جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

مزایای روش مستقیم و غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت

24 خرداد 1401
مزایای روش مستقیم و غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت

به گزارش بانک اول روز جمعه روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، در سامانه سهام عدالت در توضیح روش‌ها خطاب به سهامدار آمده است: در آزاد سازی به شیوه مستقیم مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با لحاظ مراتب ذیل به سهامداران تخصیص و انتقال می‌یابد.

همچنین به میزان سهام تخصیص‌یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت و به‌تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به افراد تخصیص خواهد یافت. علاوه بر آن، این دسته از سهام‌داران سهام عدالت، به ازای سهام شرکت‌های غیر بورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند کرد.

در این حالت مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهامدار بوده و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت.

در ادامه آمده است: مطابق قانون تجارت، این افراد سهامدار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود و ... بهره‌مند خواهند شد.

همچنین دو ماه پس از تاریخ انتخاب روش مذکور می‌توان با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از تعداد سهام تخصیص‌یافته نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مطلع شد.

لازم به ذکر است بهره‌مندی از خدمات قابل ‌ارائه از جمله ایجاد امکان معامله پذیری سهام تخصیص‌یافته در آینده منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت در مراکز تعیین‌شده است.

در روش غیر مستقیم نیز این توضیحات خطاب به سهامدار درج شده است: »در صورت انتخاب آزادسازی به روش غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت شما با لحاظ مراتب ذیل از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و شما حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهید داشت.»

با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت متعلق به شما توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی می‌شود.

سهام مزبور در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (۷۰ درصد) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (۳۰ درصد) ساماندهی خواهد شد.

لازم به ذکر است که هم اکنون بیش از ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان دارای  سهام عدالت هستند که می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از وضعیت سهام و میزان سود دریافتی مطلع شده و یکی از روش‌های مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب نمایند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی علی نژاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام،خسته نباشید به کسی که مطلب بنده را میخواند وبه گوش مسؤلان محترمه میرساند،لذا خواهشمند هستم بنده چون مددجوی کمیته امداد ولایت هستم تا حالا پولی به حساب بنده واریز نشده به ما گفتن زود ثبت نام فروش آزاد کنید تا 30%از پول سهام را بگیرید که در دفتر پیشخوان مبلغ نفری که چهار نفر هستیم از هر نفر 70هزار تومان که همه چهار نفرمون مبلغ 270هزار تومان هم غرض گرفته وتمام کردیم مراحل را که به گفتن نهایت در10روز پول بحساب واریز میشود نشد که هیچ الان از سال 87ما سهام دار هستیم به جهنم،فقط میخوام بدونم دولت میخواد در اون دنیا سهام ما را بده والله من موقع ثبت نام 30ساله بودم الان45سالمه مردیم ورفت بس کی انشأالله ازاین سهام نا عدالت بهره میبریم بخدا آنقدر بدهی دارم که میگن سهام شما ارزشش بیشتره الان به 30میلیون رسیده آقای دولت شاشما کلان 10میلیون بدید تا ماهم ازاین بدبختی کمی رومون بخنده نخواستیم،تاکی منتظر بمانیم 10روز شد 40روز بعد 15سال تورا خدا حداقل بفکر مددجویان کمیته و بهزیستی باشین که قشر ضعیف تر از ضعیف هستن،بیای زندگی منو ببینی خدا شاهده حیرون میمونی که هرروز نون خالی با پنیر نهایت تخم مرغ،،،خلاصه هر گلی زدید به سره خود زدید،بیش از این در انتظار نذارید چون دیگه اجل دم خونه هست،،،با احترام به مسؤلان برنامه وکانال خوب بانک اول،،،ممنون

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها