ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

فروش ۱۰۰ درصدی اوراق صکوک ۳۰۰ میلیارد تومانی

24 خرداد 1401
فروش ۱۰۰ درصدی اوراق صکوک ۳۰۰ میلیارد تومانی

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا سررسید این اوراق ۴ ساله بوده و با سود ۱۸ درصد به خریدار در سرسید ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد. دارایی های غیر منقول در این پروژه، به عنوان تامین منابع مالی احداث ترمینال پروازهای بین المللی این فرودگاه در نظر گرفته می شود.

بر اساس این گزارش، دارایی مبنای انتشار این اوراق یک باب ملک ویلایی با کاربری مسکونی است که توسط شرکت واسط مالی دی سوم از شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش خریداری شده و سپس به صورت اجاره به شرط تملیک به آن شرکت واگذار می شود.

لازم به ذکر است، این اولین بار است که زیرساخت فرودگاهی و حمل و نقل هوایی در بازار سرمایه تامین اعتبار می شود. پیش از این اوراق اجاره صکوک یکی از شرکت های هواپیمایی در بازار سرمایه عرضه شده بود که به تامین اعتبار خرید ناوگان حمل و نقل هوایی اختصاص داشت.

اطلاعیه تعهدات بازگردانی صکوک 300 میلیارد تومانی

 

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.
معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران در پی اتفاقات نظامی شب گذشته، با تشکیل بیش از ۳.۱ هزار میلیارد تومان صف فروش آغاز شده است. جمع ارزش صفوف خرید در بورس تنها ۶۰ میلیارد تومان است. تا این لحظه که ۱۳ دقیقه از آغاز معاملات گذشته، شاخص کل با ریزش ۳۸۴۱ واحدی به دو میلیون و ۲۰۴ هزار واحد رسیده و تاکنون ۱۱ هزار و ۷۵۷ معامله انجام شده است. نمادهای فولاد، فملی، وبملت، شبندر، وتجارت، کگل و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص به جای گذاشتند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها