ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

خبر خوب یارانه ای و وام جدید برای مردم+جزییات

24 خرداد 1401
خبر خوب یارانه ای و وام جدید برای مردم+جزییات

به گزارش بانک اول، بعد از پرداخت وام یک میلیون تومان به خانوارهایی که یارانه بگیر بودند تصمیم بر این گرفته شد که به مشاغل بی ثباتی که در این مدت کرونا متضرر شدند مبلغی مازاد بر آن یک میلیون تومان بر اساس بعد خانوار پرداخت شود.

این وام به رانندگان تاکسی و دستفروشان، کارگران ساختمانی و کارگران اصناف متضرر در ایام کرونا پرداخت می‌شود که برای خانوار‌های یک نفره همان یک میلیون تومان، برای خانواده‌های ۲ تا ۳ نفره مبلغ ۵۰۰ هزار تومان مازاد بر آن یک میلیون و برای خانوار‌های ۴ و یا بیشتر یک میلیون تومان مازاد بر آن یک میلیون پرداخت می‌شود که در مجموع ۲ میلیون تومان است.

 

حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا، درباره وام مازاد بر یک میلیون تومان برای مشاغل بی ثبات، اظهار کرد: گروه‌های مختلفی متقاضی دریافت وام مشاغل بی ثبات بودند، اما در فواصل زمانی مختلف به دلیل حمایت‌های متنوعی که از اقشار آسیب دیده از کرونا صورت می‌گرفت، تصمیمات تغییر کرد.

 

وی تصریح کرد: از بانک اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی لیست کارگران ساختمانی، از شهرداری و وزارت کشور لیست دستفروشان و رانندگان  و از اتاق اصناف لیست کارگران اصناف مختلف که فاقد بیمه هستند، دریافت شد.

 

میرزایی با بیان اینکه فعلا فقط پیامک برای بخش عمده‌ای این ۳ لیست ارسال شده است و به آنها اعلام کردیم که شما مشمول دریافت این وام هستید، بیان کرد: برای ثبت نام این وام را کار را ساده‌تر کردیم یعنی بعد از ارسال پیامک با سر شماره V.Refah (تاکید میکنم که حتما با همین سرشماره پیامک را دریافت کنند) از متقاضیان خواستیم که عدد ۱ را به ۶۳۶۹ ارسال کنند.

 

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا تصریح کرد: این وام به مشاغل بی‌ثبات مازاد بر آن وام یک میلیون تومانی است که به هر خانوار واریز شد و قرار بر این بود که به خانوار تک نفره که یکی از این ۳ لیست قرار دارند مبلغ مازادی واریز نشود و خانوار‌های ۲ تا ۳ نفر ۵۰۰ هزار تومان مازاد و خانوار ۴ نفره و بیشتر ۱ میلیون تومان مازاد واریز شود.

 

وی با اشاره به اینکه فعلاً پیامکی که برای این افراد ارسال شده مربوط به کسانی است که بعد خانوارشان ۴ نفره و یا بیشتر است، افزود: متقاضیان یک میلیون تومان مازاد بر آن یک میلیون تومانی که پیش از این دریافت کرده‌اند، دریافت می‌کنند.

 

میرزایی با بیان اینکه متن پیامک را به دلیل اینکه در این مدت کلاهبرداری صورت نگیرد اعلام می‌کنم، ادامه داد: «سرپرست محترم خانوار تسهیلات یک میلیون تومانی دوران کرونا را قبلاً به حساب یارانه شما واریز شده است. اگر متقاضی بسته تکمیلی به مبلغ یک میلیون تومان بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید لطفاً از طریق همین قدرت تلفن عدد ۱ را به ۶۳۶۹ ارسال نمایید.» این متن پیامک است که مشمولان با سرشماره V.Refah ارسال می‌شود. فعلا کسانی که مربوط به کسانی است که بعد خانوارشان بیش از ۴ نفره و یا بیشتر است و یک میلیون مازاد بر آن یک میلیون قبلی دریافت می‌کنند.

 

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا بیان کرد: ممکن است برخی به اشتباه فکر کنند که وام مشاغل بی ثبات به خانوار‌های ۴ نفره و یا بیشتر ۲ میلیون تومان است، اما این طور نیست یک میلیون تومان پیش از این به تمام خانوار‌های یارانه بگیر واریز شده، اما در حال حاضر مشاغل بی ثبات که در لیست های دریافتی قرار دارند و بعد خانوار شان ۴ و یا بیشتر است یک میلیون تومان مازاد دریافت می‌کنند و خانوار‌هایی که ۲ یا ۳ نفر هستند نیز ۵۰۰ هزار تومان مازاد بر آن وام یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان اعتراض برای افرادی که در لیست های دریافتی قرار ندارند، وجود دارد؟، گفت: وزارت رفاه هماهنگی و مدیریت فرایند را انجام می‌دهد و در پرداخت وام یک میلیون تومانی نیز وزارت رفاه لیست یارانه‌بگیران را از سازمان هدفمندی یارانه دریافت کرد و در حال حاضر هم همین صورت است، لیست کارگران ساختمانی از سازمان تامین اجتماعی، رانندگان تاکسی و دستفروشان از وزارت کشور و کارگران اصناف مختلف که بیمه نیستند نیز از اتاق اصناف دریافت می‌کنیم؛ بنابراین وزارت فعل شناسایی را انجام نداده است پس راه اعتراضی به وزارت رفاه که چرا در لیست مربوطه نیستند وجود ندارد و به همان دستگاه مربوطه باید مراجعه کنند.

 

میرزایی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه چرا روند شناسایی و پرداخت وام مازاد بر یک میلیون تومان به مشاغل بی‌ثبات بر خلاف وام یک میلیون تومانی طولانی شد، اظهار کرد: در پرداخت وام یک میلیونی فشاری که به سیستم بانکی وارد شد بسیار سنگین بود چراکه ۲۰ میلیون تسهیلات در مدت زمان ۳ هفته پرداخت شد که این اقدام بی سابقه بود از طرفی برای ۲۴ میلیون خانوار، ۸۸ میلیون پیامک ارسال شد به همین دلیل حجم کار بالا بود.

 

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا افزود: برای پرداخت وام مشاغل بی ثبات دستگاه‌های مختلف نظر دادند و فرایند انتخاب مشاغل با دقت بیش رفت که مشاغلی حمایت‌های مختلفی دریافت کردند این تسهیلات را دریافت نکنند و یک همپوشانی در ارائه خدمت صورت نگیرد. هموطنان نگران نباشند به زودی فرآیند ثبت نام تکمیل و واریز را آغاز خواهیم کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
در طرح نگین امید بانک سپه می‌توانید با افتتاح سپرده غیرحضوری نسبت به دریافت این تسهیلات که سقف ۳۰۰ میلیون تومان دارد،‌ اقدام کنید. وام نگین امید قرض‌الحسنه است و فقط ۲ درصد کارمزد دارد
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای پاسخ به برخی نارضایتی‌های مردم از شبکه بانکی بابت اخذ ضمانت‌ها گفت: شبکۀ بانکی با «کمترین سخت‌گیری» و «بیشترین تسهیل‌گری» نص صریح قانون را در مطالبه وثائق از متقاضیان تسهیلات اجرا کنند.
در این بخشنامه آمده است؛ صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳قرار گیرد، می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند؛ لذا ضروری است دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی نسبت به تبادل و بروزرسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع قبل از تاریخ شروع ثبت نام تا پایان فرآیند ثبت نام وام به صورت برخط اقدام نمایند.
طبق اعلام سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در خصوص عملکرد آن بانک برای ارائه تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات مسکن، گفت: در سال گذشته در مجموع ۱۱۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات برای خرید، ساخت و تعمیرات مسکن توسط بانک مسکن پرداخت شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسین خرمشهر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا وام یک میلیون واریز نکردن هزار بار پیامک دادم فقط به پولداران وام میدن

حسین خرمشهر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا وام یک میلیون واریز نکردن هزار بار پیامک دادم فقط به پولداران وام میدن

امیر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام... نمیدونم چرا بیمه بیکاری به کارگران ساختمانی تعلق نمیگیره... بدترین شرایط زندگی رو کارگرا دارن بیشترین زحمت رو کارگرا میکشن.. توی سرما توی گرما با دهان روزه بیل زدن خیلی خیلی سخته.. الانم که یه وام میخواین به تعدادی کارگر بدین همش امروز و فردا میکنین.. البته اون پولی رو هم بدین باید بره بابت حق بیمه تأمین اجتماعی... چون اکثرا خودشون پرداخت میکنن.. بازم خوبه اگه زودتر این وامو بدین که بیشتر از این زیر فشار نریم.. ممنون

روحاله رضای
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام من متاهل هستم وهنوز وام یک میلیونی هم به ما ندادن کارگر هستم و یارانه هم میگیرم لطفا رسیدگی کنید که حق نا حق نشه ممنون.

مسیب بهرامی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام طبق پیامک فوق که خواسته شده عدد ۱ را به سرشماره ۶۳۶۹برای دریافت وام تکمیلی یک میلیون تومانی ارسال کنیم عدد یک را با همان خطی که پیامک را دریافت کردم ارسال میکنم ولی ارسال نمیشه باید چکار کنم

م ب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

فکرمیکنم مربیان ورزشی کلا از آدمها جداشدن.. چون هیچ جاازشون یادنسده.. خیلیها فقط درامدشون ازاین راه بوده

رضا نواصري حويزه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام ،و خسته نباشيد، قبلا هم نظر و پيامي دادم خدمتتون که ترتيب اثري نشد. حدود 45سال سن دارم و همسرو دوفرزند که حدودا سه چهار سال هست که دوتا سکته قلبي بران پيش اومد که دربيمارستان رجايي کرج عمل و انسداد سه رگ رو باز کردن و بالن و فنر برام زدن مدتي بعداز مزخص شدنم از بينارستان متوجه شدم بيمه ام را صاحبکارم ديگه رد نکرده و دوماه بعدش هم از ماشين ميني بوس هيونداش که استجاري شرکتي بود بيکار شدم و ب سختي امورات گذرانذم و به واسطه مخارج بيمازستان و بيکاري کلي بدهکار شدم و اجاره مسکن م هم چند ماه عقب افتاد که صاحب خانه ما مور آورد و درنتيجه شش ماااااه بخاطر شش هفت ماه اجاره ماهي 400 هزار تومان در زندان مرکزي بوشهر حبس و زنداني کشيدم و با صدجور بدبختي سه و نيم مليون جور کردم تا شاکي رضايت داد و بيشتر هم ميخداست چرا که قاضي دولت از ظالمي مثل اين موردخوب حمايت کرد. گفتني ها و آواره شدنم به دست اين ماجرا زياده و درحال خاظر هم بيکارم و هم زن و بچم در منزل پدرشون مستقرند، بجز همان يکميليون تا کنون هيييييچ گونه دريافتي و حمايتي از جايي نداشتم و پيامکي هم دريافت نکردم . تکليف امثال من چيه ؟؟ آيا رواست که با اينهمه گرفتاري براي وام و يا تسهيلاتي از اين قبيل که دراين ايام اکثرا راحت و بدون دردسز به حسابشون واريز ميشه بنده باز بايد بدوم و تلاش کنم و سگ دو بزنم ؟؟؟ آخه اين چجور عدالت و حساب کتاب و تحقيق و تفحسيه که با پنج هزار کارمند نميتونيد تشيخيص بديد که کي کجاست و چقدر حمايت بايد بشه . ميخواي الان من يه حرف بي ربط بزنم تا يکساعت ديگه از زير سنگ و زير زمين کتف بسته درم بياريد؟ ولي چنين مواقعي ما رو نميتونيد ببينيد چون به چشمتون نمياييم. فقط خدا ميمونه و همين حق و حقوق و حساب کتاباتون ميسپارمتون به خود صاحب حق. يا حق

سعید syd5917@gmail.com
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ترابه خدا من مجبور شدم کُلیه خودم را بفروشم برا خرج زندگیم 37 سالمه یک روز هم بیمه رد نکردم ترا به خدا شما که ماه به ماه با خبال راحت از یارانه نقدی ومعیشنی وام را پس میگیریدپس چرا به امسال من که یک نفر هستن نه وام میدین نه یارانه کرونا.

ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام چرا این مرحله دوم به زنان سرپرست خانوار کمیته امدادیا نمیدن به خدا قسم ما خیلی به این وام احتیاج داریم لطفا اسم زنان سرپرست کمیته امدادی هارو حذف نکنید

Fetemh Mirbozorgi
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من کمک راننده تاکسی و راننده سرویس مدارس بودم مثل تمام همکارام 4 ماه بیکارم تاکسی از خودم ندارم فقط کارنامه تاکسی دارم سرپرست خانواده هستم 3 تا بچه دارم مستجر هستم در این مدت زندگی خیلی خیلی به من بچهام سخت میگذره آیا این وام به من تعلق میگیره لطفا من را راهنمایی کنید

ایمان شرفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام واقعا من الان 6ماه هست که بیکار شدم بیمه من رو قطع کردن واقعا با این همه مشکلات به مشکل خوردم و تمام زندگیم بهم خورده میخوام ببینم چطوری امثال من رو شناسایی میکنید که هیچ موقع تو آمار دولت به حساب نمیایم

محمدرضا مدملی خدادادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باســلام بنده ۵۲ سال سن دارم، متاهلم ، ساکن تهرانم ، مـسـتـاجــرم ، ماهی یک میلیون اجاره میدهم ، با یک موتورسیکلت دوچرخ کار میکردم ، الانم سه ماهه کارنکردم ، و دوماهه اجاره خونه بدهکارم ، هیچ بیمه ایی ندارم ، هیچ حقوقی نمیگیرم ، واسمم در هیچ جا ثبت نشده ، فقط یارانه میگیرم ، حال بگویید آیا این وام حق من و خانواده ام هست یاخیر، به نان شب هم محتاجیم ، الان مردم به من وخانواده ام کمک میکنند آنهم بسیار ناچیز ، مـــســئولین محترم لطفا مـن وخانواده ام را دریابید ، میتوانید از نزدیک وضع اسفبار زندگی مارا ببینید ، ممنون ومچکر

علیرضا محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من گارگرهستم ودرسرکارپام شکسته نه شرکت بهم پول میده نه بیمه ،بیمه هم بخاطرکروناتعطیل کردن کسی جواب گونیست حتی دفترچه بیمه هامونو اعتبارنمیزنن میگن بیمه ات واریز نشده من هم پام شکسته نه حقوقی نه دفترچه بیمه ای با این اوضاع اقتصادی متاهل هستم بایک فرزند چه خاکی برسرمون بریزیم مستاجران هستیم صاحبخونه مون اجاره میخادمیگه منم بدهکارم بایدبدهیموبدم والابخدادیگه بریدیم موندیم معطل چکار کنیم بخدا این حق ما نیست بااین وضعیت زندگی کنییم به داد مردم برسید به ماهم ازاین وامتون باید سوال داره

علیرضا فرموده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

منکه یه کارگرساده هستم.سرپرست خانواده چهارنفره هیچ بیمه ای ندارم.چه طوری میخوان من.وامثال منوشناسایی کنن شماروبه خدادرحق ماظلم نکنید

ناشناس زاده ناشناس زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من نه پولدارم ونه به لطفی که خدا درحقم کرده فقیر و وقتی بازار این وام یک ملیونی داغ بود همه دنبالش بودن و یه عالمه پیام میفرستادن و به هر طریقی پیگیرش بودن من گفتم که ولش کن حتی اگر پیام واسم بفرست جواب نمیدم اصلا نمیخوام وام رو بیخیالش زدم نه اونا هم واسم پیام نفرستادن که مشموله وامم یا چیزه دیگه ای ولی یهو برام واریزش کردن چرا نمیدونم یه یکی که بیشتر محتاج بود میدادین

www.con www.con
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اگر سوده هروام یک ملیونی که بقول شاعر به ۸۸ملیون نفر دادن ۲۰هزار تومن باشه ۲۰هزارتومن ضرب در × ۸۸ملیون کنید مساویس با = خدا بده برکت

ناشناس زاده ناشناس زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

جان هرکی دوست دارین انتشار کنید... به قول یکی از رئیس جمهورهای یکی از کشور های غرب میگفت وقتی که جنگ بشه این مردم هستن که جونشون رو برای کشورشون فدا میکنن و میجنگن بادشمن و از کشورشون دفاع میکنن الان توی این اوضاعی که پیش اومده که یک دشمن نامرئی به جون مردم من حمله کرده موقعش شده که کشور و دولت جون خودشو فدای مردم کنه و واقعا انجام دادگفت بشینین تویه خونه و حمایت پشت حمایت ساپورت بیست بعد واسه ما چی شد هیچ با اینکه ماشاالله ایران ثروتمند غنی از همه چی دارین چکار میکنید خدا وکیلی خودتونم توش موندین و نمیدونین چکار کنین اخه تاکی همچی تو ایران واسه همه اس جز مردم

نفس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

زنم سرپرست خونه هم هستم پدرمادرخواهربرادری ندارم شغلمم ازاده یارانه میگیرم ولی بیمه ندارم الان من بایدچیکارکنم برم دزدی کنم برم هزارتا کارکثیف دیگ کنم شما کمک نکنی کی بکنه

علی رستمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.تورخدا بفکر طلبه ها هم باشید ماهم درس میخونیم هم سرکار میریم کارگری میکنیم الان با این وضعیت چکار کنیم بخدا حقوق درست حسابی نداریم.ماهی 300شد حقوق.این هزینه تحصیل هم نمیشه.

داود کهندلان خیدیزی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من یک معلول جسمی حرکتی خیلی شدید،دارای همسروچهارفرزندهستم که هیچگونه شغل و منبع درآمدی ندارم و وام یک میلیون تومنی کرونا رو گرفتم،میشه بازپرداختشو از من نگیرید،آخه به نون شبم محتاجم و زنم برای خرج زندگیمون کارای مردم رو انجام میده تا پولی برای ادامه زندگی داشته باشیم

هادی جلیلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اون عزیزانی ک میگن کد ملی رو واسه وام یک میلیون تومنی اول فرستادن ولی واسون چیزی نریختن کد ملی رو باید بدون فاصله و خط تیره هایی ک تو کارت ملی هست بزنین همه رقم ها پشت سرهم بعد از این ک ارسال کردین بلافاصله جواب میاد واستون

ع خلیلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

هر نظری فرستادیم در سایت منتشر نشد پس فقط سکوت هیسسسسس

ال پ
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام چرا واسه من شمارمو تایید نمیکنه هر چی کد ملیمو میفرستم هیچ پیامی نمیاد چیکار باید کنم

فرشید سلطانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من کارگر ساختمانی ام. متاهل .مستاجر. ولی بیمه تامین اجتماعی ندارم.‌ ما باید چیکار کنیم آقای میرزایی

سنا جعفری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام همسرم چند ماهه بیکاره و درآمدی نداریم و خودم سرپرست خانواده معرفی شدم به عنوان بد سرپرست برای دریافت یارانه ، هنوز هم وام یک میلیونی اول برامون واریز نشد ، نه بیمه داریم نه جزو اصناف خاصی حساب میشیم ، یعنی باید از این کمکها محروم باشیم ؟؟؟؟!!!!!

فرید سلطانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اون یک میلیون قبلی رو ب آقا زاده هاتون و ثروتمندان دادین اینم ب همونا بدید حیف از کد ملی ک براتون ارسال کنم و یا اینکه یک اسمس حروم کنم براتون حیف حیف

معصومه رجبعلی زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام چرا برای ما وام یک تومنی رو واریز نکردن با اینکه شوهرم کد ملی شو فرستاد و یارانه هم میگیریم .

ص ع
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

الان تکلیف من چیه که هم زن سرپرست هستم با ی بچه؟ منکه هنوز شغلی پیدا نکردم و اسمم جایی ثبت نشده که بیمه داشته باشم یا نه

احمد اشرفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. مسئولین عزیز لطفا به ملوان هم توجه بفرماید. لطفا

سمیه چهاردانگی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

فقط تبعیض وبی رحمی بعد چند ماه یه ملیون به اقشارایب پذیر و ملت دادن اونم وامه شاهکارنیست جار بزنید دولت باید ماهانه همینقدر به کل مردم بده تا وقتی ک بیماری بره قبول ندارم عدالت این دولت رو یا بدین به همه یا ندین الکی چهره دولت خوش نمیشه برا ملت وقتی دولت رو به رسمیت میشمارن ک ماهانه سهم نفت و گازو تجارت ومعادنشونو رو دولت ماه به ماه به حساب ملت واریز کنه ضمن یه خونه تو شهربرا هر ایرانی

محمدمهدی لاری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

به‌نظر‌من‌در‌حق‌افراد‌یک‌نفره‌ظلم‌شده‌وبه‌انها‌هم‌باید‌وام‌تعلق‌بگیرد.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها