چهارشنبه, 2 آبان 1403 2024,October

قیمت بیت کوین

بهترین رمزارزها برای سوددهی کدامند؟
سرمایه‌گذاران بر این باورند که این آغاز یک روند صعودی طولانی‌مدت برای ارزهای دیجیتال خواهد بود. در این خبر به بررسی ۵ آلتکوین برتر که پتانسیل تسلط بر بازار ارز دیجیتال در سه‌ماهه چهارم سال را دارند، می‌پردازیم.
چرا بیت‌کوین بهتر از دلار است؟
بیت‌کوین به دلیل محدودیت عرضه و ساختار ساده‌اش نسبت به ارزهای فیات برتر است و این ویژگی‌ها، بیت‌کوین را به یک دارایی‌ پایدار در برابر نوسانات بازار تبدیل می‌کند. پمپلیانو بیان کرد که سرمایه‌گذاران وال‌استریت بیش از حد بیت‌کوین را پیچیده کرده و از درک ارزش واقعی آن غافل مانده‌اند. او تأکید کرد که بیت‌کوین تنها به دلیل محدودیت عرضه‌اش که فقط ۲۱ میلیون واحد خواهد داشت، قدرتمند است. در حالی که ارزهای فیات به دلخواه دولت‌ها چاپ می‌شوند و از این نظر پایدار نیستند.
تتر و بیت کوین چه تفاوتهایی دارند؟ + بهترین گزینه برای سرمایه گذاری
سرمایه‌گذاران باید با توجه به وضعیت مالی، اهداف سرمایه‌گذاری و سطح ریسک‌پذیری خود، تصمیم‌گیری کنند. بیت کوین برای افرادی که با هدف رشد و سوددهی وارد بازارهای مالی می‌شوند، می‌تواند گزینه مناسبی به‌شمار آید، درحالی‌که تتر برای کسانی که خواهان امنیت و ثبات در سرمایه‌گذاری‌های خود هستند، مناسب‌تر است.
۵ ارز دیجیتال آماده انفجار سود شد
در حالی که قیمت اتریوم آماده جبران افت‌های اخیر است، توکن‌های نوظهوری مانند شیبا اینو (SHIB)، یونی‌سواپ (UNI)، پپه (Pepe)، ایموتبل ایکس (IMX) و ورلد کوین (WLD) می‌توانند محرک یک رشد پایدار در بازار باشند.
پیش‌بینی‌های عجیب کیوساکی از بیت کوین
کیوساکی در نیمه نخست تابستان نیز پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین به علت سقوط بازار به ۳۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید و چند هفته پیش از آن نیز گفته بود که پس از رخ دادن بزرگ‌ترین سقوط در تاریخ بازار، از اواخر سال ۲۰۲۵ یک دوره صعودی بلندمدت آغاز خواهد شد که سال‌ها ادامه خواهد داشت و قیمت بیت کوین به‌راحتی به ۱۰ میلیون دلار خواهد رسید.
چند گزینه در مقابل بیت‌کوین قرار دارد؟
قیمت ارز دیجیتال اصلی، بیت‌کوین (BTC)، بار دیگر در مسیر نوسانات قرار گرفت، اما بازهم جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاران آشکار کرد و به سطح قیمتی ۶۲ هزار دلاری رسید.
بازار ارزهای دیجیتال در تلاطم؛ سه توکنی که باید در ماه اکتبر بفروشید!
به نظر می‌رسد که بیت‌کوین (BTC) در کوتاه‌مدت به روند نزولی خود ادامه دهد. در این میان، کارشناسان به سه آلت‌کوین نیز اشاره کرده‌اند که فروش آن‌ها تا پیش از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر به نفع معامله‌گران خواهد بود.
بیت‌کوین در آستانه شکست تاریخی است؟ / آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
به نظر می‌رسد که بزرگترین ارز دیجیتال موجود در بازار، در محدوده بین ۶۰ هزار تا ۶۲ هزار دلار گیر کرده است، با این حال، بسیاری از افراد همچنان انتظار شکست عظیم قیمت را دارند. ازجمله آنان می‌توان به معامله‌گر و تحلیلگر ارزهای دیجیتال معروف Jelle اشاره کرد.
هشدار پلیس در خصوص رمزارزها
سرهنگ داوود گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها گفت: ریسک این سرمایه‌گذاری بسیار بالا است یعنی کسی که به این بحث ورود می‌کند باید بداند که ممکن است کل سرمایه‌اش به یغما برود.
سه ارز دیجیتال منتخب سرمایه‌گذاران کدامند؟
سرمایه‌گذاران خرد باید توجه داشته باشند که فعالیت نهنگ‌ها لزوماً به معنای افزایش قطعی قیمت‌ها در کوتاه‌مدت نیست. همواره باید ریسک‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال را در نظر گرفت و با تحقیق کافی و متناسب با توان مالی خود اقدام به سرمایه‌گذاری کرد.
۱۱ روش ثروت‌اندوزی با کریپتوها
کریپتوکارنسی‌ها با معرفی راه‌های مختلف درآمدزایی برای سرمایه‌گذاران، بخش بزرگی از جهان مالی را به تسخیر درآورده‌اند. در سال ۲۰۲۴، افراد بیشتری از طریق کسب درآمد غیرفعال، تنوع‌ بخشیدن به پورتفو و آزادی عمل از نظر روش تامین مالی وارد دنیای کریپتو شده‌اند.
بیت‌کوین جایگزین پول جهانی می شود
سابقه کوتاه بیت‌کوین، برخلاف تاریخ متوسط ‌و طولانی طلا و اوراق قرضه خزانه‌داری، تمایز مهم دیگری بود که از آن یاد شد. بیت‌کوین از این جهت که دارایی غیرمتمرکز مشابه ذخایر پولی طلاست، با ارز ایالات‌متحده متفاوت است. همچنین این سخنان بر نوسانات بیت‌کوین و روابط با سایر دارایی‌ها، به ویژه طلا و سهام متمرکز بود. از آنجایی که بیت‌کوین و بازار سهام همبستگی تاریخی کمی دارند، بیت‌کوین، تنوع‌دهنده مطلوب سبد سهام است.
چه زمانی وقت خرید ارز دیجیتال است؟
برایان کوینلاوین (Brian Quinlavin) از سنتیمنت در ۲ اکتبر اعلام کرد که افزایش استفاده از پنج کلمه اصلی مرتبط با “ترس”، می‌تواند نشانه‌ای از وحشت فعالان بازار باشد. این کلمات، که اغلب به عنوان کلمات “FUD” (مخفف ترس، عدم‌اطمینان و تردید) شناخته می‌شوند، به معامله‌گران کمک می‌کنند تا زمان احتمالی بازگشت قیمت‌ها را پیش‌بینی کنند.
ارزهای دیجیتال شوکه شدند!
پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل در تاریخ یکم اکتبر، قیمت بیت‌کوین در کمتر از ۲۴ ساعت حدود ۴ هزار دلار سقوط کرد و به کمی بالاتر از ۶۰ هزار دلار رسید. با وجود بهبودی جزئی و بازگشت قیمت به محدوده ۶۱ هزار دلار، این ارز دیجیتال همچنان طی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
بیت‌کوین پس از عملیات وعده صادق ۲ این وضعیت را دارد
با انتشار خبر انجام عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی، ارزش بیت‌کوین به زیر ۶۱ هزار دلار کاهش یافت.
آیا بیت‌کوین مانند طلا شایسته اعتماد است؟
طبق مجموعه داده‌های CryptoQuant، طی چهار سال پس از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2008، قیمت طلا به اوج شگفت‌انگیز 1900 دلار رسید. آنچه CryptoQuant فاش می‌کند برای اثبات وجود رابطه قوی بین کاهش نرخ بهره آمریکا و قیمت طلا کاملاً کافی است.
سقوط ناگهانی قیمت بیت‌کوین / قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
بیت‌کوین در ساعت هفت و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی ۳.۰۱ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۳ هزار و ۶۳۵.۵۷۷ دلار فروخته شد.
قیمت بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال، امروز ۸ مهر ۱۴۰۳ مشخص شد
نرخ تمامی ارزهای دیجیتال در بازارهای داخلی و جهانی، امروز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ مرداد مشخص شد. بر این اساس، قیمت بیت‌کوین، اتریوم، تتر و سایر ارزهای دیجیتال (رمزارزها) به دلار امروز را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.
۱۰ میم‌کوین برتر که می‌توانند شما را ثروتمند کنند!
به گفته این تحلیلگر، میچی (MICHI) با ارزش بازار ۸۵.۵ میلیون دلار، هدفی ۱۰ میلیارد دلاری دارد. در جایگاه ششم، مادر ایگی (MOTHER) با ارزش بازار ۷۱ میلیون دلار قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود به ارزش بازار ۵ میلیارد دلار دست پیدا کند. اسموکینگ چیکن فیش (SCF) نیز با ارزش بازار ۴۴ میلیون دلار و هدف ۵ میلیارد دلار، در رتبه بعدی قرار دارد.
این ارزهای دیجیتال را ترید نکنید!
برخی از پروژه‌های ارزهای دیجیتال برای آزادسازی یا همان آنلاک قابل توجه توکن‌ها آماده می‌شوند که به طور تاریخی بر پویایی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، آزادسازی توکن‌ها عرضه در گردش را افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به فشار نزولی بر قیمت شود. در نتیجه، وب‌سایت فین بولد (Finbold) در مطلب جدید خود سه توکن زیر را برای اجتناب از معامله در روزهای آینده شناسایی کرده است:
هشدار بیت‌کوین به معامله گران!
علی مارتینز، تحلیلگر معروف رمزارز، معتقد است که بیت‌کوین شاهد کاهش مشارکت است و این مورد را بر اساس امتیاز روند انباشت نزولی بیان کرد.
 چرا ریپل برای نقل و انتقال دارایی جذاب است؟
ریپل (Ripple) یک پلتفرم مالی و پروتکل مبتنی بر بلاکچین است که به منظور تسهیل و تسریع انتقال دارایی‌های مالی بین‌المللی توسعه یافته است. توکن اصلی این شبکه، XRP نام دارد که به عنوان واسط برای تبدیل و انتقال ارز‌ها استفاده می‌شود. برخلاف بیت‌کوین، که به‌طور عمده به عنوان سیستم پرداخت فرد به فرد طراحی شده است، ریپل به طور خاص برای استفاده در موسسات مالی و بانک‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تراکنش‌های بین‌المللی ایجاد شده است.
۳ نکته طلایی برای سرمایه‌گذاری موفق در میم‌کوین‌ها
سان در استراتژی سرمایه‌گذاری خود بر اهمیت توجه عمومی تأکید می‌کند. او با الهام از دیدگاه ایلان ماسک مبنی بر اینکه «کسانی که میم‌ها را کنترل می‌کنند، جهان را کنترل می‌کنند»، بر توانایی میم‌کوین‌ها در جذب و حفظ توجه عمومی تأکید دارد. این رویکرد در تکامل میم‌کوین‌ها، از دوج‌کوین (DOGE) در سال ۲۰۱۳ تا پروژه‌های جدیدی مانند پپه (PEPE) و داگ‌ویف‌هت (WIF) قابل مشاهده است.
معاملات فیوچرز چیست؟ یک راهنمای کامل برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها
معاملات فیوچرز یک نوع قرارداد هست که توش دو طرف توافق می‌کنن که یک دارایی مشخص (مثلاً بیت‌کوین یا طلا) رو در یک تاریخ معین در آینده و با یک قیمت از پیش تعیین شده خرید و فروش کنن. این قراردادها به معامله‌گرها اجازه می‌ده بدون اینکه واقعاً اون دارایی رو داشته باشن، روی تغییرات قیمتش در آینده شرط‌بندی کنن.
سوپرایزی دیگر برای خریداران و فروشندگان بیت‌کوین
بر اساس گزارش کریپتو کوانت، هش ریت بیت‌کوین در حال حاضر در ۶۲۷ اگزاهش در ثانیه (EH/s) قرار دارد که نشان‌دهنده بهبود قابل توجهی از کاهش ۸.۵ درصدی در ماه جولای است. این افزایش زمانی رخ داد که بیت‌کوین تلاش کرد تا بالای ۵۸ هزار دلار باقی بماند و در سطحی ۲۰ درصد کمتر از بالاترین قیمت خود یعنی ۷۳ هزار دلار معامله می‌شود.
بیت‌کوین ضررها را جبران کرد؟
قیمت رمزارزها افزایش یافتند و بیت‌کوین به ۵۷ هزار دلار رسید.
زنگ خطر سقوط بیت‌کوین به صدا درآمد!
همزمان با افزایش فشار فروش در ساعات معاملاتی آسیا در روز دوشنبه ۵ آگوست، قیمت بیت‌کوین با کاهشی بیش از ۱۷ درصدی به محدوده ۵۰ هزار دلار سقوط کرده است.
بیت‌کوین به سوی سودهای کلان پیش می‌رود؟
بیت‌کوین ضررهای خود را به زیر منطقه حمایتی ۶۶ هزار و ۵۰۰ دلار افزایش داد و حتی به زیر سطح ۶۶ هزار دلار هم رسید. قیمت پایین نزدیک به ۶۵ هزار و ۳۳۷ دلار تشکیل شده و قیمت اکنون در حال تثبیت زیان است. اما این سوال وجود دارد که آیا امیدی به صعود است؟
زلزله در بازار رمزارزها / قیمت بیت‌کوین نجومی می‌شود؟
حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰.۷۶ میلیارد دلار است که ۳۰.۴۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۹۵ میلیارد دلار است که ۵.۸۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۵.۳۵ میلیارد دلار است که ۸۹.۳۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.
سناریوهای مختلف برای آینده بیت کوین
در حال حاضر بیت کوین با حجم سرمایه بالا و بازار گسترده از جمله محبوب‌ترین رمزارزها به‌حساب می‌آید. پیش‌بینی می‌شود که این محبوبیت در آینده نیز بیشتر شود؛ زیرا معامله بیت کوین و کاربری بلاک چین آن روزبه‌روز در حال افزایش‌ است. خرید بیت کوین هنوز می‌تواند ارزشمند باشد. چه برای سرمایه گذاری کوتاه و چه برای سرمایه گذاری‌های بلندمدت.
بیت کوین در کدام کشورها استفاده می‌ شود؟
دولت‌ها در برابر ظهور و گسترش بیت کوین همواره با پرسش‌ها و ابهام‌هایی روبه‌رو هستند که وضعیت قانونی بیت کوین متأثر از این ابهام‌ها است؛ ازجمله این که با یک دارایی دیجیتال و غیرمتمرکز جهانی که قرار نیست هیچ حزب یا سازمانی آن را کنترل کند، چگونه برخورد کنند. یا این که شکل جدیدی از ارزهای مقاوم در برابر سانسور، چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد. برخی دیگر مانند السالوادور نیز از ابتدا در زمرهٔ کشورهای پذیرنده بیت کوین قرار گرفته‌اند.
 صعود بیت‌کوین با ترور نافرجام ترامپ
سود بیت‌کوین در مقایسه با بزرگترین میم‌ کوین‌های الهام گرفته شده از ترامپ، بسیار کم به نظر می‌رسد زیرا همه آنها پس از انتشار این خبر شاهد جهش چشمگیر قیمت بودند. در زمان نگارش این مطلب TREMP بیشترین سود را حفظ و ۷۱ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت ۰.۶۶ دلار ثبت کرد. ترامپ ۳۹ درصد و ماگا نیز ۳۳ درصد افزایش یافتند.
شرایط بازار ارزهای دیجیتال بحرانی‌ست / قیمت بیت کوین به کدام سمت می‌رود؟
بر اساس مجموع نظرات، سنتیمت بازار در حال حاضر به سمت روند نزولی (خرسی) میل دارد و امکان افت قیمتی مجدد در آینده نزدیک پیش از رشد مجدد قیمتی وجود دارد. در زمان نگارش این گزارش، بیت کوین موفق به حفظ سطح قیمتی 57 هزار دلار شده است، اما در روز دوشنبه، کاهش قیمت تا سطح 54 هزار و 320 دلار را تجربه کرد. نقطه حمایتی در سطح 51 هزار و 500 وجود دارد و برای شکست روند فعلی، نیاز است تا سطح مقاومت 60 هزار دلار توسط بیت کوین شکسته شود. همچنین، گزارش‌های تورم ایالات متحده آمریکا که این هفته منتشر شده است، می‌تو
قیمت جدید همستر کامبت چند؟
بالاترین قیمت همستر کامبت در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳(14 June 2024) معادل ۱۰۰ دلار بوده که همینک %۹۹.۶۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش همستر کامبت ۰ و ارزش بازار رقیق شده آن در حال حاضر ۰ دلار است.
ریزش شدید قیمت تتر با پیروزی پزشکیان+ تصویر
همزمان با مسجل شدن پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، قیمت تتر که همواره ارتباط مستقیم با قیمت دلار در بازار آزاد داشته، سه هزار تومان ریزش کرد. «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد. «پزشکیان» ۱۶۳۸۴۴۰۳ رأی به دست آورد. «سعید جلیلی» نیز ۱۳۵۳۸۱۷۹ رأی کسب کرد.
قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳
قیمت بیت کوین ، اتریوم، تتر و سایر ارز‌های دیجیتال ( رمزارزها ) به دلار امروز پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. در ضمن به ساعت بروزرسانی این نرخ‌ها در بالای جدول دفت فرمایید.
بیت‌کوین قفل شده است؟
یکی از بنیانگذاران مایکرواستراتژی پیام تکان دهنده‌ای در مورد بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، در بحبوحه رکود فعلی منتشر کرده است.
سرمایه‌گذاری در دلار بهتر است یا تتر؟
بگذارید نتیجه‌گیری کنیم! دلار کاغذی همواره برای سرمایه‌گذاری بلندمدت بهتر است. پس دلار بخرید، مخصوصاً اگر قصدتان سرمایه‌گذاری است و به نیت نوسان‌گیری اقدام به خرید دلار نکرده‌اید. اگر می‌خواهید مبلغی را انتقال دهید یا هدفتان گرفتن یک نوسان است، می‌توانید تتر بخرید. ولی توجه داشته باشید که نگهداری تتر برای بلندمدت توصیه نمی‌شود.
پر سودترین رمز ارز بازار را بشناسید
بر اساس آخرین اطلاعیه منتشرشده توسط تیم توسعه‌دهنده، در طرح مذکور، ۲۱۰ میلیون NOT به ارزش ۳ میلیون دلار از گردش حذف‌ شده‌اند. در این اطلاعیه همچنین به یک طرح تشویقی به ارزش ۴.۲ میلیون دلار اشاره شده که هدف آن پاداش دادن به کاربران لیگ‌های طلایی و پلاتینیوم در پلتفرم نات‌کوین‌ اکسپلور (Notcoin Explore) است.
۸ ارز دیجیتال آماده صعود شدند
به نظر می‌رسد فعالیت گاوها کمتر شده و خرس‌ها صبورانه منتظر شروع حرکت بعدی خود هستند. در همین حال، برخی آلت‌کوین‌ها بی‌سروصدا افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. ، قیمت این ارزهای دیجیتال در چند روز باقیمانده به پایان سه‌ ماهه دوم می‌تواند بین ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان / ورود بیت‌کوین به قلمرو ناشناخته
تحلیلگران بر این باورند که بیت‌کوین در حال نزدیک شدن به چیزی است که به‌عنوان «شکست آسمان آبی» شناخته می‌شود. این اصطلاح به سناریویی اشاره دارد که در آن یک دارایی بالاتر از تمام سطوح قیمت تاریخی قبلی شکسته و وارد قلمروی ناشناخته می‌شود.
بیت کوین سقوط کرد
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۹۶ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۸۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۹۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.
تکلیف رمزارزها در ایران روشن شد + عکس
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با ارسال پیامکی به مردم تأکید کرد: برطبق مصوبه هیات دولت جمهوری اسلامی ایران رمز ارزها مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نبوده و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور مجاز نیست.
آیا قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد؟
در حال حاضر، بیت‌کوین (BTC) زیر سطح ۷۰ هزار دلار معامله می‌شود و سرمایه‌گذاران بررسی می‌کنند، قیمت بیت‌کوین صعودی خواهد شد یا خیر.
قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ + جدول
امروز سه شنبه 22 خرداد 1403 در بازار داخلی ارزهای دیجیتال ، بایننس کوین با 1.63 درصد کاهش نسبت به روز گذشته و با نرخ 365,228,700 ریال داد و ستد گردید در همین حال در بازارهای جهانی، هر بایننس کوین با قیمت 615.9 دلار در حال معامله می باشد.
پیش‌بینی ۱۵۰ هزار دلاری قیمت بیت‌کوین
یت‌کوین از زمانی که لی این پیش‌بینی را ارائه کرده، سه درصد افزایش یافته و پس از رکود در زیر سطح کلیدی در ۲ تا سه ماه گذشته، به بالای ۷۰ هزار دلار رسیده است.
قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ + جدول
قیمت بیت کوین، اتریوم، تتر و سایر ارز‌های دیجیتال (رمزارزها) به دلار امروز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.
ریپل چیست و چگونه توانست سیستم بانکی را متحول کند؟
مبادله ریپل روشی متمرکز است که کمک می‌کند تا تراکنش‌های برون مرزی را سریع‌تر و با کارمزد کمتر انجام دهید. در این مطلب نگاه دقیق‌تری به ریپل خواهیم داشت و نحوه عملکرد آن را توضیح می‌دهیم. ریپل سابقه‌ای طولانی در بین ارز‌های دیجیتال دارد و حتی ۴ تا ۵ سال قبل از بیت کوین پیشی گرفته است. با این حال، علیرغم تاریخچه آن، بسیاری از کاربران هنوز ریپل و XRP و نحوه ارتباط این دو را با هم اشتباه می‌گیرند