جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

سهام عدالت کدام اقشار را صاحب خودرو می‌کند؟

24 خرداد 1401
سهام عدالت کدام اقشار را صاحب خودرو می‌کند؟

به گزارش بانک اول، با فاصله گرفتن روز افزون قیمت خودرو از قدرت خرید اقشار کم درآمد، در صورتی که طرح هایی برای خودرو دار کردن این اقشار اجرا نشود، داشتن خودرو سواری شخصی به رویای محال بسیاری از مردم تبدیل می شود. با این حال طرحی در مجلس مطرح شده که شاید بتواند بخشی از تقاضای خودرو این اقشار را پاسخ دهد.

 

طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو به کجا رسید؟

سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره آخرین وضعیت طرح خودرودار شدن دهک‌های پائین جامعه از طریق سهام عدالت گفت: طرح خودرودار شدن دهک‌های پائین جامعه از طریق سهام عدالت که در کمیسیون مطرح شد، به مرکز پژوهش‌ها رفته است و مطالعات اجمالی روی آن صورت گرفته و به زودی به صحن می‌آید.

وی این را هم گفته است که طی چند روز آینده  اگر افزایش قیمت خودرو ادامه پیدا کند، قطعا طرح تحقیق و تفحص از خودرو‌سازی‌ها را در کمیسیون مطرح و به صحن خواهیم آورد، چرا که این افزایش قیمت‌ها تاثیر مستقیم روی زندگی مردم دارد.

موسوی درباره افزایش مجدد قیمت خودرو طی چند روز اخیر در کشور گفت: افزایش قیمت خودرو به چند عامل اساسی از جمله قیمت ارز در کشور ما باز می‌گردد که این عوامل باید به طور ریشه‌ای و با کارشناسی دقیق و دلسوزانه برطرف شود.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بازار سرمایه نیز در افزایش و یا کاهش قیمت‌ها بسیار تاثیرگذار است، اظهار داشت: یکی از عواملی اساسی که در افزایش قیمت خودرو بسیار تاثیر می‌گذارد بازار سرمایه یا همان بورس است که باتوجه به وضعیتی که پیش آمده سرمایه‌گذاران در این بازار نقدینگی را خارج و به سمت بازارهای دیگر مانند خودرو می‌برند.

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سیدمحمود حسینی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

یکی از بزرگترین ارزوهام خرید خودرو هست.که بتونم زن و بچم و خوشحال کنمبا این حقوقی که میگیرم و خرجی که داریم.برنامه ریزی کردم تا ۷ سال دیگه میتونم یه پراید مدل ۸۸ بخرم اگر اتفاقی نیفته. مثل مریض شدن خودم یا زن و بچم که نخوام پولمو خرج کنم.و قیمت خودرو بیشتر نشه. میتونم یه پراید مدل ۸۸ رنگ دار تا ۷ سال دیگه بخرم.خیلی ناراحتم همیشه از این که الان ۳۱ سالمه و هنوز نتونستم یه ماشین بخرم ناراحتم.هروقت فکرش میکنم خیلی غصه میخورم. عمرم تموم شد یه پراید نتونستم بخرم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها