پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

دیدگاه‌های متناقض در مورد آینده بازارها

24 خرداد 1401
دیدگاه‌های متناقض در مورد آینده بازارها

به گزارش بانک اول، با این حال دسته‌ای از معامله‌گران هم چنان به افزایش قیمت سکه امیدوارند. آنها به رشد بهای طلای جهانی تا ساعت ۳ بعدازظهر روز دوشنبه اشاره داشتند؛ در واقع از نظر آنها اگر طلای جهانی صبح روز سه شنبه نیز در محدوده بالای هزار و ۵۷۰ دلار باشد، سکه احتمال دارد افزایش بیشتری را ثبت کند. شاید تحت تاثیر چنین انتظاری بود که عنوان می‌شد فلز گرانبهای داخلی در معاملات فردایی و پشت خطی روز دوشنبه به بالای کانال ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رفته است.

این در حالی بود که در معاملات پشت خطی دلار، عنوان می‌شد که نوسان خاصی وجود نداشته و قیمت در دو محدوده ۱۳ هزار و ۸۰۰ و ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان نوسانات خود را به ثبت رساند. در هر صورت، دیروز بازار ارز و سکه رسما تعطیل بود و نمی‌توان تا شروع رسمی بازار امروز با یقین در مورد روند بازارها قضاوت کرد. ولی حداقل دیروز بازار حواله درهم تعطیل نبود و این ارز از خود نوسان خاصی را نشان نمی‌داد و عمدتا در کانال ۳ هزار و ۷۰۰ تومانی معامله می‌شد.

اگر روند بازارها تحت تاثیر درهم باشد، طبیعتا روز سه شنبه بازار می‌تواند آرامش خود را ادامه دهد، ولی در صورت جدی گرفتن روند افزایشی طلای جهانی، حداقل احتمال رشد بیشتر سکه وجود دارد. این در حالی است که برخی معامله‌گران اعتقاد دارند در شرایطی که بازار تحت تاثیر اخبار قرار گرفته است، باید در معامله احتیاط کرد؛ در مقابل، گروهی بر تغییر انتظارات تاکید دارند و عنوان می‌کنند که احتمال رشد بیشتر قیمت‌ها وجود دارد. البته در گزارش پیشین دنیای‌اقتصاد نیز عنوان شده بود که برخی معامله‌گران اعتقاد دارند بازارساز تاکتیک جدیدی را در پیش گرفته و به دنبال آن است که با فروش ارز در قیمت‌های بالا نوسان گیران را دچار ضرر کند و از بازار عقب براند. در یکی از آخرین واکنش‌های بازارساز، رئیس کل بانک مرکزی دیروز تاکید کرد این نهاد همچون ماه‌های گذشته با قدرت، تلاش کسانی که در آرزوی بی ثبات کردن بازارها هستند را ناکام خواهد گذاشت.
عبدالناصر همتی، در بخشی از یادداشت اینستاگرامی خود عنوان کرد، در این مرحله از جنگ اقتصادی دشمن، از هیچ تلاشی برای خنثی‌سازی فشار حداکثری آنها به مردم ایران و برای حفظ و تداوم ثبات در بازار ارز و پول و نیز سایر بازارها، فروگذار نخواهد کرد و قطعا همچون ماه‌های گذشته با قدرت، تلاش کسانی که در آرزوی بی ثبات کردن بازارها هستند را ناکام خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها