جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

قیمت طلا تا کجا سقوط خواهد کرد؟+پیش بینی

24 خرداد 1401
قیمت طلا تا کجا سقوط خواهد کرد؟+پیش بینی

به گزارش بانک اول از روز گذشته طلا یک سقوط بسیار عمیق را تجربه کرده است که همچنان نیز ادامه دارد. به نظر می رسد این سقوط قیمت هنوز هم در حال ادامه بوده و طلا را تا سطح های پایین تر همراهی می کند.

قیمت طلا طی هفته های گذشته به شکلی هیجان زده صعود کرده و به بالای 2000 دلار رسید. در نتیجه این صعود بیش از حد قیمت طلا کارشناسان انتظار داشتند که یک اصلاح قیمت اتفاق بیوفتد.

قیمت طلا در حال حاضر 1890 دلار می باشد که نسبت روز گذشته 20 دلار و نسبت به چند روز گذشته بیش از 150 دلار کاهش قیمت داشته است.

دلایل و محرک های سقوط طلا را می توان داده های مثبت اقتصادی ایالات متحده، کشف واکسن کرونا توسط روسیه، کاهش آمار بیکاری و گزارش های اقتصادی پیش رو توسط ایالات متحده دانست.

طلا با گذر از حمایت قوی خود در 1900 دلار الان به سمت حمایت بعدی خود در 1880 دلار می رود. پشتیبانی فنی طلا بعد از این 1860 دلار می باشد.

با رسیدن قیمت طلا به این سطوح حجم تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته و با چند محرک مانند تصویب بسته محرک اقتصادی توسط ترامپ طلا می تواند برای بار دوم شانس خود را برای سطح 2050 دلاری امتحان کند.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها