پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

خریداران سهام دولتی برای بازگشت پولشان چه کنند؟

24 خرداد 1401
خریداران سهام دولتی برای بازگشت پولشان چه کنند؟

به گزارش بانک اول، در اولین صندوقی که حامل سهم دولت از سه بانک ملت، صادرات و تجارت و دو بیمه البرز و اتکایی امین بود، متقاضیان خرید این نوع سهام می‌توانستند از راه‌های مختلفی همچون بانک، کارگزاری و یا اپلیکشین‌های پرداخت بانکی، نسبت به خرید اقدام کنند.

پس از پایان پذیره‌نویسی و ثبت اطلاعات خرید اولین صندوق ETF، برخی از مردم طی تماس‌هایی، از اضافه‌برداشت در خرید سهام دولتی گلایه کردند که معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این گلایه‌ها توضیح داد که این پول نزد صندوق نیست و به بانک‌ها برگشته است؛ لذا کسانی که از طریق بانک برای خرید سهام دولتی اقدام کرده‌اند و اضافه برداشت داشته‌اند، به بانک خود مراجعه کنند و درخواست برگشت آن را بدهند.

 

همچنین طبق گفته معمارنژاد، افرادی که از طریق کارگزاری‌ سهام دولتی خریده‌اند و با این مشکل روبه‌رو هستند هم به کارگزاری خود مراجعه کنند.

در بین برخی از خریداران سهام دولتی هم هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و این‌که مراجعه حضوری به بانک‌ها کمتر شود، شرایطی برای آن‌ها فراهم شده بود تا متقاضیان این سهم بتوانند از طریق یکی از اپلیکیشن‌های پرداخت اقدام به خرید کنند که آن‌ها هم مانند سایر خریداران با مشکل اضافه‌برداشت مواجه شدند.

پس از طرح این موضوع، پیگیری‌های از معاونت امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد بی‌پاسخ ماند و همچنان تکلیف پول اضافه‌برداشت مردمی که از این طریق سهام دولتی خریده‌اند، مشخص نیست./ایسنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها