پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

دلیل تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی و نارضایتی مردم

24 خرداد 1401
دلیل تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی و نارضایتی مردم

به گزارش بانک اول با نگاهی ساده به عملکرد یکساله گذشته خودروسازان بر روی پیش فروش خودرو این موضوع را تایید می کند. مردم نیز در یکسال گذشته به علت نیاز مصرفی که در بازار داشتند و با وجود بالا رفتن قیمت خودروها، اقدام به پیش خرید خودرو از خودروسازان کردند. مصرف کنندگان نیز به دلیل عدم اطمینان از آینده قیمتی خودروها از پیش فروش ها در هر شرایطی استقبال کردند. هم اکنون نیز خودروسازان در تحویل دادن خودروها تعلل می کنند و با طرح های فروش فوری تعهدات خود را روز به روز سنگین تر می کند.
 سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تعهدات خودروسازان اظهار داشت: اگر یک شرکت خودروساز اقدام به پیش فروش می کند و برای تحویل خودرو تاریخی را معین می کند، باید در تاریخ وعده داده شده خودرو را تحویل دهد. این موضوع نباید سبب نارضایتی مشتریان شود و اگر به هر دلیلی مانند تحریم، تعهدات محقق نشده، باید مردم را توجیه و آنها را در جریان بگذارند.
وی در ادامه با اشاره به نارضایتی مردم از تعویق در تحقق تعهدات خودروسازان، گفت: موضوع پیگیری مردم در خصوص مطالبات به حق خود چند وجه دارد، ابتدا تمام دستگاه ها و ارگان ها و افرادی که به حاکمیت مربوط هستند، باید به گونه ای رفتار کنند که موجب نارضایتی نشود و اگر وعده ای داده شده،حتما به تعهدات خود عمل کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه بیان داشت: نکته دوم، نظارت تمام دستگاه های نظارتی، بازرسی و کنترلی برای انجام این تعهدات است، زیرا گاهی اوقات برخی از شرکت ها و دستگاه ها وعده ای می دهند که به دلیل تصمیمات نادرست مدیریتی مردم دچار ضرر می شود و مردم این تعلل مدیریتی را قبول ندارند. مسئله دیگر ممکن است به صورت دیگر باشد. به عنوان مثال یک شرکت خودروسازی قولی می دهند، اما به علت تحریم ها قطعات وارد نمی شود و زمان تحویل خودرو به تعویق می افتد، مردم این موضوع را درک می کنند، اما تصمیمات ناصحیح مدیریتی را نمی پذیرند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها