیش‌بینی حقوق مشاغل در سال ۱۴۰۳

اما در این بررسی میانگین حقوق مشاغل هتلداری/ کترینگ، خبرنگاری/ تولید محتوا، امور اداری و دفتری، ارتباطات/ روابط عمومی و انبارداری در سطح کارشناس برای سال ۱۴۰۳ بین حدود ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومان در نوسان خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود میانگین حقوق مدیران ارشد مشاغل اموراداری و دفتری، گرافیک/UX و UI، هتلداری/کترینگ، خبرنگاری/ تولیدمحتوا و ارتباطات/ روابط عمومی بین ۱۸ تا ۳۶ میلیون تومان در نوسان باشد.

اخبار مرتبط
برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.
ا یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشورها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می دهد که چگونه کشورها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافیک زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می دهد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.
اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران هشدار داد: متقاضیان باید از پاسخگویی به تلفن‌ها در این زمینه خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع ندهند و در این زمینه مراقبت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها